yamaha_demo_tour




Testujeme Triumph Tiger 1200 GT a Rally

Ano, je pravda, že jsme si na velkého Tigra museli chviličku počkat, a že nás marketingové oddělení z Hinckley hezkých pár pátků pořádně napínalo. Naše redakce už za pár dní zjistí, jestli se delší čekání vyplatilo, protože Vláďa vyrazí do Portugalska, kde si nový Triumph Tiger 1200 vyzkouší. Bezprostředně potom přinese první dojmy, a to ze sedla všech verzí, které britská motocyklová jednička uvádí na trh.

Kapitoly článku

Už dlouhá léta patří Triumph mezi velké hráče kategorie cestovních endur a jeho model Tiger se těší oblibě fanoušků adventure po celém světě. Před dvěma lety jsme si exkluzivně vyzkoušeli „malý“ Tiger 900 v Maroku a za pár dní si proklepneme jeho většího bráchu, který je do posledního šroubku nový a s troškou nadsázky můžeme říct, že s předchozí, dvanáctikilem má společný pouze název.

 

Velice podrobnému představení nového Tigera 1200 se věnoval Honzis v tomto článku a o něco později se mu podíval na kobylku na živo v pražském showroomu importéra značky Triumph. Tenkrát šlo o „němý“ prototyp, který ale dokázal na leckteré otázky alespoň v teoretické rovině odpovědět. Podívejte se na video:

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jaká bude praxe a jak se na velkém Tigerovi bude jezdit, to napoví první svezení v Portugalsku, kde budou k dispozici modely Rally a GT ve všech verzích, tedy s menší dvacetilitrovou nádrží nebo s velkou třicetilitrovou pod poznačením Explorer. Když už jsem naťukl několik verzí, tak jen upřesním, že model Rally stojí na offroadových kolech 21“/18“ a elektronickém pérování Showa se zdvihy 220 mm. O něco více silničně laděný model GT nabídne zvláštní kombinaci litých kol, tedy 19“/18“ a zdvihy elektronického pérování Showa 200 mm.

 

Triumph Tiger bude k dispozici dokonce v pěti verzích, takže si budete moci zvolit silniční verzi GT, GT Pro nebo GT Explorer, ovšem pokud dáváte přednost o chlup více terénnímu cestování, tak nejspíš sáhnete po verzi Rally Pro nebo Rally Explorer na velkých kolech. Všechny bez rozdílu nabízejí tříválcový řaďák o objemu 1160 ccm se zapalovacími intervaly 180°-270°-270°, jehož nejvyšší výkon je 150 koní při 9000 ot./min. a maximální točivý moment 130 Nm o dva tisíce otáček níže. Pokud dáváte přednost kardanu před řetězem, tak můžete být v klidu, protože Tiger 1200 poslední generace mu zůstává věrný. Co se váhy týče, Tiger v nejzákladnější verzi GT by měl vážit nějakých 240 kg a u vybavenějších verzí se očekává o nějaké to kilo navíc.

Tiger 1200 GT Pro

Tiger 1200 GT Explorer

Tiger 1200 Rally Pro

Tiger 1200 Rally Explorer

Na všechno odpoví svezení v rámci mezinárodní prezentace. Tradičně nabízíme možnost online dotazů, na které se budu snažit najít odpověď jak za řidítky nového cestovního endura Tiger 1200, tak u večeře mezi pány inženýry z Hinckley.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

ckp13
Dotaz od ckp13 položen 14.03.2022 09:34

Poprosil bych Vláďu aby se v Portugalsku zeptal někoho z Hinckley (předpokládám, že tam zástupce bude), jestli už Angličani nedali na poštu bednu s bílým GT Pro na moje jméno (zálohu jsem jim už poslal. Jestli došel balící papír, tak stačí do novin). Díky )

Odpověď od Vláďa Novotný z 19.03.2022 13:38

Ahoj chlape, ptal jsem se v Portugalsku i u nás doma a první Tigery 1200 budou na prodejnách v půlce dubna. Popravdě, poštu bych z procesu dodání radši vynechal, to by pak nemuselo klapnout :)

tomas_brno
Dotaz od tomas_brno položen 14.03.2022 10:03

Ahoj Vláďo,
zajímá mě Tvoje srovnání Tiger 1200 Rally Explorer s Africa Twin 1100 Adventure Sports.
Jak hodnotíš parametry:
1. Kvalita materiálů a dílenské zpracování.
2. Dojezd na jednu nádrž.
3. Ovladatelnost v lehkém terénu.
4. Spolehlivost na dlouhé cesty.

Budu se těšit.
Tomáš Veselý

Odpověď od Vláďa Novotný z 18.03.2022 11:35

Ahoj Tomáši, alespoň za mě je zpracování na velice podobné úrovni. Více ale napoví přímé srovnání u nás doma, které určitě uděláme. Na silnici jsem během prezentace jezdil podle palubního počítače za 6 litrů, takže při 30litrové nádrži se dá počítat s nájezdem 500-600 km. U standardní verze s 20litrovou nádrží to bude někde mezi 350-400, je jasný, že se všechno odvíjí od pravačky na plynu atd. Ovladatelnost v lehkém terénu opravdu parádní a Tiger 1200 na mě udělal moc dobrý dojem. Je potřeba počítat s tím, že jde o vyšší motorku, tím mám na mysli výše položené sedlo.

Metric
Dotaz od Metric položen 14.03.2022 13:12

Zaujímalo by ma, ako to budú mať vysokí jazdci. Tiger 900 je v tomto smere oproti svojmu predchodcovi trochu nedotiahnutý, výduchy z chladičov dali zrovna do priestoru, kde si človek v sede dáva kolená, takže sa motorka zle drží medzi nohami...

A samozrejme som aj zvedavý na test v teréne, mal som Tigra 800 a jeho hlavné vady bol nedostatok sily v nízkych otáčkach a zvláštna tendencia rúcať sa v pomalej rýchlosti, pôsobil labilným dojmom - podobné sťažnosti som počul aj na iné Triumphy (ale nie Tigra 900), myslím, že majitelia vedia, o čom hovorím.

Odpověď od Vláďa Novotný z 18.03.2022 11:42

Ahoj Metric, díky za dotaz. Tiger 1200 je docela velkým cestovním endurem a podle slov mnohem vyšších kolegů na prezentaci se na něm cítili komfortně. Jak už jsem zmínil, má výše položené sedlo a překvapila mě jeho úzká stavba. O nedostatek výkonu bych obavy neměl, má 150 koní, ale co je pro mě důležitější než maximální výkon skoro v 10000 ot./min., je hezky plynulý nástup výkonu a jeho dobré dávkování. Při enduro režimu jsem to nepocítil, ale při silničním jsem si chvíli zvykal na mírné cuknutí při otevření plynu z nulové pozice. Každopádně jsem asi moc velkej cíťa...

big-baui
Dotaz od big-baui položen 14.03.2022 19:44

Ahoj Vláďo,

Zajímalo by mě srovnání s GS 1250 Adventure
Mohl by jsi vyzkoušet konektivitu s komunikátory Sena....Tiger by ji měl podporovat.
Také by mě zajímal Tvůj názor na ovládání palubního menu, popř jeho logičnost a intuitivnost ovládání.
U starších 900 a 1200 se projevovaly vibrace okolo 6 tisíc otáček....
Mám objednán Tiger 1200 Rally Explorer.... snad se svezu aspoň půlku sezóny
Díky.

Odpověď od Vláďa Novotný z 18.03.2022 11:54

Ahoj big-baui, dík za dotaz a věřím, že se svezeš mnohem déle, než jen půlku sezony. Opět říkám, že nerad srovnávám, když nemám motorky hned vedle sebe, ale proti GS mi 1250 Tiger 1200 Rally Explorer připadne jako více terénní a sportovně střiženým cestovním endurem na offroadovějším podvozku a tím nemám na mysli pouze kola 21/18. Zdá se mi pocitově lehčí do ruky a zrovna tak štíhlejší. Na vibrace jsem se soustředil a žádné nepříjemné jsem nepocítil. Prostě jen ty, které k motorce patří. Palubní menu je otázkou zvyku a myslím, že se na něj dá docela rychle zvyknout. Spíš mi vadí umístění joystiku těsně u ovladače blinkrů a při ovládání jsem si to pletl. Také bych bral, kdyby si Tiger pamatoval režim Offroad Pro a po vypnutí motorky nešel zpět do režimu road. Sena je podporována, ale bohužel na prezentaci nebyla příležitost konektivitu vyzkoušet.

d_zdenda
Dotaz od d_zdenda položen 15.03.2022 07:31

Ahoj Vláďo, připojuji se k dotazu na porovnaní s AfricouTwin 1100.
Děkuji Zdeněk

Odpověď od Vláďa Novotný z 18.03.2022 12:02

Ahoj Zdeňku, Popravdě, to mě taky dost zajímá a věřím, že si během sezony vyzkouším a dám do placu dojmy z přímého přesedání. Nicméně oproti předchozí generaci se Tiger (Rally Pro) k Africe hodně přiblížil a nejspíš se nebudu plést, když napíšu, že budou mít hodně společného. Za mě je cítit rozdíl v ergonomii, průběhu výkonu a vlastně i maximálního výkonu, což je ale pochopitelné. Co se mi líbilo, tak to bylo pérování a možnost si ho dále upravovat podle pocitu, dokonce v devíti úrovních. Je super, že máme na trhu takhle skvělý motorky a je z čeho vybírat. Díky za dotaz.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist