Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Divnomotorka. Ve filozofii BMW nemá absolutně smysl. Je na ní vidět, že vznikla čistě jako protipól Multistrade, od které čerpala leccos, počínaje barvou.
Motor se 160 koňmi, který musíš držet pod krkem, protože jinak ta motorka moc nefunguje a je nezabavna? Není to adventure, kdy potřebuje výkon dole, není to supersport, kde potrebujes zaběhnout pro lepší odezvu předního kola.
BMW už je jako Honda - slepili nějakou motorku z nějakých dílů, jen proto aby uzmuli nějaký tržní podíl v segmentu, kde se vůbec nepochybovalo.
Kdyby radši vyvinuli nějaký poradny 2V motor do V, který se tam hodí rozhodne lépe než ukviceny sterilní radak.
Co se zpracování týče, tak některé detaily jsou směšné. Priznane šrouby tam kde nemají co dělat, plastové krátký na jiné krytce, trapné imitace jakoby karbonu na bocích nádrže, hrany kam se podivas, aby to vypadalo víc agresivně. Pojízdný cirkus. A to nemluvim o tvrdém a nízkém sedle. Nedokážu si představit na tom jet Evropu. Bych chcipnul.
A nakonec - koupit si Adventure Sport motorku se 160 koňmi a chtít ještě příplatek za jízdní dynamické režimy? U BMW jsou fakt vylizany a hlavně vylizany jsou jejich zákazníci.
Tohle si fakt koupí jen zaslepenej pozer.
A kategorie Adventure Sport? Tam nebyl hlavně zmíněn Triumph Tiger 1050 - ten tuhle kategorii vlastně vymyslel.
První pocit? Zoufalství z pomalého štrůdlu, vedeného kluky z BMW ve stylu "hlavně žádné problémy" (jo, chápu je...), zákazu předjíždění v něm a z pocitu, že tuhle mašinu nevyzkouším, protože legální rychlosti z projížďky po vesnicích jsou spíš tak pro caféracery (ano, BMW R Nine T o hodinu dřív byla ve svém živlu).
Ale postupně:
První pocit: co to proboha je? Motorka a'la cenduro, ale motor prostě nejede. Kroutím heftem jako blázen - a stále nic, zrychlení se nedostavuje (normálně sedlám BMW K1200S), je to líné.
Kde je proboha těch >100kW? Zlatá moje sedm roků stará holka, když u ní otočím rukojetí a neposunu zadek k zadnímu kolu, jediné co mi běží hlavou je - "jak se udržet a nespadnout?"
Pár kopnutí do řadičky, to přece není možný - zkusím nad šest tisíc, je to prý motor ze supersportu. Hmmm, dobrý... živá voda. Ne, K1200S to není, ale je to o hodně lepší. Kašlu na doporučení vedoucího štrůdlu a kolegu na R1200GS LC pár metrů před sebou beru tak s padesátikilometrovým rozdílem, chudák, lehce se vyděsí, mám špatný svědomí.
Kolem desíti tisíc konečně cítím, co ten motor má v sobě - ale přede mnou je zatáčka a jsem nechutně vysoko nad silnicí, rychle se způsobně srovnávám (žádný zalehnutí, prostě jsem moc vysoko, není to silnička) a podkopávám a čekám zpětnou reakci od kardanu, nic nepřichází - hmmm, sakra dobrý zpětný záchyt - jéžiši, já jsem debil, XRko nemá kardan, to je řetěz
Celkový pocity takový smíšený. Je to asi neuvěřitelně univerzální mašina, to jo. S Káčkem jsem sice projel rumunské národní parky víc v pohodě než kolegové s GSem, turecké rezervace, ale byl tam všude asfalt (i když s dírami velikosti ne lavóru, ale pořádně velké vany - nebo jen frézovaný podklad, tam byla 190ka pneu úplně v pohodě).
S XRkem na asfaltu není potřeba trvat, je v pohodě na čemkoliv. Ale ten motor... prostě mi k tomu nesedí. Aby to aspoň trochu táhlo. je potřeba točit >5.000 (ano, měl jsem tam Dynamic mapu).
Jenomže - při těchhle otáčkách konce řidítek vibrují tak, že po půl hodině jízdy si musím oklepat končetiny, abych se té třesavky zbavil...
Tak nevím, asi to chce rok - dva počkat, než Bavoři trošku umravní motor při otáčkách jenom trošku >4000 a zmenší vibrace (na cestovní mašinu hooodně velké).
Zatím u mě trošku vítězí konkureční Multistrada. A abych nebyl moc negativní, shift assist je super! A dynamické ESA taky, na těch pár desítkách kilometrech jsem ho nenachytal, fakt dobré. A tempomat je super. Škoda, že K1300S ho nemá, šel bych do ní. Je to jediný způsob, jak s takovými výkony (a adrenalinem) jezdit v rychlostních limitech.
Pekna a provedena motorka stejně i tak článek. Zajímavé video jak brzdí v náklonu a ABSPro začíná pracovat. Myslím, ze dobrý pomocník pro krizové situace.
Na redaktora: Mohl by redaktor více popsat ty vibrace motoru? Trochu me to u 4 válce zarazilo?
Každýmu se líbí něco... Vy co se vám XR nepáčí, nemusíte mít strach, že by vám někdo tohle šikovný vozítko (podle mě) nutil pod tlakem... Já se teda ke značce BMW taky nikdy nemodlil, ale tohle dílko považuju za VELMI povedené... A jak známo, tak BMW tyhle velký motorky umí... Cena sice pekelná, ale mezi přímou konkurencí není neobvyklá...
dejf. , chtěl jsem reagovat na Tvůj komentář, ale kouknul jsem na tu Tvoji RZ na Banditovi a vidím, že to o Tobě vypovídá naprosto vše a žádných dalších slov není zapotřebí
Myslim,že díky kvalitní práci při údržbě našich silnic má na sportovnější jízdu smysl jenom naháč,nebo todlencto.Pokud teda chci jezdit občas i trochu jinam,než na silnici typu Dubá/Buchláky.
Škoda jen,že díky nástupu elektroniky a zvyšování výkonů nejde koupit podobná,trochu slabší motorka v holotě za 300k
Jo a ještě bych poprosil redaktora,aby se snažil psát trochu zábavně a přidal do článku i nějaký svý pocity z jízdy.Tyhle strohý překlady zahraničního tisku sou nudnější,než souložit starou utahanou šlápotu po šichtě
dejf.> Rozumim, ze ne kazdemu vyhovuje kategorie motorek "porsche cayennne". Ja jsem si ale zrovna poridil Multistradu a jsem naprosto spokojeny.
Roky (a zdravotni komplikace) uz trosku pribyvaji - a tak nejaka zalehavacka uz pro mne neni. Zaroven me vsak klasicke enduro neprijde dost zabavne (tim je nijak nechci hanit) a prijit o moznost za to poradne zatahat v zatackach by mi bylo lito. Kdyz k tomu pridam fakt, ze na off-road se u me dostane nedobrovolne jen v situaci, kdyz neco nezvladnu na asfaltu, tak mi tato kategorie prijde jako optimalni. Kazdy, at si jezdi na cem chce a na cem mu to vyhovuje. Myslim, ze BMW S1000XR bude velmi dobra motorka a je jedno, zda se podoba Multistrade nebo nekdo v ni vidi japonsky design - dulezite je, aby udelala radost majiteli.
Konkurence od Ducati, KTM mi přijde hezčí.
A dát takový ranec za motorku, aby mě při 5000 otravovala vibracema (který jsou u čtyrválce v podobě nepříjemnýho "mravenčení"), to ne. To už jsem zažil, děsně mě to štvalo, ale šlo o starou mrchu za 100tis.
stejne tuhle "porsche cayennne" kategorii nechapu. Cestovni motorky, velky zdvihy a v tom motory 150hp+ ze superbiku. Quickshifter me dostal uplne uz . To je trend posledni doby - narvat motor ze superbajku do vseho. Nevim, prijde mi to divny, ta dnesni snaha o co nejvetsi univerzalnost...
Preco ma ta motorka v 21.st. display ako stara sovietska hra kde chyta vlk vajicka do kosika? heh a tie ceny u bmw su fakt usmevne za tu cenu (samozrejme ze na nu nemam) si kupim 3 podobne moto a k tomu cestu okolo sveta
Viděl jsem naživo a vzhledově to uplně obšlehnutá multisranda není, čumák / světla je dle R1000R :), po kterým má tak trochu geny (funguje až nesmyslně a jede taky). Kdo chce řádit v zatáčkách, ten to asi ocení, kdo chce charisma, může si koupit R nineT
Taky mě zajímá srovnání s multisrandou, protože to bude určitě tuhej boj srovnatelnejch mašin 2V vs 4V
Tak kdepak asi jsou ty krásné časy plné emocí na skvělých a charismatických boxerech BMW se smyslem pro detail a fůrou kvalitních materiálů ??? No jo, doba mozkovymývací je prostě tady. A kolik blbečků na to Velkému bratrovi skočí !!! A je jim úplně jedno, že dnes už nikdo nepozná, co to vlastně jede. Ani zblízka
Je to pěkný, měl jsem na ni zálusk...ale s kufry na cestování počítejte 500tis...tak ji nechám někomu jinému .Ale neni to pocitove tak vysoka strojovna jako je multina.
