Lightning Strike: Apple mezi motorkami
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kevin Wing | Zveřejněno: 29.11.2019 | Zobrazeno: 17 664x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kevin Wing | Zveřejněno: 29.11.2019 | Zobrazeno: 17 664x
A budou mít e-bajky kvůli tomu krutýmu krouťáku
taky traction-control a launch-control ?
Je tu nejaka divna diskusia o krutaku. Elektromotor ma max krutak od 1 rpm. Takze pri akceleracii ma vyhodu, ktoru ziadny spalovak nema. V praxi to vyzerat tak, ze 11kW Zero FSX na svetlach budu stihat len tie najrychlejsie spalovacie masiny, kedze to ma krutak cez 100 Nm.
"Vyvinuto v Silicon Valley, vyrobeno v Číně. Jako Apple."
Alebo ako HP, IBM, Google... atd.
a stejně to snižování skleníkových plynů nepomůže, protože v místě, kde to bude jezdit se počet el. motorek sníží emise, ale přesunutím výroby do číny kvůli ceně se ty emise stějně vyprodukují v číně (ne-li víc). Takže přínos 0.
1 reakce
Vypadá naprosto super! Jen vychytat dojezd... a cenu x)
Elektické autá a motorky by mali byť výhradne iba ako " pracovné" na dochádzanie do práce a na nákupy. Malé a primerane výkonné. Asi by to nebola voľba pre ľudí z panelákov ale pre tých čo bývajú v domoch a majú stabilné parkovacie miesto kde nie je problém s umiestnením nabíjačky. Vedel by som si predstaviť motorku na dochádzanie do práce - niečo ako napr.: Honda NC. Lacná pri kúpe aj na prevádzku. Alebo také auto veľkosti Fabie s dojazdom 150 - 200km. Všetko ako Tesla, elektrické H-D a podobné je podľa mňa zbytočnosť.
At s tím jdou do h.....u.Dost na tom, že z lidí dělají dementy různými aplikacemi apod., ješte tak, abych seděl na nějaký baterce a kroutil potenciometrem a dojde to ještě tak daleko, že si budu určitě moct vybrat zvuk, jaký chci při jízdě poslouchat , jak v autech.Kdepak, svoji Dukny se suchou spojkou a Termignoni se nikdy nevzdám!!!! .At si debilové v EU nařizují, co chtěj!
Pořad je to o dojezdu, pokud to není jen skůtr do města. Jak s tím jet na celodenní výlet nebo dovenou??? A ceny elektřiny jdou Čechách furt nahoru a kde jí brát až budou mít všichni elektro auta a motorky?
1 reakce
Nevim, školy nemam, ale ať počítám, jak počítám, tak ty čísla 70kW, 250Nm a 15.000 ot/min mi dohromady nějak neštymujou.
Takže se domnívám, že se jedná o točivý moment na zadním kole. Ne, že by to vzhledem k absenci převodovky nemělo svojí logiku, ale minimálně v textu by IMHO nebylo od věci na to upozornit.
Motor jako takovej má 44Nm, což už tak ultracool nezní. Jinak nic proti elektrobikům, svez sem se a uznávám, že ten zcela lineární průběh výkonu má svoje čaro.
Je to k ničemu, nenasral bych s tím Grétu !
Jediné, co mne může na E-bikes zaujmout je design.
Jinak prakticky nic.
Vše co se vyrábí a potřebuje nějakou energii (telefony, foťáky, tablety, E-bike) trpí na jednu podstatnou věc: zdroj. Ten je vývojem velmi pozadu.
Mluví se o strojích velmi stručně, zdaleka totiž nenabízí tolik "multi-funkce", co spalovací moto.
Použití do zastavěných aglomerací ano.
chyba mi tam ladeny vyfuk
Do Česka míří chytré elektroskútry
****************************************
26. 11. 2019, 10:19
(((Ty MOŽNOSTI, co budeme(?)mít...)))
Vyrazíte do práce nebo na výlet a na panelu mezi řídítky sledujete informace o aktuálním počasí. Na konci cesty uložíte data o své cestě a rovnou je můžete sdílet s přáteli nebo kolegy. „Elektroskútry mohou být opravdu chytré,“ říká Allen Ko ze společnosti Kymco, který tento moderní dopravní prostředek přijel představit do Prahy.
V ČR je evidováno pouze cca 240 veřejných dobíjecích stanic.
***********************************************************************
Nemůže to být pro zákazníky překážkou?
************************************************
Naše elektroskútry nemusíte dobíjet přes kabel na veřejných stanicích nebo doma ze zásuvky. Vyvinuli jsme dobíjecí systém iONEX, který poskytuje řešení jak pro tradiční čerpací stanice, kde se zásobníky baterií dají umístit obdobně jako schránky na zboží z e-shopů, tak i pro zcela nová místa.
Naší filozofií totiž je umožnit výměnu baterií všude tam, kde je to přirozené – v obchodních centrech, na poštách, nádražích či hotelech, ale i na méně obvyklých místech – třeba v centrálách rozvážkových služeb či různých logistických firmách, kde čas hraje důležitou roli a kde není prostor pro zdlouhavé dobíjení.
Bude to stejně jednoduché jako vyndat ze zavazadlového prostoru tašku s nákupem.
Dvě autobaterie vybavené chytrým madlem jsou umístěny hned pod sedadlem. Vyjmout je dokážete jednou rukou.
Ti, kdo na skútru dojíždějí každý den do práce, si baterii pohodlně odnesou domů a nabijí ji přes noc. Nebo si ji vezmou na schůzku do kavárny, kde si ji během hodiny jednoduše dobijí jako mobilní telefon.
Naše řešení ale zahrnuje i dostatečnou síť pointů, kde je možné si nabitou baterii na cestě vypůjčit a po jejím vybití ji zase vrátit. K tomu by měla fungovat síť partnerských prodejen, servisů či hotelů, kde si bude možné starou baterii jednoduše vyměnit za novou.Bude to stejně jednoduché jako vyndat ze zavazadlového prostoru tašku s nákupem. Dvě autobaterie vybavené chytrým madlem jsou umístěny hned pod sedadlem. Vyjmout je dokážete jednou rukou.
Myslíte si, že se lidé naučí dobíjet si skútr třeba v kavárně?
********************************************************************
Troufnu si tvrdit, že nabíjení skútrů bude mít stejný vývoj jako dobíjení mobilů. Vzpomeňte si na dobu před deseti patnácti lety. Tehdy jsme byli zvyklí, že přístroj vydržel nabitý i týden. Dnes používáme chytré mobily a přijde nám normální, že nám v něm baterie vydrží jeden den, což je přesně doba, kterou potřebujeme.
Nedělá nám ani problém nosit dobíjecí kabel stále u sebe, abychom si přístroj mohli rychle dobít. I skútry si tedy zvykneme pohodlně nabíjet kdekoliv. Asi bude potřeba trochu změnit myšlení, na které jsme se nastavili při používání benzinových motorů – že je nutné dojet až k benzinové pumpě.
Model i-One, který je navržen pro každodenní využití v městském provozu, ujede při rychlosti 30 kilometrů za hodinu a použití obou baterií až 90 kilometrů. To znamená, že s ním můžete vyrazit i na víkendovou cestu. Ve městě většinou řidič tolik kilometrů za den neujede, například na Tchaj-wanu činí průměrná denní ujetá vzdálenost 12 kilometrů.
Modely i-One jsou vybaveny „chytrou“ technologií Noodoe IOT, díky níž můžete na panelu před sebou sledovat informace o aktuálním počasí nebo o nejbližší nabíjecí stanici. S nově představenou funkcí Noodoe Journey si pak třeba uchováte data o každé své cestě a můžete je sdílet s řidiči po celém světě. Lidé dnes sdílejí počty uběhnutých kilometrů nebo zážitky s restaurace, možnost sdílet údaje o svých cestách tak určitě ocení.
((( Takže i pro e-skůtry nějaké melodické zvuky a budeme v ráji )))
2 reakce
K pozici jezdce (při jízdě do vrchu - Pikes Peak) jen tolik,
že to prostě není žádný "sterilní" motodrom , ani tam
většinou nejezdí žádní okruhoví střelci. Samozřejmě,
přijede tam náš Kamil (Holan) a všichni čubrní na jeho
čas. Akorát že nejel na "elektrice" - to bych mu ""nevodpustil""
Na Pikes Peak prostě bylo třeba předvést "elektriku"
a získat tak něco z věhlasnosti této historické trati ...
nemá být v úvodu toho článku že tento rok je pro elektromotorky důležitý protože HD PŘESTAL prodávat svůj lbw? Apropo ten jezdec v kovbojskejch gaťích má hodně oldschool riding style elektrika bude asi někdy uplně kůl ale 2T je víc
Opticky působí pěkně.
Klidně bych se povozil .
Akorát bez zvuku a vibrací, to už asi nebude ono.
Další věc made in China: kvalita je velký otazník. Alespoň, že montáž je USA.
1 reakce
CB 6000 ať počítáš jak počítáš, to zrychlení a zátah je proste parádní. A nebuj neposeru se z toho. Jen jsem měl možnost svezt se s audi e-tron, Teslou model X a audi SQ8 4.0tdi a zátah těchto hraček byl srovnatelný. Samozřejmě bych nejradši to poslední
Je to hezký, cenově se to blíží normálním motorkam a urcite to brzy odladi tak, ze to bude fungovat stejne a mozna i lip,nez motky se spalovakem, ale to zásadní tam nezmiňuji...
Jsem z Prahy a za hezkejma silnicema musim jezdit, min. 50 - 100 km. Udělám si na tom výlet cca 300 - 400 km? Pokud ne, neni to, aspon pro me zatim akceptovatelny...
Vubec nefandim elektrice, specialne v autech mi prijde uplne spatne, ale musim uznat, ze jako zdroj zabavy jdou tihle chlapci asi ne uplne spatnym smerem...
Hlavně se tu z toho krouťáku nepodě*****. A laskavě si uvědomte, že u klasického spalovacího motoru je točivý moment násobený ještě primárním převodem (např. 1,8). Dále samozřejmě převodovkou a převodem sekundárním. To má tento "Apple" sice taky, ale údaje nejsou uvedeny. Takže to chce porovnávat jako celek a ne jen "výkřik do tmy".
1 reakce
Co si budem povídat, ten kroutak je u těch elektro hraček úžasný, ať jde o moto nebo auto. Ale stejně bych za spalovák neměnil. Ale proboha co ten testovací jezdec? To se má u elektro motorek naklánět v zatáčce na druhou stranu?
Elektrický superbike? To je jak lízat zmrzlinu přes sklo. Rychlé to určitě bude, ale co to ostatní?
Do Prahy se nehodí a do Brna nedojede. Leda by se DPP a DPMB domluvili na propojení troleje...
tyhle stroje se mě už netýkají
Pekná. Chýba mi foto zo zadu, neviem si predstaviť to svetlo, ale ináč z každého iného uhlu a detailu paráda.
Dopustil sem se svatokrádeže.....
Rozklikl jsem clanek o E motorkách
Ten krouťák
1 reakce
Krásný krom těch hnusnejch oranžovejch kabelů na boku a ceny nemá chybu