yamaha_demo_tour




Testujeme nový Triumph Trident 660, tříválec pod dvě stě tisíc

Zaregistrovali jste nahatou novinku z Británie? Co jí říkáte? Když budu mluvit sám za sebe, tak říkám, že se mi Trident 660 líbí a zapůsobil na mě hlavně nepřeplácaným a přímočarým vzhledem. První fotky i videa říkají, že by mohlo jít o povedený kousek za hodně slušné peníze. A my ho vyrážíme otestovat na Tenerife!

Kapitoly článku

Triumph představuje nový Trident 660 a naše redakce dostala pozvánku na jeho první ochutnávku, takže už brzy hodíme do placu naše dojmy a postřehy. Je víc než sympatické, že Triumph postavil pěknou motorku za zajímavé peníze, a přitom nic neořezal, tedy alespoň co lze odhadnout z dostupných informací. Trident pochopitelně staví na charakteristickém tříválci o objemu 660 cm3 a s výkonem 81 koní, který je zasazen do nově vyvinutého ocelového rámu. Mimochodem, ze stejného materiálu je také kyvná vidlice. Pérování dodává značka Showa a na předku továrna nasadila nenastavitelnou upside-down vidlici, takže u britské novinky můžeme poštělovat pouze předpětí zadního centrálního tlumiče. Trident používá brzdy Nissin a ani není potřeba dodávat, že předek i zadek má naordinován systém ABS.

Náš tip

První jízda Triumph Trident 660 - úderný trojzubec

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Samozřejmostí jsou dva jízdní režimy, tedy Road a Rain, ale také kontrola trakce. Co není až tak samozřejmé, je možnost trakci úplně vypnout, za to zaslouží chlapící z Hinckley poplácat po ramenou. Hodně dobře vypadá TFT displej, který se alespoň z mého pohledu k motorce těchto tvarů skvěle hodí. Funkce a další nastavení mašiny se ovládá skrz tlačítka na levém ovladači, a to u motorek této cenové kategorie není úplně běžné. Pochválit musím ukazatel zařazené rychlosti, stavitelnou páčku přední brzdy, ale i nádrž o objemu 14 litrů.

Kompletně natankovaný Trident, včetně všech náplní váží 189 kilo, a to je opravdu dobrým předpokladem pro lehkou ovladatelnost nebo manipulaci na místě. Zmíním ještě sedlo ve výšce 805 mm a možnost pořízení „uškrcené“ verze na 35 kW, což je hozenou rukavicí pro držitele řidičáků třídy A2. Všechno to zní moc hezky, a už proto se na první svezení těším a jsem zvědav, jak se Trident předvede.

Své otázky můžete začít tradičně vkládat dole pod článkem do formuláře. Vláďa Novotný, který letí testovat novinku na ostrov Tenerife, se na ně následně pokusí odpovědět.

Oficiální video novinky

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

tomasd.
Dotaz od tomasd. položen 04.12.2020 10:25

?... Srovnani se Street Triplem S?

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:14

Ahoj tomasd. Street Triple S je jednoznačně nahatým sportem a Trident naopak stylovým naháčem pro každodenní použití, který cílí na začínající jezdce nebo třeba motorkáře, kteří se po letech do jedné stopy vrací. Jde o jízdní pozici (pohodlná vs. sportovní), ale i rozdílný projev a nastavení podvozku i motoru. Myslímsi , že by stálo za to udělat v nové sezoně srovnávák, takže díky za dotaz a vlastně i nápad pro test.

Mida
Dotaz od Mida položen 04.12.2020 14:19

Ahoj, z ajímal by mě posez s ohledem na výšku jezdce. Podle fotek a promo videí mi přijde spíš pro menší postavy. Jak na tom budou lidi cca 180cm+ ? Díky.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:20

Díky za dotaz Mide! Je to přesně jak píšeš, fotky i videa ukazují Trident spíš jako menší motorku, a proto si myslím, že bude vyhovovat především menším a středním postavám. Na akci jsem byl s Italskými novináři a všichni byli spíš menších postav jako já, takže jsem nenašel žádného čahouna, který by mi dal názor. Nicméně si myslím, že motorkáři do 185 cm se na Trident poskládají víceméně v pohodě a problém budou mít spíš jedinci nad 185 cm. Posed je velice pohodlný a vlastně celý trojúhelník stupačky, řidítka, sedačka mluví pohodlnou cestovní řečí. Sedí se ve vzpřímené pozici a je potřeba počítat s nulovou ochranou proti proudícímu vzduchu. Hodně se mi líbí prostorné sedlo a úzká stavba v oblasti nádrže.

PEPEE01
Dotaz od PEPEE01 položen 04.12.2020 15:56

Zajímalo by mě především srovnání s MT-07 z pohledu menšího jezdce - ženy 167 cm. Dále, zda není sedlo moc vysoko, zda je motorka lehká při manipulaci v sedě. Jak (ne)agresivní je reakce motoru, brzd, jejich davkovatelnost z pohledu člověka, který by měl Tridenta jako svoji první velkou motorku. Zda bude možné jet na motorce delší štreku - sedlo, jízdní pozice. Ve zkratce, zda by jste tuto motorku doporučili moji ženě, která chce novou plnohodnotnou motorku na ježdění delší nez jen okolo komína, která by byla obratna, uživatelsky přívětivá a měla dost výkonu, aby nebyla brzdou skupiny. Batožinu vozit nebude, tu vozím já. Díky.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:24

Ahoj PEPEE01, srovnání s MT-07 zajímá také nás v redakci a věřím, že srovnání během sezony uděláme. Myslím, že by tam mohla být ještě Honda CB650R,Suzuki SV 650, Kawasaki Z650 (i když ta má možná blíž k Street Triplíkovi), ale vlastně i R-E Interceptor nebo Husqvarna Svartpilen. Na všechny Tvé otázky určitě odpoví test, který chystáme, ale teď můžu říct, že to bude pro holky bezesporu dobrá motorka a to ze všech pohledů, co píšeš. Trident je relativně nízký, je štíhlý a také celková váha 189 kg s náplněmi napovídá, že lehký do ruky, což je cítit i na místě při manipulaci a příjemně ovladatelný za jízdy. Při svižnější jízdě je potřeba točit a jezdit ve vyšších otáčkách, pro kochačku stačí lechtat do pěti tisíc. Díky a měj se hezky.

pavkre
Dotaz od pavkre položen 04.12.2020 17:47

K výše zmíněnému srovnání s MT-07 by mě zajímalo i srovnání s CB 650R. Dále mě zajímá obratnost motorky v hustém městském provozu, v koloně, cukání plynu on/off, fungování quickshifteru. A třetí věc posouzení jízdy ve 2 lidech (menších postav do 175 cm), kvalita sedla, pohodlí vzadu.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:25

Pavkre, dík za dotaz. Ano, už jsem to psal a toto srovnání se pokusíme realizovat, protože si o to přímo říká. Trident je neskutečně ovladatelný, lehce se řídí a je klidný i při nízkých otáčkách, což vyhovuje ježdění ve městě. Jízdu ve dvou musíme nechat na test u nás, během prvního svezení se to nepodařilo a nedostal jsem souhlas ani pro nafocení jízdy v tandemu. Každopádně sedlo je velice pohodlné, a pokud budeš jezdit často se spolujezdcem, určitě doporučím přikoupit madla, protože v sérii je kulový. Pro dva jezdce kolem 175 cm bude OK. Rychlořazení testovací kousky bohužel neměly.

PesiRR
Dotaz od PesiRR položen 04.12.2020 20:27

Čau, zajímalo by mě srovnání se suzuki sv 650, hlavně co se týče brzd (všiml jsem si, že triumph nemá plovoucí kotouče, tak jestli to má nějaký zásadní vliv) a podvozku. Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:27

Díky za otázky PesiRR a s rukou na srdci musím říct, že brzdy fungují na danou kategorii sakra dobře a jejich účinek mě mile překvapil. Před svezením jsem na ně byl taky dost zvědavej, protože Trident nemá plovoucí kotouče, a funguje s obyčejnými dvoupístkovými třemeny. Uvidíme, jestli se nám podaří s SV srovnat během sezony.

Borntobewild
Dotaz od Borntobewild položen 04.12.2020 22:10

Nechci být hnidopich, ale "možnost trakci úplně vypnout" má snad každá motorka.

hansdorf
Dotaz od hansdorf položen 05.12.2020 08:27

Prosím pouze o dvě čísla : max. rychlost spotřeba

Nikde jsem se toho nemohl dohledat , děkuji za odpověď

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:27

Ahoj hansdorfe, díky za otázky, spotřeba během prvního svezení na Tenerife byla zhruba 4,8 litrů a maximálku jsem z jistých důvodů neměl šanci vyzkoušet, tak snad v sezoně u nás.

PEPEE01
Dotaz od PEPEE01 položen 05.12.2020 21:30

Jo a ještě jedna otázka: případné vibrace především v cestovních rychlostech 80-100 km/h a kolem 130 km/h.

Odpověď od Vláďa Novotný z 08.12.2020 12:30

PEPEE01, dík za další otázku. Vibrace jsou víceméně nulové, a pokud nějaké jsou, tak při svižnějším ježdění, kdy posíláš motor do nejvyšších otáček a potom něco můžeš cítit v kovových stupačkách. Je to ale v míře, která k motorkám patří a z mého pohledu jsou takové vibrace naprosto zdravé.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 3 Kč
michalpike přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist