BMW R 18 vs. Harley-Davidson Low Rider S: Bavorský ležák proti americké whisky
Text: Jan Rameš , Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 12.10.2020 | Zobrazeno: 18 834x
Text: Jan Rameš , Filip Tichý | Foto: Jan Altner | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 12.10.2020 | Zobrazeno: 18 834x
No, poviem to asi takto- o R18 uvazujem a otazka je, s cim ju porovnavam. No s tym jedinym, s cim sa da. Harley Davidson Breakout. Chapem, ze ho nezohnali, ale porovnavat ju s tymto?!? A s Road Glidou to nechcete? Lebo ine sme nezohnali do testu?
Cele zle. Low rider som jazdil aj vo verzii dyna- obe varianty a s Milwakuee eight- iba verziu S.
No, ako to diplomaticky povedat- najvacsi nezmysel, na ktorom som sedel bol M1800. Toto je v tesnom zavese. Toci okamzite, s tym, ze nie nesuhlasim, ale iba sekundu. Po sekunde OKAMZITE skrta stupacky. Zabiehal som tento stroj v predajni a po 3 zakrutach som to vzdal. Nechcel som ju vratit so zbrusenymi stupackami a to som k nej pristupoval ako ku vlastnej- zabeh sa robi v easy ride. No aj napriek tomu bola moja rychlost v zakrutach pre Low rider S sialena a nezvladla ju. Vazim 90 kg aj s prilbou, takze hmotnostou to nieje :)
R 18 som mal testovat uz 3x a vzdy z toho zislo. Osud, pocasie,,,
Já tedy na R18 nejel, na mě moc retro a zbytečně velké, jsem prcek. Na Low Rider S jsem jezdil a velmi příjemné překvapení. Do zatáček v pohodě, brzdy super, po okreskách jsem s tím letěl v podstatě jak kdybych jel na nějakém naháči.
BTW říkáte u BMW cenu základ 540 tisíc, ale tady na bazaru je nejlevnější přes 600 a výš..
A Low Rider je max za 520 momentálně..
Takže pokud bych něco takového tak HD jasná volba..
Na R18 jsem letos najel zatím jen 170km a i když měřím 187 nemám problém s nohama a boxerem.
Baví mě když čtu jak si každej strašně okopal holeně.
3 reakce
Za mňa vzhľadom Báwo,ale pokiaľ sa človek sám nezvezie...
Zdravim, hodně se ztotožňuju s předchozím komentářem (vč.komentářů článků uvedených v daném profilu, zejména pak ohledně případné customizace Low Rider S). Jen pro info. uvádím příklad mého pojetí dovybavení pro provoz, servis a turistiku na HD S pozdravem
No chlapci, nepotěšili jste mě. Ani jááá vááás nepotěším
Připadá mi, že jste přijeli na louku lehce nepřipraveni a na místě vymýšleli, co vlastně budete říkat. U projevu pana Tichého jsem musel několikrát přidat zvuk , několikrát jsem málem usnul a počítal slovo precizní.. Na vyšší řídítka se dá v pohodě zvyknout a ruce z nich nebolí. Jen je horší manipulace při parkování, respektive když potřebujete s motorkou trochu cuknout na místě dopředu- dozadu..
Na Low Rideru S jsem ujel cca 50 km a můžu říct, že za mě krásně a sám padá do zatáček, přemlouvat jsem ho nemusel. Ve Street Bobu mám 107 a naopak 114 je uhlazenější, lépe se sbírá z otáček a má o trochu hlubší zvuk.
Báwo je na mě asi trochu moc retro, hlavně ten základní výfuk. Ale rád se na tom svezu, když bude příležitost a nezapomenu si vzít peníze na zálohu Tady by bylo asi fajn dát body k dobru zastoupení H-D, že k testování motorky Vám bude stačit občanka a řidičák a nemusíte k bankomatu často i pro desítky tisíc Kč na zálohu.
Btw. 800 tisíc.? To byl tip fakt mimo mísu
R18 je na mně až moc retro. A příliš chromu.
Haryk by ušel.
Ani z jednoho si ale na zadek nesedám.
Mnohem víc se mi líbí R9T + Fat Bob.
Vypadají dobře oba, ale nechci ani jednoho Zůstanu u svýho starýho HD
Pletený kola jsou základ tak za mě bod pro skopčáka
Jó BMW a boxer... Kolik krvavých šrámů na píšťalách jsem si způsobil, kolik kur.v z úst vypustil, než jsem pochopil , že ideální motor má být Véčko. A je jedno kolik svírá stupňů, kolik má válců, a jestli je uložen příčně nebo podélně... Ale na kochání se pohledem určitě R18
1 reakce
Pěkná technika, pěkný test. Díky, kluci.
HD hodilo svoji Panamerikou BMW rukavici do ringu v segmentu cestovních endur a BMW se zase snaží oslovit své příznivce v segmentu cruiser. Oba jsou to zajímavé počiny. Důvod bude ten, že ani jeden z nich si nepřeje aby jim skalní utíkali ke konkurenci, ale zůstali u své oblíbené značky. Proto rozšíření portfolia. Srovnání opravdu obsahlé a vyčerpávající. Díky.
Alfa a omega jsou u boxeru ty nohy. Ze to bude pruser se vedelo hned od pocatku, ale Schaller a spol. museli mit boxer za kazdou cenu. (inu, kdo chce kam...)
Rozvod je skutecne tyckami a pod hladkymi kryty jsou ctyrventilove hlavy (kvuli cistote spalovani) ac dvouventil byl take jako mozna (dokonce puvodni) varianta.
Jinak prevodovka ma kvuli sirce zadni pneumatiky mezihridel navic, tudiz by mel motor hazet motorkou na druhou stranu, nez jsou tradicionaliste zvykli. (Tam se fyzika a mechanika ofejkovat neda...)
2 reakce
Nemyslím, že to BMW by nějak mohlo oslovit lidi co jezdí na HD. To spíš nějaké obdivovatele německé značky a precizní strojařiny co mají dost peněz, aby se na tom občas někde předvedli.
3 reakce
Chybí mi zde hlasování. Docela bych se rád podíval kolik lidí by vzalo BMW, tak jako já.
A pro všechny hatery, nikde není psáno že cruisers jsou jen pro HD. Jsem rád, že BMW zkusili jít i tímto směrem, koneckonců vstup do vod retro naked bikes se jim s R9T povedl výborně!
1 reakce
Hlasování doplněno, díky.
HD BMW každý by se měl držet svého. Tak jak projímavě vypadá pan amerika, tak projímavě vypadá tohle od BMW
1 reakce
Jste si jistí, že R18 je DOHC motor?
To ty ventilové tyčky jsou tedy jen disajnový fake?
2 reakce
No my víme i to, co v BMW nevědí Tohle politováníhodné nedopatření se nám stává maximálně jednou za deset let Díky za upozornění, to byl nějakej překlik
Když už podivnost s MMotorem, tak já teda radši T-R3. Je podobně "levný a zbytečný", je ale hezčí a "použitelnější"...
Tak za mě BMW nádhera a HD hrůza.....
Tady volit je podobne, jako volit, jestli se chci strelit do leve nebo prave nohy.
2 reakce
To je v haj.zlu když na motorce za 7kil bolí nohy...
1 reakce
Za mě bych šel do Harleye, i když zrovna posez na Low Rider mi nevyhovuje takže jedině Sport Glide