První svezení na BMW S 1000 XR: Zkrocení zlé ženy
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: BMW | Zveřejněno: 13.3.2020 | Zobrazeno: 24 760x
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: BMW | Zveřejněno: 13.3.2020 | Zobrazeno: 24 760x
Už dlouho zvažuji jí pořídit.
Po přečtení článku a této diskuse se skusim svézt a uvidím.
Na Africe i KTM opravdu nejezdím mimo asfalt takže bych rád vyzkoušel dvě sedmnáctky s takovýmto přebytkem výkonu
Proč to nemá hejbací vačku?
Bylo by zajímavé XR porovnat s Ninjou 1000 SX a zjistit, co má BMW navíc, když je dražší o bezmála 200k.
9 reakcí
Typickej Čech chce všechno hned, nejlíp a pokudmožno zadarmo (a taky aby to neměl soused)
Moc pěkná motorka! Jen ta cena!
6 reakcí
Hmm, zkrocení zlé ženy... opravdu jsem si tuhle moto chtěl koupit, ale na poslední chvíli (po poslední projížďce před zaplacením) jsem to zrušil. To XRko je tak hodný a nezáludný, že mně nic neříkalo. Prostě bez emocí. A to jsem se hodně snažil a chtěl udělat manželce radost, když mi říká, že mám jezdit pomalu.
Takže jsem se rozhodl pro KTM Super Duke GT. Ten zážitek je prostě neporovnatelný. Aspoň pro mě.
2 reakce
Iksero vlastnim od minuleho roku a musim povedat ze som spokojny ze mam stary model- a paradoxne som sa predajcu pytal , ci pride novy na co mi odpovedal ze nevie. Ale spat ku motorke. Dizajn stara krajsi- ma to stale ten smrnc kyklopa Bmw, nemam rad TFT , tato nova mi pride proporcne divna, kazdopadne motoricky to bude a je skvela masina - momentalne by som nemenil a ked si uz myslite ze je konec okolo 10000 otacok tak sa sranda len zacina... keby niekto uvazoval o kupe noveho modelu alebo stareho tak za tu akciovku co teraz su by som siel do stareho
1 reakce
OK, jen to sedlo mi přijde divný, když nejde trochu vysednout, protože je tam hrana..
Cenovka je tedy z Marsu.
výrobce by se měl zeptat motoristů, zda si přejí tolik nadbytečné elektroniky...bohužel v dnešní době se výroba aut a motocyklů neřídí skutečnou poptávkou, ale názory ekologických aktivistů a evropskych úředníků...nevyrábí se to, co si lidé skutečně přejí...bohuzel si to nakonec přesto kou pí, protože nemají na výběr...já bych si přál, aby si podobné motorky a auta nikdo nekupoval...
2 reakce
Chtělo by to opravit překlepy v článku, je jich tam nezvykle dost.
no je to šeredka, ale asi to pojede, o tom žádná
Nádherná motorka. Akorát nechápu proč mě pruděj na STK. Tahle motorka by neměla u nás projít ani náhodou. Plexi s ostrejma hranama, mini blinkry. Hlavně když je na tom Éčko.
Ako celok zaujímavá motorka. Chválim odkladacie priestory a miesto pod sedlom. Nechápem tu absenciu zadného svetla a umiestnenie všetkého do smeroviek /ala HD/. Mohlo byť vo videu aj ako to bliká v kombinácii so svetlom. Keby som sa na tom povozil, asi mám iný názor /plexi nevyhovujúce a ten posed zarazený v motorke tiež nič moc /.
Možná je jen to tím, že mám větší rodinu, hypotéku a bla bla
Těmto motorkám, co mají takovou nálož výkonu a k tomu 27 asistentů všeho, na co si lze vzpomenout, prostě nerozumím. Jde o to být za všech okolností nejrychlejší a měřit si čas, nebo největší mazák, protože to stojí 3/4 mega, nebo kurňa o co tu jde? Dovede mi tohle někdo vysvětlit? V čem tkví to kouzlo?
6 reakcí
Na tuhle motorku jsem byl docela zvedavy. Posadil jsem se na ni v Brne na vystave. Budu ignorovat fakt, ze podle meho nazoru, zrovna vystaveny kousek v "sede" barve vypadal tak nejak lacine, plastove a az skoro dojmem "prosim, nevsimejte si mne, ze kolem vas jedu".
Co je dulezitejsi bylo zjisteni, ze asi jednoznacne patrim do kategorie pan "veleprdel". Bud jsem musel sedet namackly citlivou muzskou casti na nadrzi, coz by se pri jizde po ceskych silnicich plnych vymolu nemuselo vubec vyplatit a mohla by z toho byt docela bolestiva zalezitost nebo jsem se posunul dozadu - a ejhle - boky sedacky me pekne tlacily. Bylo to az neprijemne a nedokazal bych si predstavit na te motorce jezdit. Sice mi rekli, ze tam maji nainstalovane snizene sedlo, ktere ma snad ponekud mene vyplne - a tedy je i vic profilovane, ale nejsem si vubec jisty, zda by byl rozdil oproti standardnimu sedlu tak velky.
Zamrzi to predevsim pri srovnani s mensi variantou - F 900 XR, ktera ma sedlo naprosto v pohode a sedelo se mi na ni pohodlne. Moc tomu nerozumim, ale mozna museli pouzit jiny tvar sedla kvuli rozdilne sirce motorek - radovy 2v vs 4v.
V kazdem pripade - rozhodne bych doporucil se na motorku posadit a pripadne pobavit, jake jsou moznosti uzpusobeni sedla.
Taktez - jelikoz u BMW chteli omezit vybrace - "podlozili" riditka, coz ma za nasledek jejich urcitou flexiblitu - a me osobne by to mozna vadilo ... takze, bych jeste doporucil si to vyzkouset, zabrat za riditka a zkusit si s nima zakyvat ze strany nahoru a dolu. Mozna to ale pri jizde tak poznat nepujde a nebudou gumove. Mechanismus by ale nemel mit zadny negativni vliv na otaceni riditek.
1 reakce
Jen by mě zajímalo proč te 4vál vibruje.To u japonců není .Takže bych to nedával jako charakter k tý motorce.
Jo mám V2 tak s tím tak trošku počítám,ale řadovej 4vál???
JInak se mě líbí,ale Multistrada je jen jedna
3 reakce
Teď vážně, opravdu se to někomu líbí vzhledově ? neforemný bachratý ingot ale třeba se na to špatně dívám
2 reakce
jako jo, dal bych si říct, ale raději vydržím do příštího roku na V4 Multistradu
1 reakce
Co kvalita zpracování? Kus co byl na výstavě byl pro ostudu BMW. Takhle vrzající plasty jsem dlouho neviděl. Měl sem jí v hledáčku, ale prémiovku si představuji jinak
1 reakce
To je krasnej stroj!! Tan 4val bude vybornej počin. A věřím, že to pojede jak urvany a ne že ne. Škoda, že jsem socka... Jediný, co by mi na ni lezlo vážně na nervy, jsou ty priblbly hmyzí kusadla. Koukám, že u BMW se rozhodli, že ten hnus naroubuji všude a čím silnější moto, tím je dají větší. Tady to teda dotáhli do totálního uletu... Asi bych při posedavani v garáži, po půl flaše něčeho dobrého, vzal primocarku a udělal s nimi krátký proces.
1 reakce
Ale jo. Dokazal bych si to predstavit v garazi i kdyz je to osklivy. Meli s tim prijit o rok driv. Ted uz tam stoji Multistrada :D
Po shlédnutí videa jsem měl pocit, že mluvíš o nějaké klidné chudince se 100 PS. Pak , ale v článku čtu výkon přes 160 koní! To se opravdu projevuje tak uboze? Mohl by jsi to srovnat pocitově s KTM 1290 SA s podobným výkonem? Díky.
3 reakce
Ahoj steve2, už ve videu (čas 0:36) uvádím výkon 165 koní. Nové XR jede opravdu dost a o tom nemá smysl vůbec polemizovat, protože 165 koní při 11000 ot./min. je stádo jako hrom! Že bych řekl, že jede uboze si nevybavuju a popravdě bych si to ani nedovolil :) Spíš zmiňuji, že oproti předchozí generaci není nové XR tak "hrrr" a působí klidnějším dojmem. Takový dojem na mě udělalo a podle informací z fabriky to bylo cílem. Další faktor byl ten, že jsme ve skupině jezdili velice ukázněně "na kochačku" a průvodci nás nenechali ani trošku "zatahat". Kromě toho vybrali trasu po utažených silničkách a ta litrovému XR moc nepasovala, nicméně pro první ochutnávku postačila.
Druhý den na F 900 XR a F 900 R to bylo úplně jiný kafe a s jiným průvodcem na úplně jiném okruhu si naše Česká dvojice poměrně vyhodila z kopýtka a přišla si na své.
jo a KEY LESS se říká "kí les " a néé "kej lís "
1 reakce
Jejda, to je takovááá sranda :))))))))
Díky Vláďo za recenzi, snad jen přirovnání typu "litr jde za plynem jako slepice po flusu" nejsou ani moc vtipná ani moc odpovídající, míň je někdy víc.
1 reakce
Mašina je pěkná. Může mi prosím někdo vysvětlit, co je to ta MSR - motorová brzda?
2 reakce
Zkusil jsem si dva víkendy v alpách na ročníku 2018 a tuhle motorku dělá prostě motor.. I se seriovým laufem to má super zvuk, kor když se to tahá od spoda.. Rakousko/italský pasy, kdy to člověk háže z jedný strany na druhou se na tomhle dá ujet nejednomu SS... Jinak u videa jsem se smál při představě natáčení... Ve stylu: pojd udělat ještě pár jízdních záběrů, pojedu před tebou autem.. Tvl to zase mám jet proti slunci???
Druhá a mnohem horší věc, je cenová politika BMW... Je to mazec...
Nádherná mašina. Malinko mi chybí nesymetričnost předních světel, která se mi, mně osobně, moc líbí, ale jinak pecka , raketa, dělobuch
1 reakce