husqvarna_svartpilen_801_2




GG Quadster na Slovakiaringu

Kapitoly článku

Jízda

Koukání ale bylo dost. Na novém Slovakiaringu je sice zima jak v listopadu a vody po kotníky, ale když už jsme sem jeli, tak se trochu sklouznem (hlavně ne doslova). Nejdříve dostávám dvě volná kola mezi motorkama, oblékám tedy nepromoky a vyrážím. Jednička zapadá hladce, hydraulická spojka zabírá velice měkce a Quadster se celkem hbitě dává do pohybu. Na cílovce dostávám zelenou a už to tam padá, dva, tři, brzdy, ostrá pravá na horizont. Ani na opravdu mokrém povrchu se čtyřkolka nenechá rozhodit. Nějaké brutální vysedávání ve stylu sportovních quadů tu nemá smysl, spíš jde o to si sednout tak, aby vás Quadster neshodil. Celkově je jízda hodně čitelná a jezdec ví, co se pod ním děje. Když přeženete zatáčku, zadní pneumatiky dají jasně najevo, kde je hranice jejich přilnavosti. Máte ale pořád dost času s tím něco dělat.
Káčkový motor má velice hladký průběh už od tří tisíc otáček. Pokud ale chcete čtyřkolku rozhýbat, je třeba se držet nad šesti tisíci, odkud se motor krásně sbírá až do omezovače nastaveného do dvanácti tisíc. Jaká je maximální rychlost se mi bohužel zjistit nepodařilo, na to je cílovka na Slovakiaringu moc krátká. Při vytočené pětce svítila na tachometru číslice 220. Jako cestovní rychlost, při které vás z Quadsteru neodfoukne vítr, bych viděl nějakých těch 150. Za velkou přední kapotou se jezdec pohodlně schová a co mě překvapilo nejvíc, ani při jízdě v dešti na jezdce neprší, po jízdě jsem měl suché jak nohy, tak i ramena. Blatníky na předních kolech navíc zajišťují, že ani při plném rejdu kola nehází vodu na jezdce. To samé samozřejmě platí i o zadních kolech.
Ale zpět k jízdě. Z trojciferných rychlostí je třeba quad i zastavit. Z motorky a konec konců i ze sportovního quadu jsem zvyklý brzdit jen předkem. U Quadsteru je ale vše trochu jinak. Pokud se spolehnete jen na páčku na pravém řidítku, docílíte spíše nervózního zpomalování. Jakmile se ale opřete do pedálu, začnou brzdit všechna čtyři kola, quad se přisaje k silnici a opravdu efektivně zpomaluje. Brzdy nemají ABS, posilovač, ani žádnou jinou elektroniku. Quadster nemá ani posilovač, nebo tlumič řízení. Vše je jen na jezdci a jeho schopnostech.

Závěr

Svezení na quadsteru je opravdu velkým zážitkem. Nicméně za cenu začínající na milionu korun se jedná o opravdu exkluzivní záležitost, pro kterou si zajdou jen opravdoví nadšenci pro takový stroj. V zahraničí je populární také mezi tělesně postiženými, pro které se staví i speciálně upravené stroje. V době vytlačování čtyřkolek z přírody se jedná o další zajímavou alternativu.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):
Motokatalog.cz



TOPlist