BMW R 18 Transcontinental: Butterbean je zpět!
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 6.10.2022 | Zobrazeno: 14 535x
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 6.10.2022 | Zobrazeno: 14 535x
Asi stárnem, po prečitaní testu za 3 minuty sa vo mne vytvoril pocit, že by som mal kúpiť R 1200 CL Pri 1250 GS zasa 100GS PD.
Vyborny test jak se dalo od Bureho ocekavat
Ale motorka pro mne prekvapive hodne velke zklamani, obzvlaste za ty prachy. Ten motor nema konkurenci, ale ve forme cestaku by vzhledem k zasadnim nedostatkum nezvitezil.
Nasledujici body jsou jako vlastnik Venturky
- navigace a vubec infotainment, v tehle cenove hladine by se v BMW meli liskat od rana do vecera pred zrcadlem. A omluvenkou neni ani to, ze podobne stupidne to maji i jine znacky. U venturky je mobil na riditkach (zasuvka je hned nalevo v kapotazi mimo budiky), mapy si pustim jake chci ja a taky staci tak 20cm kablik kterym je to spojeno do AUX na palubovce a mam tak treba hudbu z telefonu nebo hlasove pokyny z navigace pripadne hovory primo pres audio system motorky (aneb uz pred 24 lety nekdo umel pouzit mozek a myslel i na budoucnost. Za 24 let u toho BMW uz aplikace davno nebude v provozu a bude to k nicemu)
- kufry, to je hodne velky fail u cestaku za milion. Venturka je neuveritelna svym objemem kufru a navic opet nekdo premyslel, takze v hornim kufru nejsou reproduktory, ty jsou na kapotazi navic, takze nezmensuji kufr a jsou i snadno po letech vymenitelne za neco mnohem lepsiho nez bylo tehdy dostupne
- zasuvky....to se jim asi valelo na sklade jeste z 90. let. Asi jako Citroen, ktery dava i ted packy, ktere meli auta 23 let zpatky Na venturce je klasicka zapalovacova, do ni mam mini kovovou "vlozku" se dvemi USB-A, mini protoze to neprecniva a kovovou kvuli odvodu tepla, protoze to zvladne pres obe turbo nabijeni. Na druhem konci pak muzu mit co chci, k nezaplaceni
- zpatecka....tak tu u mne dela spolujezdec Ale snazim se jim zprijemnovat pobyt a parkovat tak, at muzu vyjet heh
- kapotaz...tady je Venturka pozadu, ale bude to i vekem. V lete opravdu chybi nejaka moznost sklopeni nekterych deflektoru nebo oteviraci cast v predni casti pro pristup vzduchu. Od motoru jde dost teplo, tedy aspon od prednich dvou valcu. U zadnich clovek nevi jestli to je od nich nebo od vyrovnavaci nadrzky chladici kapaliny primo pod kozenou sedackou
Skoda, ze nezaznelo vice info nebo i ukazka s porovnanim manevrovatelnosti. Ty stroje sice jsou prekvapive ovladatelne, kdyz clovek pravidelne trenuje (ale v lete Venturka vydrzi jen 15 min nez se rozsviti kontrolka prehrati motoru), ale proti H&D maji dost zasadni nevyhodu prave v rozvoru a dalsich vecech. To se projevuje i ve vraceckach v nasich koncinach. H&D se svym kratsim rozvorem a dalsimi rozdily v ramu (alespon u Road King, Road Glide, Electra Glide...) je preci jen skoro jak kolo proti temto mamutum i pres to, ze to vazi prakticky stejne.
Burák opět skvělé zábavné antré Motorka jako celek pěkná, ale za ty prachy tam jsou epic faily jak svině. Viz třeba ty dementní zásuvky, který jsou k hovnu Samá hajtech, samá konektivita, blů tuty a stejně to pak nefunguje. Přijde mi to jak ty novodobý placatý dotykový telefony, víc k zlosti než k užitku. A pak třeba ta páčka zařazení zpětného chodu kdesi dole u motoru... To mi připomělo ruční pumpičku na doplnění karburátoru na fáčku To to soudruzi nemohli dát nějakej čudlik na palubku nebo řidítka? To mi přijde až trapas u takhle drahý motorky Směšně malej vnitřek bočních kufrů, to už je snad vyloženě nějaká sabotáž uvnitř fabriky, co na to říct
V létě cestou z dovolené jsme měli s manželkou tu čest se na Transíka posadit a super!.Ergonomie posed ...vše paráda.Jenom ty boční kufry....tragedie největší!! Proč tam nejsou např.ve stylu R1200CL.!!Velké a dobře přístupné.Jinak R18 nemá chybu...Možná chybí větší škála barev na výběr.
Už som videl viacero recenzií na R18 ale táto bola najlepšia, dobre som sa bavil
Bure je dobrý komik, jeho video vždy pobaví
Motorka je to pěkná, hlavně na pohled , klidně bych se projel, ale nebude moc praktická.
Nicméně od toho jsou jiné stroje.
Díky za test i video
Ta zasuvka je samozrejme správně, protoze je narozdil od USB nesmrtelna. UsB prechodky se delaji velmi male dnes a nijak nerusi. Az se vychodi za dva roky, tak se za 150 koupi nova. Kolik by asi stala vymena konektoru u BMW? Takze proboha proto redaktore.
6 reakcí
Dosť som sa bavil na tom antré - vtipné!
Tuším najschopnejší testér servera čo do entertainment vaule
Motorka haluz, zvykli sme si na úlety dokonca aj v podaní Nemčúrov
Test pěknej , motorka hodně specifická: obludná hmotnost, divný posez, klopný moment, který vás div neshodí z motorky, malinkatý kufry.... Jsem zvědavý kolik R18 ve všech verzích se prodá, zatím to na velký prodejní úspěch moc nevypadá...
3 reakce
Poutko k nastupování batůžku na zadní sedlo jako na koně divokého západu je fakt domyšlené
Pro vášnivého choperistu to bude brouk v hlavě.
Motor je zajímavý kus techniky, ovšem domnívám se, že zdvihový objem 1802 ccm a točivý moment 158 Nm je již v dnešní době pro tento typ motocyklů/zákazníků trestuhodně málo.
6 reakcí
Jako prvni bych si v konfiguratoru zaskrtnul predkopy.
1 reakce
no... co ja vím......spíš nevím..... takové smíšené pocity........ale za svezení by to stálo a pak už bych to nechal na emoce.
Nikdy jsem si nedokázal představit sám sebe na chopperu, ono ani ve většině případů není o co stát, ale na tomhle si odjezd do doochodu představit umím
Moc pěkný test, chválím! Nebál jses zkritizovat ty blbosti, které dělají němci i u aut ( blbé zásuvky, blbá a drahá navigace, a konektivita a pod) a zároveń pochválil co je dobré. Za mě hezky objektivní! Díky.
Pěkný počtení - nezní jen chvála protože BMW za těžký peníz - ale i ta forma - lehká ironie a nadsázka, příjemné, osvěžující. Snad jen jedna výtka na autora - za pajdu dneska už ty klazany tak na nejvýš 3 minuty na tý ruční houpačce, světský se s tím neserou. Dvakrát labutě a třikrát kolotoč vídím tak na čtyři kila někde na maloměstě.
Zajímavý stroj. Dokonale skloubil nevýhody motorky i auta.
1 reakce
Je i na živo vidět tak strašnej "pomeranč" na některých dílech (př. blatník, boční kufry ...) nebo to jen zkreslujou fotky? Pokud jo, tak by u BMW měli popřemýšlet nad týmem kvalitářů, protože u motorky s takovou cenovkou se tohle prostě nesmí stát, působí to na mě v některých detailech fakt až čínsky. Úplně to devalvuje tu jinak krásně udělanou mechaniku.
14 reakcí