globalmoto_duben_nolan




BMW R1200ST

Kapitoly článku

Tahle motorka má v sobě hodně nádechu ze staré školy, ale je to špičkově střižený a propracovaný motocykl. Poměrně bachratý předek, perfektně kryje za jízdy a do 130 řidič ani neví o nějakém větším průvanu. Výrazný design je nepřehlédnutelný. Posaz je velmi pohodlný a musím říci, že asi jediný, kde je počítáno s výškou člověka evropského formátu. Opravdu jsem všude měl rezervu a nikde se nikam nemusel mačkat.


Ovšem ovladače BMW to je pro mě skoro důvod, proč jsem si to tolik neužil. Je to prostě všechno jinak a jinde. Dost špatně se mi startovalo, neb mám krátké prsty a tlačítko startéru je umístěno nahoře, i když pravým zápěstím točíte dolů. A tradiční BMW řešení blinkrů je pro mě stále špatná varianta. Konkrétně ani ne tak zapínání jako vypínání. Je totiž umístěno na pravou ruku a když člověk akceleruje, tak nemá čas šátrat palcem po vypnutí blikače. Na druhé straně je ovládání tripmasteru, a to je zas velmi dobře řešeno. A tak i za jízdy bez puštění řidítek „sosáte“ info z LCD panelu. Za celé dva dny, kdy jsme měl možnost testovat jsem si nezvykl. Ovšem to je můj problém a spousta lidí si to nedokáže vynachválit. Mě rozhodně nadchla výbava. Efektivně pracující vyhřívané rukojeti fungovaly bezchybně a brzy ráno jsem toho dost využíval. Vysunovací plexi, perfektní světlomet co do osvitu vozovky, příprava na kufry, výškově polohovatelné sedlo a perfektní výhled ze zrcátek. A spousta drobností, které dotvářejí už tak velmi dobrý dojem.


Jízda je hodně pocitově uvolněná a v případě potřeby boxer „zabuší“ a na tachometru se bez problémů objeví číslovka 200. Motocykl na mě působil dojmem klidného tahouna, ale kolem 6tis otáček se probouzí skrytý sportovní duch. Určitě znáte ten pocit, kdy víte, že je na co se těšit. A ten pocit nezklame. Řazení na výbornou a lehkost sama. Brzdy byly včetně ABS a tudíž se motorka nedala „přebrzdit“. I při „tvrdém brždění“ se motorka chovala bezchybně a jen cvakající ABS mě upozornilo na to, že už to s mým chováním pravé ruky není v pořádku. Klidné projíždění i sportovněji laděné vložky motocykl zvládl s bravurou, kterou mu určitě vtiskly právě ty léta zkušeností z mateřské firmy. I když jsou to i ty vlastnosti, které vás při pravostranném náklonu a pod plynem jakoby táhnou k zemi. Je to jen v tom boxeru a s tímto efektem je předem nutno počítat. Ovšem tuto vlastnost znám a kdo ne, tak se s ní bezproblémově vyrovná za pár km. Motorka se proplétala zatáčkami naprosto lahůdkově a motor to jen podporoval. Ovšem jakoby trochu pomaleji reagovala u překlápění ze strany na stranu v sérii rychlých zatáček. Je znát delší rozvor a vyšší hmotnost. Chování motoru, kroutící moment a výkon jsou na špičkové úrovni. Tohle je opravdu požitek. Tlumení by se dalo nazvat komfortní, ale sportovní jízda mu vůbec není cizí. Zhodnocení je pro mě složitá věc, motorka obsahuje pár prvků, které mně prostě nesednou, ale je tak vyvážená a technicky na výši, že bych to i odpustil. Je to rozhodně o zvyku a kdo jednou okusí BMW začne srovnávat jinak. Tady je prostě nastaveno užívání na jinou hladinu a tu si je třeba o svojit. A ten kdo jí propadne, což se ani nedivím, má vystaráno do konce života.

Marek Hrodek

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist