yamaha_demo_tour




Husqvarny 2015 na švédském písečku

Loňský rok byl pro Husqvarnu hodně hektický. Sotva proběhl rozvod po italsku, už tu byla svatba jako řemen. Nyní se vody uklidnily, vše si sedlo a žluto-modří se můžou soustředit na vývoj nových motokrosů a endur. Novinky pro rok 2015 nám představily před několika dny jen kousek od polárního kruhu. Oťukli jsme motokrosy na záludné písčité trati a endura na rozsekaném okruhu namotaném skrz borové háje. Musím říct, že to byl pořádný záhul.

Kapitoly článku

Motokrosová řada nabízí celkem šest modelů. TC 85, 125 a 250 jedou ve dvoudobém rytmu a FC 250, 350 a 450 na čtyři doby. Enduro řada je zastoupena trojicí dvoutaktních hadimršek TE 125, 250, 300 a čtveřicí čtyřtaktních bucharů FE 250, 350, 450 a 501.
Pojďme se v rychlosti podívat, co je u patnáctkových Husqvaren po technické stránce nového.
Motokrosy dostaly novou čtyřkomorovou vidlici WP s uzavřenými cartridgemi. Vše se nastavuje „nahoře“, takže není potřeba žádného nářadí a pérování tak můžete upravit kdy se vám bude chtít. Mimo to se na vidlici ušetřilo 175 g hmotnosti. Nová je také osa předního kola, která má v průměru 22 mm, což znamená o 4 mm méně, než dříve. Upravila se geometrie zadního přepákování a o 4 mm se zvýšil zdvih tlumiče. Změnu zaznamenala i plastová podsedlovka, což mimo jiné zaručuje více prostoru a lepší přístup ke vzduchovému filtru.
Patnáctkové modely dostaly řídítka značky Neken a je fajn, že na ně motokrosy konečně dostávají plnohodnotný chránič. Povedený je také nový neklouzavý potah sedla a odolnější bástry. Čtyřtaktní FC 250 a FC 350 mají fungl nový spojkový koš a dvoutaktní dváce inženýři „vyhladili“ křivku zapalování, takže by neměla být tak vzteklá. K tomu všemu byla celá motokrosová řada oháknuta do nové grafiky, která staví na „čistém“ švédském designu. Právě barevným provedením se mx speciály lehce odlišují od endur.
Endura jsou na tom dost podobně jako jejich ostřejší motokrosoví sourozenci. I u nich je žhavou novinkou přední čtyřkomorová vidlice s uzavřenými catridgemi. Mají také novou masku a s motokrosy na chlup stejný přední blatník, kterému se musely přizpůsobit spodní frézované brýle. Zapracovalo se také na plastové podsedlovce a přístupu ke vzduchovému filtru. Odolnější by měly být bástry, které ale stejně vyměníte za pořádné endurácké s kovovou výztuhou, a tak daleko více oceníte nový neklouzavý potah sedla.
Čtyřtaktní dvěstěpadesátka se díky delší šestce dokáže lépe popasovat s přejezdy a krom toho dostala společně s FE 350 nový spojkový koš. Dvoutakty TE 250 a TE 300 mají kratší převod elektrického startéru, což by mělo zaručit lepší startování a obě dostaly také lehčí 3 Ah baterku. U dvoutaktní dvěstěpadesátky a stopětadvacítky proběhlo přenastavení karburátoru, které by se mělo projevit daleko plynulejším nástupem a průběhem výkonu. Patnáctkové endura jsou nyní obouvány do pneumatik Michelin Enduro Competition IV a „vymalovány“ novou žlutomodrou grafikou. Určitým benefitem všech enduráckých dvoutaktů je jedenáctilitrová transparentní nádrž, což ocení hlavně dobrodružní offroaďáci.
Švédové sport milují a ten říznutý vůní benzínu dvojnásob. To jen dokazuje parádní motosport areál, kde probíhá první ochutnávka Husqvaren 2015. Je zde nádherná písčitá motokrosová trať, enduro okruh s umělými překážky, ale i trať pro supermoto. Pochopitelně se zde myslí i na dvoustopé závoďáky a zrovna tak na děti prohánějící motokáry. K tomu je k dispozici plnohodnotné zázemí, a to se pak s talenty motosportu pracuje jedna radost.
Mám pocit, že podobným areálům se u nás jen tak dařit nebude a spíš musíme doufat, že díky zeleným aktivistům nedopadneme podobně, jako naši sousedé v Rakousku. Na toto konto se od podvozkového specialisty WP dozvídám, že na testování tlumičů jezdí často k nám na jihočeské tratě, jako je Jinín, Kaplice a další menší tratě poblíž čáry, které prý maximálně sedí jejich potřebám.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist