yamaha_demo_tour




Mini Quad Blata

Na jednom firemním setkání jsme měli možnost se povozit na mini quodech od výrobce Blata. Původně sice šlo jen o krátkou jízdu pro každého, ale dopadlo to nad očekávání dobře, protože spousta kolegů si toto nechala ujít a pustili se do rautu a piva. Takže na nás pár „odpadlíků“ zbylo hodinu a půl ježdění. Což na těchto strojích, kde normálně vzrostlý člověk má kolena u brady a ruce pár centimetrů nad kotníky, bylo až až. Přes veškeré nepohodlí se s námi Blaty nemazlily a pouštěly do nás až nečekané dávky adrenalinu. Bez tlumičů a na maličkých 4“ kolech to byl v Ostravačicích opravdu povedený den.

Jedná se o mini quadardy s obsahem motoru 40 ccm ve dvoutaktním režimu s výkonem 2,5 kW. Samozřejmě tento výkon je k dispozici až v 8 000 ot/min, kdy už do zadnice a rukou přes tvrdé sedlo a řidítka pumpují otřesy jako spuštěný vibrátor. Těžší kolegové nad 95 kg měli účast zakázanou již od výrobce. S námi o pár kilo lehčími i těch pár poníků zametalo poměrně slušně. Hlavně do té doby, než jsme si uvědomili, že zvyky z motokár nám tu jsou k ničemu a jen nakláněním těla toho taky nic moc nedosáhneme. A proto se začalo vysedat. Někteří to zkoušeli tak vehementně až si ošoupali džíny v zadní části těla. Po odladění těchto návyků se naše časy výrazně vylepšily a předchozí jízdy po dvou kolech v zatáčce hrozící převrácením také skoro vymizely.
První rozdíl při jízdě na miniquadu je v tom, že opravdu musíte přenášet váhu a nesmíte se moc flákat, protože obyčejné sezení jako v sedle motokáry to opravdu není. Druhým rozdílem je, že ovládáte vše rukama a nikoli nohama. Navíc můžete kdykoli při špatném manévru z quadu spadnout a nepěkně se sedřít.
Dle oficiálních informací jde s tímto strojem dosáhnout až 50 km/h což bylo na zatáčkovité trati skoro nemožné, proto jsme si dovolili jezdit chvilku i bez přileb, ale brzy jsme se k nim zase rádi vrátili. Nejlepší je se vydat na trať zhruba ve čtyřech a zasoupeřit si na těchto strojích – i když jsou mezi nimi patrné drobné rozdíly, ve výsledku je to stejně zábava.
Jde o perfektní zábavu a pokud znáte pár stejně postižených jedinců, vezměte je sebou. Je to daleko lepší, když mezi sebou soupeříte a nedáváte si nic zadarmo, protože je to o hodně větší zábava než jen samostatné kroužení po dráze. Samozřejmě na závěr si neodpustíte pár nacvičených frajeřinek jako jízda po dvou po celou zatáčku, vysednutí v zatáčce na plný plyn a driftovat co výkon motoru dovolí. Jde ale i o bezpečí účastníků. U nás jsme to zkoušeli částečně bez helem, ale po prvním pádu se rychle všichni pokorně vrátili do kalhot a přileb. Přeci jen je milejší odřené koleno než odřený mozek. Navíc další dva dny stále cítíte na zadnici tento zážitek jako pozůstatek quadích radovánek. Které trvaly sice jen hodinu a půl, ale opravdu jako zábava stály za to.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist