globalmoto_duben_nolan




První jízda na KTM 390 Adventure: Dospělá motorka se statečným jednoválcem

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Blonďák01 (-2) napsal 10.08.2021 v 08:42

Za mě Je to skvělá motorka kterou jakoby někdo postavil mě přímo na míru.
Přivezl jsem si je minulý týden v sobotu.



Martin-pg (5) napsal 23.04.2020 v 21:09+1

Nikdo nekomentoval nepřítomnost centrálu. Takže pokud to někdo myslí s vyjížďkou mimo asfalt a také zastavením na měkkém jen trochu vážně, je nutné rozšíření plochy stojánku.

Pro případné zájemce o tuto úpravu: pro KTM Duke 390 a Husqvarní 401 sourozence pasuje rozšíření stojánku z KTM ADV 950/990 (2003 až 2013), mělo by to tedy pasovat i zde. Průměr kulaté opěrky na stojánku Duke 390/ Husqvarny 401 je cca 42 mm, podle obrázků by měla být stejná i na ADV 390. Rada která může šetřit čas shánění a vymýšlení.

Sylver (91) napsal 03.12.2019 v 14:05

Na webu RaceToolu je již uvedena cena: 165tis.

jean192 (153) napsal 13.11.2019 v 08:54+1

Nemôžem si pomôcť, toto je kreveťák z District 9. Motka v pohode, predné svetlo a jeho umiestnenie des.

OffroaderXR (9) napsal 12.11.2019 v 16:02+3

Mohli by ten motor poslat kolegům do Husqvarny aby kolem toho postavili něco pořádného. Něco jako malou 701ku s hmotností okolo 130 kg, pořádnou nádrží, drátěnými koly 21/18 atd. To co prostě spousta lidí chce a na trhu to chybí ...

Houslista (7) napsal 11.11.2019 v 23:30+3

Většinou si jen komentáře čtu, ale nedá mi to (před půlnocí) než také něco přidat. Na litých kolech jsem na Stelviu projel Pamír Highway a další ofroudy v Evropě. Na Pamíru jsem potkal kluky s GS 1200, kteří čekali na rozflákaná drátěná kola a kardany, Rusa s novou Afriku Twin rovněž s rozflákaným ráfkem, přítelkyni na GS 650 GS praskaly dráty o život a po návratu bylo třeba centrovat obě kola, ale ano na offroad patří dráty, jenže..., jaký může být problém s litými koly na tak "lehké" motorce! A k Číně - global nezastavíš, už dávno je pryč doba, kdy japonské bylo z Japonska a německé z Německa, nakonec Japonci také převálcovali tradiční evropské značky, je jen otázkou, kdy "malé" evropské trhy budou atraktivní pro čínské moto giganty. A už to za začíná - viz CF moto. A k otylosti - jestli to má být enduro na cesty, pak opravdu bych nechtěl jet dálkový přejezd na motorce, která váží 130 kg a méně. Ta patří na přívěs a jen do lesa. Takže za mně je počin posunout "cendura?" do menší hmotnosti, a rozumnější ceny od KTM super! A nakonec při snížení sedla alespoň na 830 nejedna dívčina zaplesá, že může s chlapy do lesa!

Více na: https://www.motorka...42840.html?diskuze=1
Copyright © Motorkari.cz

JohnyLuka (35) napsal 10.11.2019 v 00:10-1+1

rikat enduro necemu kde je motor zaroven nosnou casti a nema kolem sebe ram a je to na litakach je fakt zvlastni. s tim bych se bal i na polnacku ze to dojebu za odpoledne. a to to byl takovej potencionalni motor na male hrave unduro.

vilemx (228) napsal 09.11.2019 v 23:37+3

Podle dosavadnich komentaru dost lidi cekalo trochu jinou kategorii motorky, vic smerem k offiku. Vubec nechapu, proc je v textu tolik podprahovych odkazu na teren (byvaly zavodnik, absurdni srovnani s prvni sestkovou Tenerkou). Ze by snaha presvedcit, ze tahle silnicni motorka s upravou i pro nezpevnene cesty je pokracovanim 950Adv, T7, Transalpa, ... jen v mensim ctyrstovkovem jednovalcovem vydani? Od novinaru bych cekal spis dementi nez souhlasny ton. Uvidime, treba to chapu blbe a teprve az 390 Adv R bude tim, co dost lidi pod pojmem Advík automaticky ocekava.

Massakra (20) napsal 09.11.2019 v 19:32

Ale , ten displej ( barevně proveden ) z veškerými možní my udají se jim povedl.

Simitom (119) napsal 09.11.2019 v 18:35+3

Snad přijde i verze R. To by se mi tuze líbilo.

Kohlstein (103) napsal 09.11.2019 v 18:17+2

Strašný! Vyrobeno v Indii, inspirováno snad Čínou, cenovka pro na hlavu padlé.

papiboy (1244) napsal 09.11.2019 v 18:05-1+4

Design radšej neriešim, lebo u mňa je na 5 rokov najtvrdšej basy...

Ale čo sa štyristoviek týka:

Vodník DRZ 400 má cca 20 rokov, výkon podľa prevedenie od 40 do 50 k, suchá hmotnosť podľa prevedenia od 113 do 135 kg, parádne zdvihy ... V USA sa ešte predáva



A keby som zohnal slušnú Hondu XR 400 na značkách, majiteľom "imidžového" indického KTM by som sa len smial...

Vývoj nezastavíš, ale zase mi napadá len, že "lepšie už bolo"

Jofré (211) napsal 09.11.2019 v 16:58

V Itálii prodej od března 2020 za 6500E. Určitě zkusím kvůli porovnání s mým Zontes T310, papírově hodně podobné, i když o kvalitách KTM nepochybuju.

kratkej01 (51) napsal 09.11.2019 v 15:58+1

Od KTM menšího obsahu bych očekával spíš něco jako CCM 450, ale hlavně menší obsah, menší hmotnost a co je pro mě nejdůležitější a spoustu menších lidiček sedlo pod 80cm.
Dizajn na ten to sice nejezdí, za mě .
Další moto které bych chtěl ale nekoupím si ho.

jaro27 (78) napsal 09.11.2019 v 15:48-1+2

Destroyer: skvelý postreh. Jasne je vidieť, že asfaltových endúr je na výber dostatok. Akurát na záver si sa sekol. Neviem o žiadnom jazdcovi, ktorý by túžil po 150 kg cestovnom endure a zároveň by požadoval 100HP. Všeobecne im (nám) stačí aj 30kW.
A, áno, 170 kíl suchej je veľa. Až budeš jazdiť dlhé trasy vrátane enduro terénu a sôlo, pochopíš.

soccer (480) napsal 09.11.2019 v 15:45+1

Destroyer: jdes na to dobre ....

ALE: je mozny, ze jsem sam, ale tenhle malej advik vypada na prvni pohled tak nejak "tezkopadne" nato, ze to ma byt ADV tedy spise enduro...

Je mozny, ze to klame, a bude se dat trochu prestrojit na endurovejsi pouziti, ale kdyz do toho nalijes dalsich 2 tis EUR, bude to porad skvela volba pro mlady ? Odhaduju, ze zaklad bude tak za 7 tis EUR, pri dovybaveni tedy cca 9 tis EUR a to se da uz koukat i po jinejch znackach...

Ja teda cekal neco ve smyslu LC4 ADV....

Z tohoto jsem rozpacity, ale treba bude realita jina, lepsi, endurovejsi...

Destroyer (237) napsal 09.11.2019 v 15:03-2+4

citam tie komentare a to aby sa jeden neprestal cudovat. Ziadne Enduro nieje dost Enduro.
Skusme 140Nm BMW 1250GS a 170HP KTM 1290 Superadventure tie su "prilis tazke" a "prevykonovane". 250kg mali vsetky tazke endura uz od nepamati, vykonovo niekde v 3/4 dnesnych strojov.
Tak skusme strednu triedu - Afrika Twin, BMW 850GS? - stale tazke? okolo 230kg
Tak skusme ozaj endura - Yamaha T7 a KTM 790 Adv - stale tazke s vahou okolo 200kg?
tak lahke endura - 300vky a400vky? - indicky lowcost a stale tazke? so 170kg?
...fakt neviem ako by to malo byt. Volakedy boli jednovalce 600ccm s vykonom 50hp a hmotnostou 180kg. Alebo XTZ 750 Supertenere, najvykonnejsi dual sport 90-rokov (afrika twin 750 slaby odvar) so 70hp a 230kg!! Alebo Transalp s mizernym podvozkom a 230kg!!
KTM790Adv ma 95hp a 209kg. Ale stale je tazka?
Tak asi cakame na Enduro s menej ako 160kg a vykonom cez 100HP euro5?
...tym som chcel povedat ze takato ponuka roznych motoriek roznych tried v porovnani vaha/vykon este nikdy nebola na trhu. Ale z nejakeho dovodu je to stale malo.

jaro27 (78) napsal 09.11.2019 v 14:12

Ak sa na tú motorky pozriem z boku a vezmem, no, oné, svetlo (aby som bol slušný), áno , svetlo a posuniem ho na blatník dole a na vidly, ja vidím naháč.
Otázka: Čo odlišuje toto "cestovné enduro" od naháča?
Odpoveď: umiestnenie "svetla".

Má to automatické vypínanie smeroviek? Ak nie, nemám záujem. Ja chcem byť drsný edvenčr, kua.

petao (86) napsal 09.11.2019 v 13:08

To je ufoun,ten reflektor. Za mně teda ne.

JohnnyS08 (211) napsal 09.11.2019 v 12:02+1

Buď je to, co se v článku o motorce píše, pravda pravdoucí a v tom případě KTM nalezla kvadraturu kruhu a vytvořila cenduro, jehož geomterie, podvozek a brzdy nejsou o kompromisech mezi asfaltem a terénem, ale zvládaj dokonale obě polohy.

Nebo je u druhá možnost, že se z nás někdo pokouší dělat voly.

Frankie (719) napsal 09.11.2019 v 11:51+1

Měl jsem Tenere 660 a teď mám F800GS. Na silnici i do terénu dobrý, ale moc těžký, nezvednu to. Jasně, do terénu krosku a na cestování cesťák. Ale když chci po ose dojet do Bosny a tam si užít šotolinky, nezbývá než se koukat po nějakém univerzálu.

A přesně na takovouhle motorku už spoustu let marně čekám.Cestovní enduro s menším objemem a tedy i váhou pro ty co moc nenarostli. I když bych překousnul vzhled a nižší zdvihy, pořád je tam velký otazník ohledně těch ráfků. Nerad bych to někde v Bosně zničil o šutr....

I na Dukovi 390 jsem se svezl, takže ten motor znám. No, jsem na to zvědavý, asi jí budu muset někdy zkusit...

mari (36) napsal 09.11.2019 v 11:43

zvednout př.blatník,vyměnit př. světlo a bude to docela hezká motorka....

Tuji (29) napsal 09.11.2019 v 11:43+2

Tak jsem asi jedinej, ale mě se celý ten koncept líbí. Za málo peněz hodně muziky!

SV-DR (29) napsal 09.11.2019 v 10:52

Jednoválcový motor je určite dobrý ,má aj drahé pruženie , ale kolieska sú len odliatky , preto zrovnať ju z pravým endurom- starým XT600 Tenéré je trochu silná káva.
Na okresné cesty všelijakej kvality to bude super motorka ,len ten mobil namiesto palubovky vyzerá hrozne.

hrochi (155) napsal 09.11.2019 v 10:41-2+5

Všechno špatně: Malý kola, malý zdvihy, malá nádrž, velká hmotnost. Myslím, že to vymýšlel pan Bajaj.

Mělo to být: Velký kola, velký zdvihy, velká nádrž, malá hmotnost. Design buď enduro r nebo rally replica nebo obě verze. Výkon je předem danej a stačí.

Tohle je indickej krumpl s <|> místo světel.

fatman (32) napsal 09.11.2019 v 09:57+3

Za mě trefa do černého!
Ne každej potřebuje 150 koní...

JA-NE (763) napsal 09.11.2019 v 09:51+1

vyzera to

Johnny83 (228) napsal 09.11.2019 v 09:26

Mně se paradoxně vzhledově líběj 390 duke i adventure z celý řady nejvíc, včetně 1290 sd a sa... Je ale fakt, že KTM má specifickej design, kterej nemusí sedět každýmu, mně se opravdu líběj jen ostrý off-roady, smc a 390 duke, zbytek už taková sláva neni

habrman (51) napsal 09.11.2019 v 08:49-3+5

Nejsem fanoušek KTM,ale tohle je opravdu hnus




TOPlist