Motokrosové odpoledne s Yamahou 2011
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 5.11.2010 | Zobrazeno: 11 478x
Nabídka Tondy Kabourka přijet si vyzkoušet motokrosové modely tří ladiček pro rok 2011 se prostě neodmítá. Proto balím motokrosové cajky a vyrážím směr Chlístov, kde se akcička koná.
Kapitoly článku

První dojmy YZ250F
Nejdříve dostávám do rukou ještě pořádně nerozježděnou dvěstěpadesátku, kterou zrovna vrací Čépa. Když jsem o ní před rokem psal, byl jsem zvědavý, jak si asi povede na motokrosových tratích. Naposledy jsem seděl na čtyřtaktní dvěpade dvou ladiček v Jiníně roku 2007, a tehdy podmínky nebyly zrovna ideální.Na trati v Chlístově jsem poprvé, a tak její záludnosti musím nejdřív dostat pod kůži. Říkám si, že na rozkoukání bude karburátorové dvěpáďo tím pravým nářadíčkem… jenže už první metry tuto myšlenku obrací vzhůru nohama! V porovnání s konkurenčními dvěstěpadesátkami se mi hůř ovládá a po výkonové stránce postrádám temperament v celém spektru otáček. Tvrdší podvozek mám rád, ale tuhý chod spojky a plynové rukojeti příliš v lásce nemám. Motorka zatím nalítala jen pár motohodin, a zřejmě proto i převodovka působí syrovým dojmem.
Naopak co funguje na jedničku s hvězdičkou jsou brzdy. Přední zabírá už při lehčím namáčknutí jedním prstem, a tak s dobržděním před utaženými vinglíky nemám sebemenší problém. Zadní zaslouží taky pochvalu, protože si nikdy motor nezašlapuju. Čas v sedle YZ250F utekl jak voda, a když budu upřímný, tak musím konstatovat, že jsem si jízdu na této mašině představoval trošku jinak. Věřím, že bude v budoucnu příležitost se na malém motokrosu od Yamahy ještě povozit a přesvědčit se, že zajetá funguje o několik levelů lépe.
První dojmy YZ450F
Jako druhou osedlávám Yamahu YZ450F, tedy mašinu třídy MX1. Tenhle model okořenil offroadový svět díky netradičnímu řešení svého jednoválcového čtyřventilového bucharu. Pro rok 2010 Yamaha představila zbrusu novou mašinu s nakloněným válcem šikmo dozadu a hlavně sáním zepředu a výfukem vyvedeným ze zadní části válce.Jen pro upřesnění, jedenáctkový model nedoznal oproti desítce žádných zásadních změn. Čtyřipade si příjemně přede a hurá na trať. Mašina mi padá parádně do ruky a hned první polechtání plynové rukojeti je odměněno mohutným zátahem od spodu s výletem předního kola k obláčkům. Všechno na velkém ýzetefku funguje s naprostou lehkostí. Parádně se trefují koleje, projíždí se rychlé zatáčky a podvozek si s ledovým klidem poradí s doskoky i rozbitými rovinkami.
Tak jako u dvěpade, musím i zde pochválit výborné brzdy. Výkon motoru čtyřipáďu rozhodně nechybí. Dobře se s ním dá nakládat v celém spektru otáček a nikdy nepřekvapuje nečekaným kopancem. Po rozpačitém počínání dvěstěpadesátky mě její větší sestřička mile překvapuje. Líbí se mi její pocitově lehké ovládání a chuť na slovo poslouchat jezdcovy podněty. Nedá se ale nic dělat, tahle jízda je u konce. Je fakt, že bych si nejradši dal po kratičký pauzičce ještě pár koleček, jenže jsou tu další, kteří se chystají podívat jedenáctkové YZ450F na zoubek. Proto se odebírám zakousnout vypečenou klobásku a vstřebat první
Tímto děkuji za pozvání na pohodovou akci a jedinečnou možnost přinést reportáž z motokrosového odpoledne s Yamahou na parádní motokrosové trati u Chlístova.
Video z akce
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz