hsq_obleceni1




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2
Následující
mach99
mach99 napsal 18.6.2018

Na 800GS Adventure mám najeto cca 78000km včetně návštěvy Mongolska a jediná závada odešlo v 65000km ABS, vyměněno na kulanci, doplatil jsem 1800kč. Za mě povedený stroj do nepohody, nechá si líbit fakt dost.

CRF1000
CRF1000 (17) napsal 10.5.2018

když má BMW na tachometru v 5000 otáčkách 130 km/h, Afrika tam má 150
BMW má motor připomínající vysavač Sencor
AT je krásná, bmw má ošklivý zobák j
BMW má trochu pohodlnějí sedlo...AT dost tvrdé sedlo, to je jediná slabina AT

Veromo88
Veromo88 (3) napsal 5.5.2017

BMW néééé , HONDA je super

SuperSic58

Africa jasná volba, navíc je prostě nádherná. To BMW je ošklivka se zvukem říčního parníčku. A KTM má pověst sypající se veteše, což má i BMW...

Tech
Tech (40) napsal 27.4.2017 +5

BMW za ty prachy nemá ani stavitelnou přední vidlici ? Dobrý vtip. Honda má alespoň pověst, design, OK podvozek. BMW nabízí jen slušnou nádrž, a to je trochu málo. Jen blázen by si z těchto dvou vzal BMW, už menší blázen by ale přemýšlel o KTM, která je celkem válcůje obě, jen tu Hondí spolehlivost úplně nemá.

Pavlys
Pavlys (11) napsal 27.4.2017

Zatím jsem nadšen. Jinak jsem hned v podstatě namontoval padací rám a dokoupil vzhledem k častým cestám na motocyklu odtud z Boleslavi do Rokytnice na Jizerou horní kufr. Jinak mám na motocyklu v podstatě vše, co potřebuji (smích). Jsou tam vyhřívané hefty a stejně jak na vaší testovačce toho pomocníka ESA. Opravdu se mi líbí - hlavně vzhledem ke spolujezdci - dělené sedlo na GS Adventure a možná na delší trati pořídím příplatkové vyšší plexi, hlavně s ohledem na delší cesty do Rakouska, kam také dost často jezdím.(pozn. redakce - přechodné bydliště).

Poznávám svůj styl psaní.
Nádherná pseudoautenticita...kdysi jsem si přivydělával psaním vymyšlených ohlasů vymyšlených majitelů jisté zahradní techniky...

Více na: http://www.motorkar...36381.html?kid=40120
Copyright © Motorkari.cz

merida96

No chtěl jsem jen říct, že je potřeba se podívat co na té motorce je, myslím tím komponenty..
A taky samozřejmě na co ji chceš používat.
Mám KTM 1190 Adv. PC 355 tis i s kufry.. když srovnám s Hondou tak třeba:
KTM váha 212kg, 23l nádrž, podvozek WP + jízdní režimy, brzdy brembo, stavitelné výška sedla + stupačky, trubkový rám, motor LC8 V-Twin 100-150PS..!
Co s toho má třeba Honda?

JohnyLuka

no Merido, předražené samozdřejmě je obojí,ale srovnání s ktm adventure je trochu mino,adventure v této cenové relaci je jen základ který má lité kola a nenastavitelné tlumiče,takže je to spíš silniční cesták. verze R už je cenově někde jinde. já osobně jsem velký milovník ktm ale tady vede silně afrika. myslim že srovnatelná je vzdáleně jen s ktm 990 r,která je bohužel už zastaralá a k nesehnání. myslim že afrika nemá v současné době konkurenci. řeším už od lonska co jiného srovnatelného pořídit a nic jsem neobjevil

merida96

No jak to tady čtu a dívám se na obě moto, tak nechápu jednu věc, jak může někdo za to dát tolik Kč..
Ani za jednu bych ty prachy nedal, je to pořád v této kategorii 2 liga.. BMW zastaralé, na delší cesty to taky nebude a Honda taková klasicky sterilní, co nejlevněj udělaná motorka za velké peníze.. Navíc když člověk dokoupí potřebné doplňky tak je to fakt ranec.. Za to už se dá koupit třeba nová KTM Adv. a to se s tímto materiálem nedá vůbec srovnat! Jo jo, reklama dělá divy.. Ale i tak špatná určitě nebude ani jedna.

Kybergreg
Kybergreg (6) napsal 26.4.2017

Boro78: Naprosto s Tebou souhlasím a podporuju Tvůj názor, jak by měla vypadat pořádná recenze. A kdybys sepsal svoje zkušenosti s jednotlivými generacemi TA a jejich srovnání, to by byla pecka! Dost o TA uvažuju (protože na novou a vlastně ani na dobrou starou AT nemám). Kámoš má TA 600ku a do novějších generací se mu nechce, neb jsou míň a míň do terénu.

Komorerth

dost by ma zaujimal dlhodoby test oboch moto - napr po 30 000 vratane navstevy napr Ukrajiny. A prihodit ceny servisnych prehliadok. To by sme sa docitali, ze Africa je zozrata koroziou a u BMW treba dalsi uver na servisne sluzby

petr305
petr305 (2) napsal 25.4.2017

Dost mi tu chybí komentáře Petra Umra :D :D

SJ90
SJ90 napsal 25.4.2017

Zdravím přátelé, už titulek byl pro mnohé slovem do pranice .
Nicméně dávám mnohým z Vás za pravdu, že během krátkého testu nelze napsat zcela objektivní recenzi. Navíc u motorek je to mnohdy o emocích, když bych to přirovnal třeba k ženám, jednomu se líbí brunetka a dalšímu blondýnka, ale nemůže ani o jedné říci, že ta je hezčí nebo lepší než ta druhá. Je to hodně subjektivní. Nevím jak pro koho ten článek vyzněl, ale já sám přesto, že jezdím na F800 GS a jsem s ním nad míru spokojen, se na tuhle novou Afriku těším

LakyMark
LakyMark (2) napsal 25.4.2017 +2

BMW 800 GS A- pekna moto , aj som skusal, bol som spokojny, ale kupil som si AFRICU !

5157
5157 (9) napsal 25.4.2017

Opět se ukázalo,že honda motorky umí ale u bmw platí čím škaredší to vypadá, tím víc se jim to prodává

JohnyLuka

Nevím proč všichni takhle do Bora šijete, já souhlasím. Velice bych uvítál test při kterém si nemusím hledat různé příslušenství a pročítat manuály k motorkam a vyhledavet hromady recenzi na jednotlivé doplňky, pneu apod. Neříkejte mi ze by jste to taky nechtěli. Bohužel ale většina dnešních recenzi je tohoto typu kdy se někdo odpoledne projede na motorce,urazi na ni cca 200 km a má napsat článek? To je pak jasný že se z toho nikdo nic nedozví. Boro jen nastínil že jsou tyhle články naprosto k ničemu a hned je špatný. Upřímně, dozvěděl jste se někdo z tohoto článku něco podstatného? Já ne. Přijde mi to navíc silné zaměřené na bmw a africa zde hraje 2. Housle,bohuzel vybrali silného protihráče a většině je jasné za afra je někde úplně jinde.

Frankie
Frankie (286) napsal 25.4.2017 +1

To je pravda, taky jsem původně nabyl dojmu, že spokojená BMW ovečka dostane na chvili půjčenou Afriku aby na ni mohla hledat chyby a ono nic.

Anti
Anti (257) napsal 25.4.2017 -1+3

Test mi připadá v pohodě,nicméně bych to nebyl já,kdybych si neodpustil nějaké to rýpnutí...
První věc:V čem má GS "přesvědčivější design"?V tom profláknutém zobáku?Ale fajn,věc názoru.Jakou hodnotu má ale ve srovnávacím testu dvou značek vyjádření fanouška který nic jiného než BMW nezná?

Vlnič
Vlnič (132) napsal 25.4.2017 +3

Boro 78: já bych si ty tvoje testy rodiny TA přečetl moc rád, takže hurá do psaní

Meli
Meli (96) napsal 25.4.2017 +1

Z tech dvou Afrika, ale na Grossglockner raději pojedu na V-Stromu

alexa7
alexa7 (82) napsal 25.4.2017 +2

Maju motorky s 21kou v predu a píšu o tom, ako sa stým pojde na Grossglockner
Nedokázal som to ani prečítať celé

Boro78
Boro78 (40) napsal 25.4.2017 +3

Muzu napsat test xl700v po 107tis km. Dale test xl600v po 65tis km a test xl650v po 40tis km. A srovnani vsech tří modelu. Jen jestli oto nekdo vubec stoji...Rikam si kdyz tady napisi jen podnet k jinemu uchopeni testu a recenzi bez nutnosti najezdu km (pokud nato neni prostor a cas redaktora) tak alespon něco aby se tam dostalo...Napsal jsem voditko jako zakladni prirucka, coz je docela malo ale aspon neco okomentovat. Jenze vem si MIG_35 ani nepochopil poznamku o pneu na 18" kolo. Tam o zadnem testu nepisi, ale o palete dostupnych pneu na tento endurovy rozmer kola. Kdyz si najdu čas, až se vratim z motovyletu z RF napisi neco vic o rodine TA a zkusenosti s nimi za 6- 7 let provozu a 200tis km za riditky. Mozna ze si to nekdo i přečte a pochopi souvislosti.

Mig_35

Boro: tohle je test motorek, ne test pneumatik, ne test příslušenství, které se dá dokoupit. Je to test motorek, kterou dostali od dovozce na vyzkoušení, ne test toho, co se dá v aftermarketu pořídit.
Předplať si d-test jestli chceš test v takovém rozsahu...

vilemx
vilemx (163) napsal 25.4.2017

Boro78: Tak nám napiš test na TA700 s rozsahem a podrobností podle tvých představ. Ať všichni víme, jak se to má dělat. Vyrostl jsem na Světě motorů. Když se mi teď s odstupem mnoha let dostane nějaké současné číslo do ruky, tak oproti 20- 30 let starému vydání to je spíš marketingový plátek než populárně odborný tisk. To samé, když náhodou přepnu na Autosalon, nebo jak se ta "údivárna" jmenuje.

Boro78
Boro78 (40) napsal 25.4.2017 +1

volemx a prochi20, 3D presentaci a 150 stranovy test...To fakt snad nemyslite vazne... . Ja jsem se dotknul zakladnich technickych parametru z uzivatelske prirucky a zamysleni autoru clanku viz komentar nize...Ale kdo chce se vozit a nafukovat myslenky meho komentare do nesmyslu jen aby zaujal jak je dobry...no nevim budu radeji diplomaticky mlcet. Vzdyt ty prodejci jsou radi kdyz uzivatel nevi nic a muzou znej vytahnout co nejvic. Tak podle toho pisi pres redaktori recenze a uvadeji kupujiciho do emocniho rozpolozeni, kde strati hlavu a otevre penezenku. Pak by se tolik tech motorek zanovnich neprodavalo...A to je dobre, alespon si muzu na trhu vybrat. A v samotny podstate je to tak dobre i pro mne :) :) .

Brukev
Brukev (84) napsal 25.4.2017 +1

Ahoj , já jsem za tyto testy rád. Asi souhlasím s Vilemxem že mnoho znás prostě jen chce jezdit a neřešit. Já si "nevyměním ani olej" ale motorky miluju a přesto že jezdím zatím jen naháče, tak jednou určitě zpohodlním a Africa se mi strašně líbí. Tady se pak dočtu že i docela jede, dobře se ovládá a výkon je tak akorát. Taky koukám na vzhled takže super fotky. Navíc když venku chčije tak si radši přečtu test než manulál Takže za mě a těším se na další čtení .

vilemx
vilemx (163) napsal 25.4.2017 +2

Boro78: tak nějak se mi zdá, že bys nejraději pod testem viděl 3D presentaci, alternativní nabídky podobných motorek, konfigurátor doplňků, příslušenství, nejbližší servisy a dole vpravo velké tlačítko Do košíku.
Auto ani motorku jsem nikdy nekupoval jen podle testů, ale vždycky si o nich zjistil pro mě potřebné informace. No a protože každého zajímají urité informace a jiné jsou nepodstatné, tak i sebeobsáhlejší test může být o ničem, protože bude chybět nějaká pro konkrétního člověka důležitá informace. Takže jestli po TA700 pokukuješ po GS800A nebo AT, tak si je půjč, projěď, prolez, nastuduj servisní manuály.

prochi20
prochi20 (23) napsal 25.4.2017 +2

Boro78: Ty ale ukrutně brečíš. Jestli chceš propracovanější recenze, tak si za ně zaplať. Tohle je server zadarmo a je živ z reklam a tomu odpovídá kvalita. Ještě bys chtěl srovnání různých pryží na osmnáctku, srovnání origo a akrapa výfuku na brzdě s benzínem 95, 98 a 100? Kolik stránek by měla mít ta studie? Stačil by ti rozsah 100-150? S obrázkama nebo bez?

Boro78
Boro78 (40) napsal 25.4.2017 +1

Podle mně by na motorkářském webu, kde chodí jak úplný technický antitalenti, tak různě technicky zdatný motorkáři a taktéž různě zaměřeny (ježdění celý rok každý den až po víkendové ježdění s nájezdem 5tis za rok) měli publikované testy odpovídat pro každého něco. To znamená strávit na tom 3x víc času, zjistit vychytávky jak technické tak uživatelské. Vůbec bych neomlouval plytkost článku tím, že to nikoho nezajímá a jsou mezi námi jen "hloupí" spotřebitelé kterých nic netrápi víc než jen cena a spotřeba. Co třeba rozsah nabídky pneu pro 18" kolo nové AT. a tak dále. To všechno po přečtení testu si musíme pracně vyhledat. Podle mně se budoucí uživatel ptá taky na provoz stroje co konkrétně obnáší. Prece nas tady neni 90 procent kterým je to jedno. Tak proc chvalime testy, které nám podsouvají že nás to nema zajimat, že jsme v podstate loudky někym ovladane (ostatni at prominou).

TTrs
TTrs (1) napsal 25.4.2017

Škoda, že tuto recenzi nedělal Vláďa Novotný. Jeho popis chování motorek v terénu by byl asi to jediné, co by mne zajímalo. Navíc by bylo k dispozici srovnání. Tak snad příště...

Mann
Mann (231) napsal 25.4.2017 +1

Diskuze začíná mít větší říz než článek samotný Ale k věci ... jako článek mně to připadne zajímavý, ovšem bez zásadního vlivu na mé konečné rozhodnutí.- výběr a tak je to třeba brát. Mechanické řešení je mi bližší než elektronika, ale vývoj, výrobce, trendy, legislativu, ... stejně neovlivním. První kontakt s jakýmkoliv motocyklem je vizuální a ten také rozhoduje o dalším případném zájmu či nezájmu potencionálního kupce. Musel by to být absolutně technicky propadák, který by odradil zájemce od koupě vyhlídnuté motorky. A to GS ani CRF určitě není. Každá značka má své příznivce a osobně si myslím, že lidí, kteří by tápali mezi GS a CRF moc nebude. A lidí, kteří by si je doma sami servisovali ještě méně. Jak píše dafikk - povídání dvou lidí o příjemně stráveném odpolední Tak proč se hádat. V mém případě by padlo "rozhodnutí" už u druhé fotky v článku a vítězem by byla ta vpravo

dafikk
dafikk (12) napsal 25.4.2017 +1

No...ještě než budete rušit s hysterickým pláčem tento server,tak bych tipoval,že ten příští test vyhraje KTM,i kdyby to mělo jen šlapátka a 3-kolečko přehazovačku a F800 mělo super motor,váha do 100kg,jezdilo to super jak v terénu,tak na silnici,uvezlo to 350kg atd.
Stačí aby p. Luknár udělal BUBUBU...i vy jedni...že u vás přestaneme utrácet!!!
Jak Honda tak i KTM jsou opravdu skvělé stroje,škoda jen,že zastoupení řídí polobozi,kteří si myslí,že zrovna ten jejich strom roste do nebe... A zakázník těchto značek je v jaké pozici?? Vysol prachy a nevotravuj

Mig_35
Mig_35 (174) napsal 25.4.2017 +1

Mám plnou schránku dotazů, jestli se k tomu jako vyjádřím. Tak teda jo, tady to máte:)

dafikk: možná by ten server měli úplně zrušit, protože je to tady celý zaplacený a zkorumpovaný.
testujou se dvě z nejlepších středněobsahových Adventure motorek, ale stejně je to špatně.

sered: takové motorky už se bohužel nevyrábějí a jejich potenciální kupci je stále kupují - ve formě
10-15 let starých strojů. i kdyby se takové motorky vyráběly, tihle zájemci by si je jako nové stejně nekoupili. a výrobce tihle "bychaři" - copyright auto.cz - bohužel neuživí, takže vyrábějí motorky, které se budou reálně prodávat.

johnyluka: ad nádrž - prodává se i obyč F800GS kde je nádrž menší. kanystr ti na motorku přidá kila stejně jako benzín v nádrži, v tom rozdíl nebude, a 800 GSA má ty kila navíc pod sedlem, takže tvoje námitka je naprosto mimo...

Africa vyhrává většinu testů, tady bych to viděl na plichtu - každému, co jeho jest, mně se osmistovkový motor moc nezamlouval po osobní zkušenosti, je to takový spolehlivý mixér, ale bez většího charakteru.
Africu mám v hledáčku, ale ta rez mně trošku rmoutí, to by se mi na motorce po půl roce ježdění moc nezamlouvalo... těším se na F900GS a KTM 800 enduro R:)

dafikk
dafikk (12) napsal 25.4.2017 +5

Bohužel po extempóre s KTM (dokonce i Seikos musel sklapnout vocas) a dalších přešlapech tohoto serveru,musím konstatovat,že nešlo o redakční test,ale o povídání o tom,jak 2 redaktoři závislí na penězích společnostní platících za reklamu,strávili příjemné odpoledne.
Takže není jisté co je a co není pravda,která společnost,si zaplatila test jako reklamní tahák a obecně se už nedá takovým testům tohoto "renomovaného" serveru věřit.
Ovšem je to můj názor. Ostatní to třeba v nákupu ovlivní a přihlédnou k testovacím modelům,jako k pravdivým údajům.

_GAS_
_GAS_ (19) napsal 25.4.2017 +2

Bube (BUBRAK), tys nám od dob, co si Tě pamatuju ještě na starý Jawičce nebo prastarý "Maruš GSXR" bez kapot nějak vyzrál...

Ale čekal bych od Tebe spíše osobní zkušenosti, nežli převzaté a z kontextu vytrhané hlášky typu hrozně rezne...

Ano, dráty v kolech u prvních ročníků (včetně toho mého) stojí z hlediska povrchovky za pendrek, ale výrobce je zdarma v rámci svolávačky přeplétá.

A když už to máš tak dobře nastudované, jistě budeš vědět o dětských nemocích prvních F800GS viz EWS nebo komplikace s mazáním vaček...

Prostě dokonalá motorka neexistuje a první kusy vyrobených strojů mohou mít a mnohdy také mívají mochy.

Nezatracoval bych však hned celý stroj kvůli věci, které je řešitelná, navíc na základě svolávací akce.

sered
sered (113) napsal 25.4.2017 -2+1

pekne napsanej testik... . Jedina vec mi chybi> z meho pohledu jsem asi uz moc starej a uplnej mimon: porad si myslim ze adventure motorky by mely byt jednoduchy, s minimem elektroniky [nebo uplne bez] a opravitelny s trochou nadsazky kladivem, sroubovakem a klicem 13/17 . K cemu displeje hrajrici barvickama kdyz staci tachac s otackokmerem, k cem diagnosticka zasuvka uprostred Kavkazu, k cemu milion cidel... ???

Bubrak-ZX10R

Afrika prej hrozne rezne, uz po pul roce, to by chtelo taky zohlednit. Viz forum.

Falcon77
Falcon77 (-3) napsal 24.4.2017 -3

Kdo ví,ten ví.Srovnávat Africu s f800gs je jako srovnávat samurajský meč s evropským,takový asi propastný rozdíl mezi těmito stroji je.

PNewman
PNewman (2) napsal 24.4.2017

Jezdím Afriku a jsem rád, že jsem se něco dozvěděl o 800 GS. Jenom mi nějak nesedí ta informace ohledně ovládání spojky, jaký je tedy chod páčky?

vilemx
vilemx (163) napsal 24.4.2017 +5

Boro78: Většina fandů techniky je naprostou minoritou ze všech kupců nových vozidel. Prodeje táhnout zákazníci, kterým je tohle všechno jedno. Kdyby jim totiž nebyla technika ukradená a jednalo by se o technicky zainteresované kupce, nemohlo by se prodávat to, co se dnes vyrábí.

fati
fati napsal 24.4.2017

Clanek moc pěkný, až ten závěr.. Ach my Češi...

limak75
limak75 (11) napsal 24.4.2017 +3

Není to moje krevní skupina, ale do Afriky bych šel. Bude to rozhodně kvalita, což u druhého v testu si moc jist nejsem.

Boro78
Boro78 (40) napsal 24.4.2017

Vilemx, když pisi plytce, tak myslím plytce.
Nevemou si ani prirucku pro uzivatele ketrou vyfasujes s motorkou a nezmini tam zakladni data s dodatkem sveho pokud mozno odborneho nazoru. Tak to je pak opravdu test 3 tisíciletí. Mozna nekteri kupuji motorky jak rohliky, ale vetsina fandu techniky u toho i premysli. Dalsi nema cenu komentírovat.

hrouda13
hrouda13 (65) napsal 24.4.2017 +2

Jo proste s Afrikou zas Honda ukázala ze pořad umí a je to pro ostatní opravdu těžký soupeř.

JohnyLuka

v minulém týdnu jsem měl pujčené obě a bmw jsem z radostí vrátil a honda bude nejspíše moje příští motorka. bmw je pocitově hrozně těžké,líné a vzhledově trochu zastaralé.nenašel jsem na něm ani jednu věc co by mne nadchla. honda naprostý opak.sžil jsem se s ní okamžitě.výkon mi přišel dostačující,nástup výkonu mnohem rychlejší než u bmw a motor je krásně čitelný. spojka na hondě je srovnatelná s hydaulikou, v terénu je krásně dávkovatelná a v kombinaci s čitelným motorem paráda. u bmw je spojka mnohem tužší,jedna z nejhorších co znám,rozhodně dlouhodobé spojkování v terénu 1-2 prsty je vážně katastrofa a nesrovnatelné s hondou.
a menší nádrž je mi osobně příjemější. giga nádrže viz ktm adventure jsou mi pocitově na motorce velmi nepříjemné. na dlouhou cestu neni problém přibalit kanystr a neni důvod se zbytek roku tahat s tou meganádrží. takže za mne je menší nádž spíše +

Frankie
Frankie (286) napsal 24.4.2017 +9

Ať si jezdí jak chtějí. Věřím že obě skvělě.
Ale když na tom BMW je všechno tak hnusný, kamkoliv se podívám A ten zvuk čmeláka to jen korunuje. Naproti tomu Afrika je opravdu krásná motorka MOTORKA, ne postrkovadlo z bodu A do bodu B

MadMike
MadMike (6) napsal 24.4.2017 +2

Se 174cm je teda Afrika mnohem přívětivější v nižší poloze sedla, ne každý je takový dlouhán.

martinn1313

Dolph-cz: Naprosto ti rozumím. Mám 187 a prakticky vše krom KTM mi přijde zbytečně nízké ...
Třeba Explorer měl (má) dvě polohy sedla. Nízkou a ještě nižší ... Koupil jsem vyšší sedlo - stále nízké (mj bylo hodně měkké). Takže nakonec to jakž takž vyřešil až čalouník.
K XRu mám taky koupené vyšší sedlo, ale KTM to stále není ...

Na druhou stranu znám člověka, co má skoro dva metry a na GSu snížené sedlo - aby na něj vůbec nefoukalo (na plexi má ještě lízátko). Kouká jen skrz plexi ...

vilemx
vilemx (163) napsal 24.4.2017 +1

Boro78: Jak plytce? Vždyť ty recenze píší pro 90% uživatelů, kteří tyhle informace moc neřeší. Koupí, co se jim líbí a užívají si. Tím je v žádném případě nehaním. Doba domácích GO je dávno pryč. Diag v případě problémů potřebuješ i pro AT. Tedy pokud si nevezeš náhradní všechny akční členy, abys je formou pokus-omyl všechny otestoval. Navíc sehnat v Tramtárii diag na BMW nebo AT je podle mě jednodušší na BMW.

Dolph-cz: Vzhledem k průměrné výšce Holanďana vs. lidiček u Středozemního moře se obávám, že je to údaj o ničem. Joooo, takový první ročník LC8 950 S, to byla jiná liga (nejen výškou sedla)

Lys
Lys (39) napsal 24.4.2017 -2+1

Nejlepší je strejda

Předchozí
1 2
Následující



yamaha_brezen_mt10
Objednat reklamu
TOPlist