journeyman_brezen




Aprilia RSV 1000 R

Kapitoly článku

Sportovní stroj pro opravdový fajnšmekry. Tak bych ve stručnosti charakterizoval toto náčiní. Hned po prvním nasednutí je jasné, že motocykl je určen pro sportovní používání. Usazení je ryze sportovní a i díky naladění podvozku na sportovní frekvenci je někdy složitější zvládat „české“ silnice. Co se týče motoru od rakouského výrobce značky Rotax, tak hned z továrny je nastaven na slušný výkon i kroutící moment a dostatečně razantně reaguje na plyn i od hodně nízkých otáček, ale není to ještě to, co se z tohoto motoru po lehkých úpravách dá jistě dostat.


Námi testovaný kousek byl osazen laděnými koncovkami Arrow a musím uznat, že zvuk byl opravdu fantastický. Samozřejmostí je, že na chování tohoto sportovního dvouválce si musíte chvíli zvykat a v některých fázích Vašeho dovádění dávat i větší pozor, než je tomu u supersportovních čtyřválců, ale po pár desítkách kilometrů už můžete vyvádět slušné kousky a vychutnávat si tak skvělé jízdní proporce tohoto stroje. Co se týče brzd, předek je kousavě výtečný, ale za to s brzdným účinkem vzadu obzvláště za vyšších rychlostí raději moc nepočítejte.


Co mě opravdu uchvátilo je design. RSV je uhrančivě líbivé a koukat bych na něj vydržel snad hodiny. Co mi připadá praktické, jsou padáky osazené na námi testované verzi. Jejich důležitost se potvrdila i na testovaném stroji, protože bylo znát, že před námi už je stačil někdo řádně odzkoušet. Bylo vidět, že lehké položení na bok motocyklu prakticky vůbec neublížilo. Následkem je jen asi centimetrový škrábaneček na nejvypuklejší části boční kapotáže. Co mě osobně trochu vadí je hodně nízko umístěný ovladač blinkrů, a tak jsem z počátku dost často místo ukazování o změně směru jízdy na všechny troubil. Jde ale o zvyk, u Aprilie je to klasika, protože ovládací prvky jsou totožné i na jiných modelech. Celkově shrnuto RSV je motocykl, který je již v této základní verzi velice výkonný a poskytuje nadstandardní sportovní zážitky. Na druhou stranu, je to ale teprve ten nejnižší základ, který se dá velice bohatě upravovat. Každý by však měl mít stále na pamětí možnosti a výkonnostní potenciál tohoto stroje. Nikdy není na škodu promítnout si, kolik mám doopravdy zkušeností, co si můžu dovolit a mít při nejmenším v běžném provozu z tohoto stroje alespoň trochu zdravý respekt.

Pavel Růžička

Názor majitele Lukáš Neumann (Aprilia Tuono04):
Tento, mimo komunitu italského nebo dvouválcového vyznání, nepříliš známý stroj je často vnímaný jako naháč, ale nevěřte tomu, rozhodně to není obyčejný naháč. Motor „Mille-bicilindrico“ tisícovka V60 od Rotaxu, známá z profláklejší sestřičky RSV Mille, podvozek, brzdy od stejného dárce, všechno důležité je Mille. Ona to totiž taková trochu civilnější a pro denní ježdění pohodlnější verze “Majle“ je.


A jsme u toho - poloha za řidítky je poměrně vzpřímená, uvolněná, ležérní – prostě nahatá. Současně však možnost zalehnout, schovat se za štítek a svištět předaleko za rychlostní limity není žádný problém. Výchozím nastavením a myšlenkou je Tuono však pohoda s velmi slušným 125 koní potenciálem ovládaným pravým zápěstím. Stejně jako úžasné nadání toho strojku pro sportovní jízdu v zatáčkách a na okruhu je už dávno mezi těmi, kdo měli tu čest, „veřejným tajemstvím“. Tohle tajemství však můžu, ačkoli nejsem honič okruhových desetin, pouze potvrdit. Jsme však na apeninském poloostrově a hodně by nás bylo v šoku, kdyby všechno bylo úplně OK. Takže i pár nedostatků, se kterými jsem se setkal. Mnohokrát zmiňovaná zadní brzda a její „účinnost“ - člověk si na ní prostě musí zvyknout. Za studena nepoddajná převodovka, najít neutrál vyžaduje cvik a někdy i pár sprostých slov. Hrubší projev motoru v nízkých otáčkách pod cca. 2800 ot/min. Podle mě snese kritiku i příliš strmý stojánek - nezaručující ideální stabilitu. Pěkná, neprůhledná nádobka chladící kapaliny s ryskami min. i max., bez možnosti zahlédnout úroveň hladiny by také snesla změnu.




A proč jí mám tak rád?
Mám rád její vyvážený, velmi lehký styl, který není agresivní, spíš drzý a plný napětí, ale velmi elegantní. Jeden docela malý obdivovatel prohlásil, že se ta motorka usmívá a měl pravdu, je to blahovolný úsměv krásné ženy, která ví, že stačí trochu zavrnět a … ano je tu ten nádhernej, plnotučnej zvuk a zvířecí síla velkýho dvouválce. Jo, prostě se ježí chlupy, když zavřeš plyn a dobržďuješ motorem nebo jí naopak vyženeš až k omezovači. Je to orgasmus, pravá nirvána, šílená vášeň, co chceš znovu a znovu a který v sobě tyhle italský kočky mají nějakým kouzlem naděleno víc než ostatní. To proto se tetelím štěstím a usmívám jako pako pokaždé, když s ní můžu jet. Tak proto.



Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist