globalmoto_duben_nolan




BMW F 800 GS Adventure vs Honda CRF1000L Africa Twin

Kapitoly článku

Přímé srovnání obou verzí GS vedle sebe a návštěva Zdeňka v Mladé Boleslavi v rámci tohoto redakčního testu to byla jasná věc, když jsem uviděl tuto srovnávačku ve svém kalendáři. Jedná se o příbuzného z rodiny a navíc patří mezi dlouholetého fandu značky BMW. V současné době má totiž v garáži sice klasickou verzi, ale stále zánovní F 800 GS r.v. 2014, kterou si pořídil během této zimy. Předtím dlouhou řadu let sedlal menší F 650. Věděl jsem, že se nedozvím příliš věcí z provozu samotné osmistovky vzhledem k malému nájezdu, nicméně zajímaly mě důvody proč si vybral právě tento stroj. Navíc to byla vhodná příležitost pro bezprostřední srovnání rozdílů „klasické“ stále zánovní a zcela nové verze F 800 GS Adventure 2017.

Co tě vedlo k rozhodnutí pořídit si pro letošní rok právě tento stroj?

V tomto ohledu bude moje odpověď jasná. Nic jiného jsem ani nehledal. To, že chci tuhle osmistovku, jsem věděl hned od začátku. Pro mě osobně je to přirozený vývoj, protože jsem dlouhou řadu let měl F650, takže tento dvouválec byl pro mě jasná volba. Chtěl jsem silnější a větší stroj a tohle je z mého pohledu přirozený posun.

Jasně, hovořil jsi o 650. Když o tom tak mluvíme, co by jsi oproti tvému předchozímu motocyklu vypíchl jako klad, a co tě na ní opravdu baví i po těch zatím několika málo kilometrech v sedle?

Tak především tohle je na první usednutí větší a pohodlnější stroj (pozn. redakce - měl klasickou verzi F650 jednobuch). Oproti jednoválci je zde větší výkon a síla. Jezdím poměrně často se ženou a pro spolujezdce je zde více místa. Co takhle na první pohled závidím na vaší testovačce, tak to je to dělené sedlo. To rovné, co mám já, není pro jízdu ve dvou úplně ideální. Jinak motocykl mi v podstatě hned padl do ruky a nemám s ním sebemenší problém ani přes větší výkon ho zvládnout. To považuji opravdu pro mne osobně za pozitivní zjištění. Stejně jako u mého předchozího stroje oceňuji i díky rozložení hmotnosti nádrž pod sedlem. Takže pro mne to z hlediska ovládání není zas taková změna.

Co by si naopak udělal lépe nebo ti na první usednutí úplně nesedí? Pokud tedy máš co vytknout. Případně chystáš nějaké vylepšení blíže k tvým potřebám?

Zatím jsem nadšen. Jinak jsem hned v podstatě namontoval padací rám a dokoupil vzhledem k častým cestám na motocyklu odtud z Boleslavi do Rokytnice na Jizerou horní kufr. Jinak mám na motocyklu v podstatě vše, co potřebuji (smích). Jsou tam vyhřívané hefty a stejně jak na vaší testovačce toho pomocníka ESA. Opravdu se mi líbí - hlavně vzhledem ke spolujezdci - dělené sedlo na GS Adventure a možná na delší trati pořídím příplatkové vyšší plexi, hlavně s ohledem na delší cesty do Rakouska, kam také dost často jezdím.(pozn. redakce  - přechodné bydliště).

Díky za krátký názor a přeji mnoho pohodových km v sedle.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 12.9 Kč od 11 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
zabar přispěl 1.5 Kč
Ivalapik přispěla 1.5 Kč
Sartoris přispěl 1.5 Kč
Mr.Dreamer přispěl 1.5 Kč
Petr_TA přispěl 1.5 Kč
karlos-transalp přispěl -0.1 Kč
brok69 přispěl 1.5 Kč
MARTlN přispěl 0.5 Kč
davidsoon10 přispěl 1.5 Kč
kopetr přispěl 1.5 Kč
Trevela přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (26x):



TOPlist