yamaha_demo_tour




BMW F800S

Kapitoly článku

Je to Rotax


Srdcem celého motocyklu je řadový dvouválcový motor s rozvodem DOHC o objemu 798 ccm. I když se motor pyšní textem BMW, jedná se o řadový dvouválec, který si nechalo BMW připravit od dvorního rakouského výrobce motorů BRP-Rotax z Gunskirchenu. Maximální výkon dosahuje 85 koní při 8000 ot/min. a maximální točivý moment je 86 Nm při 5800 ot./min. Můžete si ho ale objednat i v seškrcené verzi na 25 kW, tedy něco kolem 34 koní. Karburátory a sytič byste zde hledali marně, o přísun paliva se stará vstřikování.


První kilometry


Po otočení klíčkem v zapalování musíte chvilku čekat na elektronickou diagnostiku, ale potom je již motocykl plně připraven k jízdě. Sedám tedy s nedočkavostí, abych vyzkoušel první kilometry. Posaz je na jednodílném 82 cm vysokém sedle celkem pohodlný, jen jezdci nižších postav můžou mít problémy s manévrovatelností na místě.
První kilometry v sedle mi dávají jasně najevo, s kým mám tu čest. Cestovně-sportovní motocykl ihned ukázal, že mu bude mnohem více sedět sportovní jízda, než dlouhé cestování ve dvou. Když budete motor dostatečně točit, uspokojí vás pořádnou dávkou výkonu, který se nachází mezi 5 až 7 tis. ot./min. Právě v tomto pásmu vám motor ukáže, co v sobě má, dále výkon spíše klesal. Ve spodním pásmu se doporučuji držet nad 2,5tis. ot/min, ale ani nižší otáčky s motorem nezaškubou a chod je plynulý.


Jízda se spolujezdcem se dá také zvládnout, ten má vzadu k dispozici dvě velké madla. Sedlo je pro něj dostatečně široké a i umístění stupaček nedělalo nikomu problémy.


Telelever ani Paralever


Marně byste tento způsob odpružení hledali právě u tohoto modelu. V předu najdeme klasickou teleskopickou vidlici a vzadu jednoramennou kyvku. Podvozek se při jízdě na hrbolech choval velmi dobře i díky tlumiči řízení, který je montovám standardně pod řidítky. Ani ve vysokých rychlostech jsem nezaznamenal vlnění.


Jezdím za tři a půl


Najezdili jsme v redakčním testu s Fkem přibližně 1000 Km. Pochvalovali jsme si nejen účinný větrný štítek, plynulý zátah motoru nebo zrcátka, která se netřepou, ale také skvělou spotřebu. I když byl náš průměr kolem 4,5 l na 100 Km, výrobce slibuje při průměrné jízdě rychlostí 90 Km/hod spotřebu 3,5 litrů / 100 Km, čemuž lze uvěřit. Tankování probíhá vzadu pod sedlem, takže musíte z mašiny slézt. Pod falešnou nádrží najdete umístěny pouze airbox, akumulátor a řídicí jednotku motoru.




Jako nevýhodu vidím provedení stojánku, který má hodně malou plochu a tendenci k zaboření. Někomu se nemusí líbit také dost tvrdá (ale klasicky bavorácká) převodovka. I neutrál jsem někdy hledal na křižovatce trošku déle, než bych potřeboval. Také by se hodilo představit více barevných provedení motocyklu, než jen v červené a žluté barvě.


Závěr


BMW F800S je motocykl s velkým charisma. Nenechá vás klidný, stejně jako nenechá klidným vaše okolí, protože působí trošku jako provokatér. Designu po čase přijdete na chuť a nechcete už jinak. A pokud k tomu připočtu i velmi dobrý řadový dvouválec, který na své hodnotě určitě ztrácet nebude, vlastníte vyvážený motocykl, na kterém si každou jízdu budete užívat víc a víc. Je možné objednat také verzi s ABS.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist