globalmoto_duben_nolan




Yamaha MT-125 a R125: Temná strana Japonska, nebo malý superbike?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
valentinow123 (34) napsal 31.05.2023 v 10:22+1

jeste k te "temne" (nedolakovane) strance Japonska jeden nepatrny detail... , ktery me trkl az po precteni clanku o 30 let starych 125 ccm dvoutaktech...
https://www.garaz.cz/clanek/jak-jsem-si-koupil-dvoutaktni-motorku-a-zazil-hromadu-srandy-20000095?noredirect=1

Jestlipak on ti dnesni vyrobci nahodou nehresi na to, ze 4takt 125ka ze sebe nevypoti vic, nez nejakych 12 - 15 utrapenych koni a nedelaji nahodou ramy a vubec vsecky mechanicke komponenty tak mizerne, jak jim to tech 15 koni umoznuje.

Viz veta: "U pozoruhodně dospěláckých šasi bych se s dovolením pozastavil. Veškerá současná produkce ve sféře maloobjemových motorek (dnes již výhradně čtyřtaktních) se zpravidla pochlubí jen nejjednodušší možnou technikou. Rámy jsou z ocelových trubek, tlumící komponenty povětšinou nejjednodušší možné konstrukce a než přišlo povinné ABS, objevovaly se na zadních kolech jednoklíčové bubnové brzdy. Jenže staré dvoutakty jsou proti tomu o několik úrovní dál. Dokonce i moje konstrukčně velmi stará Yamaha TZR 125 z roku 1997 je vybavená prostorovým Deltabox rámem z hliníkových výlisků, má vpředu obrácené USD vidlice a na hliníkových lehkých kolech jsou kotoučové brzdy pořádného průměru, vpředu dokonce se čtyřpístkovým brzdičem. O robustnosti dalších komponent nebo například o použitých pneumatikách se nemá cenu ani zmiňovat."

A teda ono to je videt bohuzel na prvni pohled, ze ty tricet let stare dvoutakty mely sasi odladene na tricet, ctyricet koni, protoze kazdy sestnctilety pubos si tu dvoutaktni 125ku na tech tricet koni otevrel a lital pak 130 km/h.. a fabrika jaksi v ramci sve publicity nechtela resit, ze se pak na tom zabil v prvni zatacce kvuli nedostatecnym brzdam, vlncimu se ramu, nefunkcnim tlumicum anebo nejake jine zjevne konstrukcni vade... to soucasne sasi vypada proti tricet let staremu jako zebrak a nepomuze jim, ani ze to foti potme..

valentinow123 (34) napsal 24.05.2023 v 13:00

Fakt me posledni dobou vadi, ze lidi pisici recenze nemaji zadny technicky background. Jako nevadi to az tak moc, v pripade, ze se pise o barve kapoty a prouzcich a chromovanych blbostech a koncovce vyfuku, coz je zhruba obsah 90 procent kazde recenze tady, protoze lidi si asi motorky kupuji kvuli prouzkum a nalepkam a vyfuku ze jo.
Jakmile dojde na popis techniky, tak me zacnou brat mory. Co treba veta: "Yamaha zvolila výrazně dlouhozdvihový formát, konkurenti vesměs používají naopak silně krátkozdvihová řešení, jenomže tady to je spojené právě s těmi variabilními ventily" A tim chtel jako basnik rici co ? Anebo to napsal bullshit buzzword generator ?
Cili polopaticky, U Yamahy je jednovalec 4 takt 4 ventil s promennym zdvihem ventilu a nadctvercovym formatem vrtani / zdvih 52 / 58,7 mm. Tim je dana charakteristika motoru. Proc se voli v dnesni dobe cim dal vice nadctvercove (dlouhodvihove) motory na sportovnich motorkach, kdyz predtim to byla domena chopperu a terennich stroju ? Protoze Euronormy ! Z technickeho hlediska je dlouhozdvihovy vysokootackovy motor na hov..., protoze dlouhozdvihy maji vyssi stredni rychlost pistu, z cehoz plyne nizsi zivotnost, vyssi vibrace, vyssi setrvacne sily (to je naopak fajn u pomalootackoveho motoru u choppera,kde jde o kroutak od volnobehu) ...
Jenze u kazdeho dlouhozdvihu ma palivo vice casu prohoret, coz je vec, kterou oceni spise europoslanci, nez majitel motorky, protoze emise a desetinka litru spotreby dolu je vec, kterou opravdu v praxi nepoznate.
Takze jedina opravdu prakticky vyuzitelna vyhoda vysokootackoveho dlouhozdvihu spociva v tom, ze ma tendenci tahnout "vocpoda" , jinymi slovy u daneho motoru je uz ve 3000 otackach k dispozici 60 procent tociveho momentu, cemuz napomaha i ctyrventilova technika. Kroutak pak vrcholi kolem 6000 otacek, kde by v normalnim pripade zacal motoru dochazet dech, proto museli nainstalovat promenny zdvih ventilu (nejedna se o VARIABILNI CASOVANI -> AUTORE CLANKU !!!), ktery posunul vykonovou spicku z cca 7000 na 9000 otacek. Samozrejme, ze to neni technicky optimalni reseni, protoze by to chtelo i variabilni casovani, jenze na to u Yamahy nemaji prachy a bylo by to technicky mnohem komplikovanejsi reseni. Pouhym prodlouzenim doby kdy je ventil otevren bez zmeny casovani totiz smes prijde do valce prilis pozde a navic se zacne prekryvat sani a vyfuk, cili ve vysokych otackach pujde nahoru spotreba. Cili shrnuto podtrzeno. Neni to zavodni motor a nejsou to ani zavodni technologie, je to spise street motorka pro kazdodenni jezdeni s durazem na nizke emise a spotrebu a nejlepe se ten motor citi do 6000 otacek a aby zakaznik nerval, ze dal to vubec netahne a je to zdechlina zdechla, tak si diky promennemu zdvihu ventilu necha libit obcasny vylet lehce nad 8000 otacek, ale plati za to slozitejsi konstrukci a vyssim opotrebenim a vyssi spotrebou na alternativnim profilu vacky v otackach nad 6000. Zbytek popisu (temna strana Japonska atd.) jsou blaboly nejakych pomatencu s univerzitnim diplomem z gender studies, kteri ale dneska vladnou svetu. Jestli dat za tenhle bazmek 140 tisic, at si kazdy zodpovi sam za sebe. Za me palec dolu, za splaseny malotraktor anebo travni sekacku je to ponekud trochu moc.

SuperSic58 (1307) napsal 18.05.2023 v 18:55

To je od Yamahy házení perel sviním. Dnešní mlaďoši řešej módu, apky a tik ťok, laborujou se svým pohlavím a na sojové laté do svého veganského baru se přepravujou na elektrokoloběžkách..

puffybodie (389) napsal 18.05.2023 v 18:48+2

Proc si kupovat skarede a neprakticke MT-125 (pro kocku), kdyz muzu mit od toho sameho vyrobce o 20 tis. levnejsi a mnohem hezci XSR 125 se stejnym motorem?

A proc si kupovat R125, kdyz muzu mit mnohem hezci Kawasaki Nina 125 o 15 tis. levneji nebo Suzuki GSX-R 125 o 25 tis. levneji? I kdyz pravda, tady ta R125 aspon nejak vypada proti tomu MT-125

libac22 (177) napsal 18.05.2023 v 18:28+3

Cena toho hnusnýho MTčka je fakt haluz

Vikmanov2 (42) napsal 18.05.2023 v 16:01+2

To by u nás taky mohli povolit 125/11kw na Béčko. Aspoň by skončila tak autoškolní zlodějina AM -A1. Na sifla či fichtla se dřív dával automaticky k Béčku.

zolik. (35) napsal 18.05.2023 v 10:51

Možná by se dalo i říci, že mlaďochům se s černým matným eRekem ušetří rozvaha, jakouže barvu si po prvních pádech dávat znovu na triko motorky? Ano, černá matná -ideál ideálů. Osobně si tedy myslím, že fádní a vizuálně upozaděná má být ve městě spíš jen majoritní architektura, ale dopravní prostředek zvlášť pro mladé by mohl být barevně víc vidět. Mladí gotici a na tomhle...S titanově-zlatými doplňky to bývala štramanda se třpytkou luxusu, ale další hmyzí evoluce v celočerni a zkrátka vše se ztrácí -i jezdec, který možná dělá své první pochopitelné chyby v provozu. Totéž aplikace: klidně by to se mohlo otevřít až jako benefit alespoň po roce ježdění.

Cormac (39) napsal 18.05.2023 v 09:05

Ještě by ten skvělý motůrek mohli dát do endura, to by byla správná univerzální motorka.




TOPlist