4 adventury střední třídy: BMW F 750 GS, Honda NC750X a Yamaha Tracer 7 GT proti Suzuki V-Strom 650
Text: František Hadt , Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.5.2021 | Zobrazeno: 50 945x
Text: František Hadt , Vláďa Novotný , Jan Rameš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 24.5.2021 | Zobrazeno: 50 945x
Díky za parádní test . Aktuálně zvažuji nákup nové moto a v hledáčku jsem z uvedených měl V Strom i Hondu NC. A ještě Versys který v testu bohužel není což je velká škoda. Nicméně V Stromek teď po shlédnutí testu o to více hlodá
Hmm tenhle rok (2022) F750GS stojí 306 tis. ale rovnou s doplňky a bez dopňků možná nejde koupit? No prostě furt vyšší cenová kategorie.
Měl jsem NC 750X a byl jsem spokojený, jen ten výkon mě chyběl. ne na rychlost ale když jsem ho potřeboval tak prostě nebyl . Jinak pecka motorka .
Pak jsem koupil VStrom 1000, 2014 - a jsem v nebi. Dle mého velmi podobně by na to byla 650. Ale tuhle motorku miluju
Test se mi líbil a jako poměrně spokojený majitel V-Stromu jsem si byl v minulých dnech vyzkoušet jak Hondu, tak BMW na předváděcí jízdy. Honda mě hlavně tím automatem absolutně nesedla. Alespoň vím, že motorku s automatem fakt nechci. BMW příjemné překvapení. Hlavně podvozek a brzdy. Taky motor slušný, jde cítit objemová rezerva, která by se projevila víc asi při jízdě ve dvou a s bagáží. V sólo jízdě velký rozdíl ve výkonu v porovnání se Suzuki není. Hlavně v režimu Road, který je u BMW ve standardu. Lepší odezva plynu už je na režim Dynamic, který už ale součástí příplatkového balíčku. Stejně tak je fajn rychlořazení a příplatkový Displej. A to je právě ono. Když už BMW, tak chcete i některé ty příplatkové výbavy, které ji posouvají od konkurence dál a dává to smysl. Jenže se konkurenci nevzdalujete jen technologicky, ale i finančně. Velmi poctivě jsem seděl s prodejcem a konfiguroval citlivě a odpustil si řadu věcí včetně tempomatu, dynamického podvozku, bezklíčku a řady dalších věcí, ale i tak se stále nacházel minimálně 100 tis. nad V-Stromem. A pak už je zase otázka, zda za stejné peníze nekoupit něco jiného a výkonnějšího, např. V-Strom 1050, Tracer 9... Pár drobností, co mi na BMW vadilo. Plexi a nedotatečná ochrana před větrem, mechanický zvuk výfuku a motoru a hlavně špatně dostupný ovladač blinkrů díky ovládacímu kolečku na levé rukojeti.
Recenze se mi líbíla, co se mi nelíbilo, že bylo od prvních vět cítit, že Vstrom bude předem chválenej, za mě moc okaté i tím, když kolega řekl, že se mu líbí GS a hned ho zastavili. Takový z toho mám dojem. Se svýmu 170 cm mám omezený výběr, Honda ani Yamaha mě nezaujala, GS se mi líbí víc, ale cestovatelsky asi bude Vstrom příznivější.
Moc pěknej testík. Konečně vás taky občas napadlo, testovat jednu motorku více velikostmi lidí . Za to velkej palec nahoru. To, když někdo s metrem 70 řekne, že se mu na mašině sedí perfektně a je ergonomicky skvělá, pro mě (1,9m) nemá žádnou váhu. Takže test super.
Zajímavé je, jak někdo hodnotí (myslím teď diskuzi) cenovou politiku (třeba BMW), že když si naskládá plnou palbu, tak to stojí o 150 tisíc víc než (třeba Strom) a to je fakt moc . Tak si to tam k..wa všechno neskládej a kup holou - stejně jako toho (třeba) Stroma. Pak ten cenovej rozdíl najednou vypadá úplně jinak a celkem zanedbatelně.
pěknej test..jsem rád, že se Strom pořád drží
Mám ho od 2005 a nyní necelých 270.000 km - motor, převodovka, elektřina..stále původní - odchází jen podvozek a ostatní spotřební zboží
2 reakce
Když sem četl nadpis článku, tak sem si řekl, co je to za nesmysl, dyť Yamaha, ani Honda nejsou Adventure motorky.
Ale potom, co sem se podíval na video, tak sem si řekl, kluci dobrá práce, díky za video.
Ale článek číst nebudu, to video mluví za vše a navíc nemám rád dlouhý články.
1 reakce
Jet někam hodně daleko, tak vezmu V-Strom, protože servis je jednoduchá záležitost. Na normální užívání (nájezd 5000 ročně): jednoznačně bych bral BMW. Je silnější, lepší podvozek, Bremba. Není co řešit.
Bomba srovnávák! Tak to je super.
1 reakce
Parádní testík, super práce hoši. Tk za mě BMW vyloženě ošklivá motorka a cena uplně lichá, za ty prachy se daj pořídit jinačí strojky. VStrom mi nějak nesedí vzhledem, ale věřim, že je dobrej. Lemra NC fakt ne-e, takže z těchto je Tracer jasná volba. Ještě tam chybí Versys, kterej je Yamaze nejblíž. Ale zas, když už bych fakt měl kupovat cenduro týhle třídy, tak jedině Ténéré 700, tam by nebylo o čem..
Děkuji klukům z redakce za vyborné srovnání a hromadu užitečných poznatků. Dost mě mrzí, že Tarcer 7 dostal tak za uši, ale zcela jistě oprávněně. Naopak mě hodně překvapilo BMW, takvou souhru pozitivních hodnocení všech redaktorů je slyšet málo kdy. Ovšem BMW do testu přihodilo motorku ve zcela jiné cenové kategorii viz. níže zahadnytajemny. A k tomu je třeba přihlížet. Za cenu vybaveného BMW dostanu Tracer 9 GT, který je naprosto jiná liga. Z těch třech zbývajících bych si jako začínající jezdec vybral V-Stroma a projel bych na něm půl světa.
3 reakce
Mně velmi zaujalo to GS 750. Základ za 250 tis. je super nabídka. Na první pohled a v naprostém "holobytě". Jenže pak si člověk vezme kalkulačku a díky cenové politice BMW se téměř vždy dostane i jen s pár nezbytnými doplňky nad 300 tis., spíše skoro k 320-350 tis. A to už je oproti třeba V-Stromu o 1/3 třetinu víc (100-150 tis.). A nehledě na ceny servisu. A rázem jsem v cenovém pásmu zase už jiné konkurence např. V-Strom 1050, V85 TT, Tracer 9, KTM, Triumph...
Super test! K dokonalosti mu možno chýba pevnejšia štruktúra. Divák by mal dostať jasné odpovede na otázky, na ktoré mu vďaka možnosti testovať všetky bajky môžete zodpovedať iba vy
Napr.:
-Chcem ísť do Mogolska. Prečo V- Strom áno, ale 750GS už skôr nie?
-Chcem cestovať vo dvoch.
-Chcem skúsiť aj ľahký off-road.
-Úhrnná cena štandardného servisu po, napríklad, 30 tisíc km? Servisné intervaly?
Uvedomujem si, že by si to vyžiadalo predĺženie relácie a nezanedbateľnú dodatočnú prácu, ale výsledkom by bol nespochybniteľne najlepší test tejto kategórie v ČS priestore. Takto je to trošku miš-maš, s viacerými dobrými nadškrtnutými postrehmi, ale mnohé ostáva nedopovedané. Možno by bol vhodný formát seriál 10 min videí s konkrétnym leitmotívom. Hlavné predpoklady totiž máte: 1. motorky a 2. bohaté skúsenosti umožňujúce porovnávať. Už to len doklepnúť.
V každom prípade vďaka a veľa zdaru!
3 reakce
Moc fajn počteníčko. Mám starého Stroma a ty zalomené nohy mi vadí už na tomhle modelu. Budu to řešit nebo vyměním Stroma za MG nebo R1100...) Takže ještě jednou díky a prosím více takových testů podobně orientovaných strojů najednou ve stejné cenové hladině od testmenů různého zaměření a vzrůstu. Super.
Škoda, že v tomto segmentu nikdo nenabízí kardan, ty motorky stejně nejsou nijak extra lehké a nejsou to ty nejdynamičtější stroje a nepotřebují tak vůli řetězu. Takový Versys nebo Stromek s kardanem by byli bezva, i k NC by mě to možná nalákalo, navíc ten klidný motor se k tomu vyloženě hodí. Na Deauville fungoval skvěle, bohužel ta motorka měla jiné nedostatky, ale kardan byl jednou z jejích hlavních výhod.
5 reakcí
Super srovnání, krásná práce. Díky. Jen mě silně překvapuje takové vyzdvihnutí brzd u V-stroma. Na jeho brzdy si stěžují všichni, sám ho mám a musím říct... Kymco skútr brzdil lépe. Zákus a sílu si asi představuju dost jinak.
1 reakce
Zase to chlapi hodnotíte jako motorky pro jednoho. A co zadní sedačky, vleze se objemna manželka, hubená přítelkyně nebo spis male dítě?
Za mne z nich toto pořadí:
1. Suzuki V-Strom 650
2. BMW F 750 GS
3. Honda NC750X
4. Yamaha tracer 7 GT
Suzuki je nej poměr cena výkon (vím že z nich je nejmenší objem).
Stejně jsem si vybral MG 85TT i když je o 100 dražší než Suzuki, protože každý máme rádi něco jiného.
1 reakce
Na tom NC je setrvák z traktoru? Jako 4 tisíce při 130,to bude dynamika jaxviňa...
10 reakcí
Prima srovnávací test. Sám jsme o nich uvažoval. Nevybral bych ani jednu. Mít 220, jdu do Kawasaki Versys 650 a mít 280+, tak Moto Guzzi V85TT.
konečně někdo udělal videotest na V stroma 650 v česky verzi, jinde sem podobnej nenašel díky za to
1 reakce
zatím jezdím jen skůtrech, aktuálně Vespa GTS 300, ale asi na příští rok chystám konečně pořízení moto. tento V-strom je jedním z adeptů... za tento test jsem rád..
1 reakce
Takéto isté porovnanie urobiť,ale s obsahom motoriek 900 - 1000 cm3
1 reakce
Zajímavé srovnání, upřímně jsem si myslel, že to GS vyhraje zcela jednoznačně, ale je otázka kolik by pak vycházely servisní intervaly. BMW si v tomto velmi rádo nechá zaplatit a bohužel servis je díky nízkému pokrytí velmi zaneprázdněný. Nový Tracer 7 a Hondu NC750x jsem během jednoho dne zkoušel a Tracer teda za mně vyhrával na plné čáře - dokonce zvažuji, jestli si ho nekoupit. V-Strom jsem bohužel nezkusil.
Díky takhle pěkně a ze všech možných úhlů pohledu napsané porovnání už jsem dlouho nečetl.
Moc pěkné srovnání, jen mi tam trochu chybí 650 Versys
V-Strom
Super test. Este do testu ma napadla Moto Guzzi 850. No a cakam na test jazdy aj so spolujazdcom.
Este raz super..
3 reakce
Základ každé pořádné motorky jsou pletená kola. Takže snad alespoň u některé to bude doufámmožné jako příplatková verze