Naháč na dlhé cestovanie, takže, zábava a turistika v jednom v dnešnej dobe horúce zbožie. BMW sa rok od roku lepšia a za mňa tento motocykel nemá chybu (keď sa nebavíme o cene).
Ale čo ma zaujalo: nevýhody - "vibrace kolem 5 000 otáček" a keď sa pozriem do článku z 27.04.2015 BMW R 1200 RS: Reise Sport: nevýhody BMW "vibrace kolem 5 000 otáček", zaujímave, z toho vyplýva, že pán redaktor Petr Poduška zvláda výkon nových BMW len do 5000 ot./min. beriem to ako ďalší plus pre Baworákov.
178kg suchá a 228kg provozní hmotnost?50kilo provozních náplní?Asi bude někde chybka...
Multistrada hadr...se divím že to BMW stojí za to , takhle okatě kopírovat...
Divnomotorka. Ve filozofii BMW nemá absolutně smysl. Je na ní vidět, že vznikla čistě jako protipól Multistrade, od které čerpala leccos, počínaje barvou.
Motor se 160 koňmi, který musíš držet pod krkem, protože jinak ta motorka moc nefunguje a je nezabavna? Není to adventure, kdy potřebuje výkon dole, není to supersport, kde potrebujes zaběhnout pro lepší odezvu předního kola.
BMW už je jako Honda - slepili nějakou motorku z nějakých dílů, jen proto aby uzmuli nějaký tržní podíl v segmentu, kde se vůbec nepochybovalo.
Kdyby radši vyvinuli nějaký poradny 2V motor do V, který se tam hodí rozhodne lépe než ukviceny sterilní radak.
Co se zpracování týče, tak některé detaily jsou směšné. Priznane šrouby tam kde nemají co dělat, plastové krátký na jiné krytce, trapné imitace jakoby karbonu na bocích nádrže, hrany kam se podivas, aby to vypadalo víc agresivně. Pojízdný cirkus. A to nemluvim o tvrdém a nízkém sedle. Nedokážu si představit na tom jet Evropu. Bych chcipnul.
A nakonec - koupit si Adventure Sport motorku se 160 koňmi a chtít ještě příplatek za jízdní dynamické režimy? U BMW jsou fakt vylizany a hlavně vylizany jsou jejich zákazníci.
Tohle si fakt koupí jen zaslepenej pozer.
A kategorie Adventure Sport? Tam nebyl hlavně zmíněn Triumph Tiger 1050 - ten tuhle kategorii vlastně vymyslel.
Nedá mi to, taky se podělím
XRko jsem si užil na BMW Roadshow v Renocar Brno.
První pocit? Zoufalství z pomalého štrůdlu, vedeného kluky z BMW ve stylu "hlavně žádné problémy" (jo, chápu je...), zákazu předjíždění v něm a z pocitu, že tuhle mašinu nevyzkouším, protože legální rychlosti z projížďky po vesnicích jsou spíš tak pro caféracery (ano, BMW R Nine T o hodinu dřív byla ve svém živlu).
Ale postupně:
První pocit: co to proboha je? Motorka a'la cenduro, ale motor prostě nejede. Kroutím heftem jako blázen - a stále nic, zrychlení se nedostavuje (normálně sedlám BMW K1200S), je to líné.
Kde je proboha těch >100kW? Zlatá moje sedm roků stará holka, když u ní otočím rukojetí a neposunu zadek k zadnímu kolu, jediné co mi běží hlavou je - "jak se udržet a nespadnout?"
Pár kopnutí do řadičky, to přece není možný - zkusím nad šest tisíc, je to prý motor ze supersportu. Hmmm, dobrý... živá voda. Ne, K1200S to není, ale je to o hodně lepší. Kašlu na doporučení vedoucího štrůdlu a kolegu na R1200GS LC pár metrů před sebou beru tak s padesátikilometrovým rozdílem, chudák, lehce se vyděsí, mám špatný svědomí.
Kolem desíti tisíc konečně cítím, co ten motor má v sobě - ale přede mnou je zatáčka a jsem nechutně vysoko nad silnicí, rychle se způsobně srovnávám (žádný zalehnutí, prostě jsem moc vysoko, není to silnička) a podkopávám a čekám zpětnou reakci od kardanu, nic nepřichází - hmmm, sakra dobrý zpětný záchyt - jéžiši, já jsem debil, XRko nemá kardan, to je řetěz
Celkový pocity takový smíšený. Je to asi neuvěřitelně univerzální mašina, to jo. S Káčkem jsem sice projel rumunské národní parky víc v pohodě než kolegové s GSem, turecké rezervace, ale byl tam všude asfalt (i když s dírami velikosti ne lavóru, ale pořádně velké vany - nebo jen frézovaný podklad, tam byla 190ka pneu úplně v pohodě).
S XRkem na asfaltu není potřeba trvat, je v pohodě na čemkoliv. Ale ten motor... prostě mi k tomu nesedí. Aby to aspoň trochu táhlo. je potřeba točit >5.000 (ano, měl jsem tam Dynamic mapu).
Jenomže - při těchhle otáčkách konce řidítek vibrují tak, že po půl hodině jízdy si musím oklepat končetiny, abych se té třesavky zbavil...
Tak nevím, asi to chce rok - dva počkat, než Bavoři trošku umravní motor při otáčkách jenom trošku >4000 a zmenší vibrace (na cestovní mašinu hooodně velké).
Zatím u mě trošku vítězí konkureční Multistrada. A abych nebyl moc negativní, shift assist je super! A dynamické ESA taky, na těch pár desítkách kilometrech jsem ho nenachytal, fakt dobré. A tempomat je super. Škoda, že K1300S ho nemá, šel bych do ní. Je to jediný způsob, jak s takovými výkony (a adrenalinem) jezdit v rychlostních limitech.
Vibrace jsou kolem 4-5 tisíc otáček,ale oproti boxeru zanedbatelné. Aspoň já to tak cítil.
Steve> co ti na ty RZ nevoni? Doufam ze nejses jeden z tech co resi "pYču" pac to bys byl v roli "žádných dalších slov není zapotřebí" TY .
Pekna a provedena motorka stejně i tak článek. Zajímavé video jak brzdí v náklonu a ABSPro začíná pracovat. Myslím, ze dobrý pomocník pro krizové situace.
Na redaktora: Mohl by redaktor více popsat ty vibrace motoru? Trochu me to u 4 válce zarazilo?
Každýmu se líbí něco... Vy co se vám XR nepáčí, nemusíte mít strach, že by vám někdo tohle šikovný vozítko (podle mě) nutil pod tlakem... Já se teda ke značce BMW taky nikdy nemodlil, ale tohle dílko považuju za VELMI povedené... A jak známo, tak BMW tyhle velký motorky umí... Cena sice pekelná, ale mezi přímou konkurencí není neobvyklá...
dejf. , chtěl jsem reagovat na Tvůj komentář, ale kouknul jsem na tu Tvoji RZ na Banditovi a vidím, že to o Tobě vypovídá naprosto vše a žádných dalších slov není zapotřebí
nelíbí a basta...co to je kolem toho chladiče...boha jeho...a že prej honda dela hnusny motky...koukam i BMW to umí..
Myslim,že díky kvalitní práci při údržbě našich silnic má na sportovnější jízdu smysl jenom naháč,nebo todlencto.Pokud teda chci jezdit občas i trochu jinam,než na silnici typu Dubá/Buchláky.
Škoda jen,že díky nástupu elektroniky a zvyšování výkonů nejde koupit podobná,trochu slabší motorka v holotě za 300k
Jo a ještě bych poprosil redaktora,aby se snažil psát trochu zábavně a přidal do článku i nějaký svý pocity z jízdy.Tyhle strohý překlady zahraničního tisku sou nudnější,než souložit starou utahanou šlápotu po šichtě
dejf.> Rozumim, ze ne kazdemu vyhovuje kategorie motorek "porsche cayennne". Ja jsem si ale zrovna poridil Multistradu a jsem naprosto spokojeny.
Roky (a zdravotni komplikace) uz trosku pribyvaji - a tak nejaka zalehavacka uz pro mne neni. Zaroven me vsak klasicke enduro neprijde dost zabavne (tim je nijak nechci hanit) a prijit o moznost za to poradne zatahat v zatackach by mi bylo lito. Kdyz k tomu pridam fakt, ze na off-road se u me dostane nedobrovolne jen v situaci, kdyz neco nezvladnu na asfaltu, tak mi tato kategorie prijde jako optimalni. Kazdy, at si jezdi na cem chce a na cem mu to vyhovuje. Myslim, ze BMW S1000XR bude velmi dobra motorka a je jedno, zda se podoba Multistrade nebo nekdo v ni vidi japonsky design - dulezite je, aby udelala radost majiteli.
Konkurence od Ducati, KTM mi přijde hezčí.
A dát takový ranec za motorku, aby mě při 5000 otravovala vibracema (který jsou u čtyrválce v podobě nepříjemnýho "mravenčení"), to ne. To už jsem zažil, děsně mě to štvalo, ale šlo o starou mrchu za 100tis.
fatman (12) napsal Včera v 19:02 píše: Zapoměli nějak na Versyse 1000?!
První 4V v "cenduru"...
Design ala Yamaha...
Děkuji. Hned po ránu jsi mě moc pobavil Co slovo to perla
nedávno zde testovaná R 1200 RS se mi líbí mnohem víc když vidím tu plachtu toho chladiče ..
steve-cz> ale prosimte neprehanej zase. To je jenom tvuj problem, ze nepoznas dnesni motorky ty velkej bratre.
stejne tuhle "porsche cayennne" kategorii nechapu. Cestovni motorky, velky zdvihy a v tom motory 150hp+ ze superbiku. Quickshifter me dostal uplne uz . To je trend posledni doby - narvat motor ze superbajku do vseho. Nevim, prijde mi to divny, ta dnesni snaha o co nejvetsi univerzalnost...
Preco ma ta motorka v 21.st. display ako stara sovietska hra kde chyta vlk vajicka do kosika? heh a tie ceny u bmw su fakt usmevne za tu cenu (samozrejme ze na nu nemam) si kupim 3 podobne moto a k tomu cestu okolo sveta
Viděl jsem naživo a vzhledově to uplně obšlehnutá multisranda není, čumák / světla je dle R1000R :), po kterým má tak trochu geny (funguje až nesmyslně a jede taky). Kdo chce řádit v zatáčkách, ten to asi ocení, kdo chce charisma, může si koupit R nineT
Taky mě zajímá srovnání s multisrandou, protože to bude určitě tuhej boj srovnatelnejch mašin 2V vs 4V
Tak kdepak asi jsou ty krásné časy plné emocí na skvělých a charismatických boxerech BMW se smyslem pro detail a fůrou kvalitních materiálů ??? No jo, doba mozkovymývací je prostě tady. A kolik blbečků na to Velkému bratrovi skočí !!! A je jim úplně jedno, že dnes už nikdo nepozná, co to vlastně jede. Ani zblízka
Na BMW to je prilis malo skarede Skoda... ale asi dobra masinka...
4 válce v řadě mi u adventure kategorie moc nesedí, ale svou cílovku to určitě má.
No jo, cely mi to pripomina to co mam uz 3 roky v garazi. Akorat jsem za novou dal o 150.000 min, protoze to neni brambora.
Nóó, pěkná strojovna .
Zapoměli nějak na Versyse 1000?!
První 4V v "cenduru"...
Design ala Yamaha...
Je to pěkný, měl jsem na ni zálusk...ale s kufry na cestování počítejte 500tis...tak ji nechám někomu jinému .Ale neni to pocitove tak vysoka strojovna jako je multina.
Připomíná mi Ducati Multisranda.
vsude nasrane hvezdickove srouby... parada...
Naháč na dlhé cestovanie, takže, zábava a turistika v jednom v dnešnej dobe horúce zbožie. BMW sa rok od roku lepšia a za mňa tento motocykel nemá chybu (keď sa nebavíme o cene).
Ale čo ma zaujalo: nevýhody - "vibrace kolem 5 000 otáček" a keď sa pozriem do článku z 27.04.2015 BMW R 1200 RS: Reise Sport: nevýhody BMW "vibrace kolem 5 000 otáček", zaujímave, z toho vyplýva, že pán redaktor Petr Poduška zvláda výkon nových BMW len do 5000 ot./min. beriem to ako ďalší plus pre Baworákov.