yamaha_demo_tour




BMW F800S

Velká cestovní endura od BMW a jejich boxery mě nikdy nějak zvlášť nelákaly. Jsem příznivec spíše lehkých a obratných motocyklů, proto mě nový model F800S ihned upoutal již na výstavě v italském Miláně, kde byl v roce 2005 představen. Suchá hmotnost 182 Kg a výkon 85 koní dávaly najevo, že tohle by mohla být přesně moje krevní skupina. Jaké bude první svezení na tomto řadovém dvouválci?

Kapitoly článku


Extravagantní design


Musím přiznat, že design je - podobně jako u všech bavoráků - zvláštní. Buď se vám líbí a zamilujete si ho, nebo ho ihned odsoudíte a už vás dál nezajímá.




Mohutné přední světlo, které přechází do krátkého ale účinného větrného štítku, vás upoutá asi jako první. Celou siluetu motocyklu zvýrazní lehce nahrbená falešná nádrž, která je plastová, takže tankvaky s magnety zahoďte. Zadní části dominuje letmo uchycené zadní kolo s mohutným výfukem na jedné straně a ozubený sekundární převod v podobě řemenu na straně druhé. Srdcem motocyklu je potom motor o objemu 798 ccm, který se pro BMW vyrábí u rakouského výrobce Rotax a celý motocykl pak vzniká v montážním závodě u Berlína.
I když se vám každá část může zdát dost extravagantní, vše do sebe jednoduše zapadá a můžu vám slíbit, že tenhle design se jen tak neokouká.


Ovládání a přístroje


A jsme u toho zase. Proč má BMW ovládání blinkrů na každém řidítku, zvlášť pro levou stranu a zvlášť pro odbočení doprava? Z testu jsem si odnesl jednu radu – nevybírejte motocykl podle ovládání blinkrů. Jde prostě o zvyk, může se to zdát v začátku jako nešikovné řešení, ale věřte mi, že si časem zvyknete a toto ovládání si oblíbíte. K BMW to prostě patří a patřit už bude. Navíc, když ho zapomenete vypnout, blikač sám po určitém čase přestane blikat.


Přístrojová deska je velmi přehledná, možná by stálo zato říci – pořád stejná. Podobnou přístrojovku najdeme např. u roadsteru R1200R či jiných modelů. Prostě u BMW šetří a nebudou vyvíjet vždy něco nového ke každému modelu zvlášť.
Celá deska se tedy skládá z rychloměru, do kterého je zakousnutý otáčkoměr. Rychloměr ukazuje kromě aktuální rychlosti také zařazený neutrál. Vedle „budíků“ najdeme sadu klasických kontrolek. V pravém části je potom umístěn displej, který může být za příplatek doplněn palubním počítačem. Zobrazuje okamžitou spotřebu, průměrnou spotřebu, průměrnou rychlost, počítání dojezdu na nádrž a stopky. Ukazatel paliva a zařazeného převodu je ve standardním vybavení.


Palubní počítač se ovládá velmi intuitivně, seznámíte se s ním velmi rychle i bez manuálu. Navíc je jedno ovládací tlačítko umístěné i na levém řidítku (s označením BC), což lze hodnotit jako velké plus – tato vymoženost chybí i některým cestovním modelům.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Petr Szabó - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist