Testujeme inovovanou Kawasaki Z900. Ptejte se na to, co vás zajímá!
Text: Dominik Valášek | Foto: Kawasaki | Zveřejněno: 17.1.2025 | Zobrazeno: 6 737x
Velký „Zed“ od Kawasaki prošel modernizací a my jedeme do Španělska, abychom jej vyzkoušeli. Čtyřválcový naháč se už mnoho let pyšní tím, že nabízí víc objemu a výkonu než řada jeho cenových konkurentů. Právě na objemu 948 cm3 se pro letošní modelový rok nic nemění, je tu ale celá řada vylepšení zejména na poli elektroniky a výbavy.
Kapitoly článku
Abychom ovšem Kawasaki nekřivdili, měnil se i vzhled. Nejlépe je to vidět na přední masce, která už nemá velké „vykulené oči“, ale o poznání menší zamračené čočky. Zůstalo nicméně velmi nízké umístění masky a výrazný štítek, vybíhající nad budík. Změnily se také boční kryty před nádrží, které jsou menší, doplněné o hliníkové panely a lépe oddělené od nádrže jako takové. V neposlední řadě došlo na změny na podsedlovém rámu i samotném sedle.
Ve Španělsku se na nové sedlo posadíme za hliníková kónická řídítka, nahrazující dosavadní ocelová s konstantním průměrem, a hlavně za nový budík. Pětipalcový TFT displej má hezčí barvy, vybírat lze ze dvou grafik zobrazení a přibyla i nová šipková navigace skrze aplikaci Rideology.
Tím ovšem novinky na poli elektroniky teprve začínají. Kawasaki nasadila taky nový elektronický plyn, což znamená výběr ze čtyř jízdních režimů, tempomat a hlavně možnost oboustranného rychlořazení, dodávaného už ve standardu. Přibyla též šestiosá inerciální jednotka řídící ABS. Zda ovládá i nastavitelnou kontrolu trakce, se snad dozvíme právě v rámci prezentace.
Po mechanické stránce se opět odliší základní model Z900 od lépe vybaveného Z900 SE. Základ si vystačí s částečně nastavitelnými tlumiči (předpětí a odskok), vpředu s černou USD vidlicí. Oproti předešlému modelu ovšem dostane lepší brzdy – konkrétně radiálně uchycené čtyřpísty Nissin na 300mm kotoučích.
SE, nebo chcete-li Special Edition, si polepší o zlatou vidlici, která má stejně jako zadní tlumič Öhlins S46 možnost kompletního nastavení. Brzdy jsou vylepšené o radiální pumpu Nissin, ovládající čtyřpístové monobloky Brembo M4.32. Dále je tu jiné lakování, dvoubarevný potah sedla a USB-C zásuvka na nabíjení.
Obě verze se každopádně nebudou nijak lišit motorem. Ve čtyřválci jsou nové vačky kvůli vyšší síle odspoda a také poupravená šestistupňová převodovka s lehce pozměněnými převodovými poměry. Nová emisní norma znamená nižší papírovou spotřebu (4,8 litru na sto prý), ale naštěstí jen zanedbatelně nižší hodnoty výkonu a točivého momentu. Konkrétně má motor 124 koní a 97,4 Nm – což je o 1 koně a 1 Nm méně než dosud. Hmotnost vlivem nové elektronické výbavy vzrostla o podobně zanedbatelný jeden kilogram na 213 kilogramů pohotovostních.
Známe už také cenu, která u základního modelu činí 234 900 korun (a o pět tisíc víc, pokud chcete zábavnější barvy než černou se šedým rámem), potažmo 289 900 za vyladěnější SE. Takže teď je řada na vás. Ptejte se na to, co vás na novém Zedovi zajímá, ve Španělsku se budeme snažit zjistit všechny odpovědi!
Informace o redaktorovi
Dominik Valášek (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 184 cm
Otázky a odpovědi
Prečo sa stále nevedia dostať pod 200kg?
Bude to mať tempomat?
Protože by to bylo strašně drahé... Ta motorka stojí v základu 235 tisíc. Do té ceny se moc hliníku, titanu a karbonu nevejde, a pod určitou hranici stojí každý ušetřený gram hromadu peněz, kór když se musí splnit všechny legislativní náležitosti.
Tempomat to má, a to už i v základním provedení.
Zaujímalo by ma, či vlažnejšie prijatie Z750S pred +/- 20 rokmi bolo pre marketérov Kawasaki natoľko traumatizujúcou epizódou, že sa polokapotovanej Z900S už nedožijeme?
IMO by to bola veľmi praktická motorka ktorá by oslovila určité publikum. Dík.
Dostal jsem na to od zástupců Kawasaki neurčitou odpověď "zatím ne". Nic není aktuálně v plánu, ale v souvislosti s popularitou sportovně-cestovní kategorie to nelze vyloučit.
Jak dobře funguje QS a už Kawa vyladila líp ABS?
QS za mě funguje velmi pěkně. Nedělá efekt "prohybání" řadičky, kvalty jdou cvakat nahoru i dolů i když taháš, i když jedeš volnou. A ABS za mě úplně v pohodě. Ani když bylo dopoledne naslizlo a celkem zima, neozvalo se ani jednou. Stejně tak se neozvalo ani když silnice uschla a začalo se víc tahat.
marna: a přitom taková krasná motorka :D
Já jsem fetišista - kdyby Kawa udělala eSko v současném designovém jazyku, mně by se určitě líbilo!
V předchozí modelové řadě jezdec sjížděl na sedle k nádrží. Jaký je rozdíl u nového modelu. Je sedlo vodorovnější, nebo jezdec stále sjíždí k nádrži ? Děkuji.
Tohle je bohužel pořád stejné. Podsedlák i sedlo jsou sice nové, ale sklon zůstal stejný.
Zajímala by mě ergonomie v porovnání s předchozím modelem a případně pohodlí sedla na delší cestu. Díky
Ergonomický trojúhelník sedlo-stupačky-řídítka zůstal stejný. Sedlo těžko soudit bez přímého srovnání s předešlým modelem, ale za celý den jsem žádné nepohodlí nepociťoval. Na velké cestování to samozřejmě nebude, ale komfort je solidní.
ako je na tom plyn? minula generacia mala cukavy plyn, ktory sa velmi tazko davkoval.
Velmi příjemný. Když už přijde cuknutí při pomalém otevírání plynu, je docela minimální, a dávkování v prvních milimetrech dráhy plynu je hodně jemné, a to i na nejostřejší sportovní režim. Ve Sportu přijde výrazný kopanec v dráze plynu až po těch několika prvních milimetrech, nastavených na citlivé ovládání.
Chtěl bych se zeptat, jestli překáží zadní stupačky pokud mám boty vel.45.Na minulé verzi tomu tak bylo,proto jsem ji nekoupil.Diky.
Mám nohy 43-44 a i když jsem si zkusil dát nohy na stupačky až úplně na špičky, stupačky spolujezdce jsem téměř nezaznamenal. Odhadem myslím, že třeba do velikosti 47 budou stupačky v pohodě. Teoreticky by mohl vadit spíš tepelný kryt na výfuku, ale ten je zase níž. Jinými slovy - nic co by tam zcela patrně zavázelo jsem neobjevil, ale jistotu budeš samozřejmě mít až po vlastním odzkoušení.
1. Vidím nově přepínání potkávaček/dálek na ukazovák - nestává se při spojkování, že si člověk přepne na dálky? (Chápu, že je tam teď QS.)
2. Jak moc masivně působí ty nové hliníkové panely u nádrže? Je to jen okrasa, nebo by to mohlo trochu zmírnit škody při malém pádu?
3. Jestli se nepletu, tak příplatek za SE verzi teď bude ještě o něco vyšší - řekli byste, že se i tak vyplatí vzít SE verzi pro "běžné" použití = víkendové okresky?
4. Jaké jsou OEM gumy?
5. Můžete ověřit, co přesně jde nastavit na vidlích a na zadním tlumiči u verze SE? (Ne podle tiskových materiálů, ale přímo na stroji.)
1. Myslím, že to vůbec není reálné. Páčka spojky je tvarovaná tak, že i když jí chytneš co nejblíž čepu, pořád máš mezi prsty a přepínačem dobře 1,5 - 2 centimetry místa (s letními koženými rukavicemi).
2. Je to opravdu jen okrasa - tenoučký kus hliníku, který je navíc zcela součástí plastového krytu s plastovým uchycením. O ochraně nemůže být řeč.
3. Upřímně si myslím, že na běžné použití základní model úplně stačí. Brzdy jsou naprosto dostačující, tlumiče taktéž.
4. Na základním i SE modelu jsou z výroby obuty Dunlop Sportmax Q5A. Nicméně teoreticky se to může v průběhu výroby měnit podle dodávek.
5. Základní model: Vpředu na levé vidlici předpětí a odskok (TEN = Tension). Nastavení odskoku má nicméně vliv na tuhost tlumení jako takovou. Zadní tlumič má nastavení předpětí (C klíčem) a opět odskoku
Model SE: Na obou předních vidlích nastavení předpětí a odskoku. Na pravé vidli dole u třmenu je nastavení komprese. Vzadu hydraulické nastavení předpětí vyvedeným ovladačem, dole na tlumiči je "prstýnek" nastavení odskoku.
Dobry den. Bude videorecenze?
Samozřejmě, první dojmy formou článku i videa vyjdou nadcházející pondělí 27. ledna!