Testujeme novinky: Honda CB500F a CBR500R
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 24.2.2016 | Zobrazeno: 10 234x
Letos přichází na trh mimo jiné i modernizovaná pětistovka od Hondy, a to jak ve sportovních kapotách, tak i ve verzi Naked. Na první seznámení s oběma novinkami se vydal kolega Prochy do teplých krajin, a už zítra bude nová pětikila prohánět po španělském asfaltu. Pro vás je připravena tradiční možnost ptát se ho na podrobnosti, které vás zajímají.
Oblíbené pětistovky si už našly příznivce nejen v řadách začínajících jezdců s řidičákem skupiny A2, ale také mezi zkušenějšími piloty. Pro letošek je Honda vylepšila lehkým faceliftem a drobnými změnami v technice. CB500F i CBR500R dostaly novou přední vidlici s nastavitelným předpětím, větší nádrž, stavitelnou brzdovou páčku a lehčí koncovku výfuku. Atraktivnější design podtrhují nová LED světla a moderní barevná provedení.
První dojmy z testování najdete na tomto místě ještě před začátkem výstavy Motosalon 2016, kde budou obě novinky budou samozřejmě k vidění. Pokud vás zajímají nějaké konkrétní podrobnosti, neváhejte vložit svůj dotaz do formuláře pod článkem.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Press - (Odebírat články autora)
Otázky a odpovědi
Jaká je cestovní spotřeba, jak moc motor vibruje, jak dobře se sedí řidiči na sedadle při delší jízdě.
Ahoj, po necelých sto kilometrech ve zběsilém tempu mi svítila spotřeba 4,7 litru. Pokud budeš dodržovat předpisy, ale nebudeš se ani omezovat ve vytáčení motoru a jízdu si užívat, tak se dostaneš o litr dolu. Co se týká vibrací, tak žádné nejsou. Tedy, samozřejmě, že cítíš dvouválcové vibrace, které ale nejsou nepříjemné a žádné brnění do rukou nebo vibrace v sedačce či ve stupačkách tě neotravuje. Sedlo má pro letošek pozměněný tvar a sedělo se mi moc dobře. Na omak je měkčí a trochu jsem se obával, že se brzo prosedí, ale nestalo se tak. Po celodenní jízdě kdy jsme vyráželi ráno v devět a vraceli se večer v šest mi nic nebolelo.
Dobrý den ,jaká je výška sedla je nížší než Jawa 350/640??Jaká je spotřeba a o kolik má nádrž zvětšenou ??Např. již zmíněná Jawa má 17 L. Děkuji .
Ahoj, výška sedla je stále stejných 785 mm jako loni. Nádrž je letos zvětšena o jeden litr na 16,7 litrů. Spotřeba záleží na stylu jízdy, ale maximálně to bylo 5 litrů a to byla fakt nesmysl střelba, kdy jen řadíš trojku nebo čtyřku a točíš do maxima. Průměrně se vejde většina jezdců se spotřebou okolo 4 litrů.
Dobrý den, jak se motorka chová při pomalém popojíždění v kolonách? Plní větrný štítek svoji funkci dostatečně a to i při vaší výšce?
Ahoj, při popojíždění je motorka skvělá. Ve městě je její místo a je jedno zda je volný provoz nebo kolona a tvůj přesun je závislý na ostatních. Manipulace je snadná, motor neprotestuje ani při podtáčení a spojka nabíhá lehce. S naháčem CB500F je to díky širším řídítkům ještě o fous snazší. Při mé výšce 177cm mi větrný štítek, který je mimochodem letos pozměněný, vystačil do 130 Km/h. Díky i nově navržené přední masce, kde jsou umístěné po stranách a uprostřed pod plexi otvory, vítr nevytváří tolik turbulence v oblasti hrudníku.
Bude možné se takto ptát i na jiné modely Hondy ?
Asi víc lidí by zajímala novinka Africa Twin CRF 1000 L.
Zdravím,
dotazy na novou Africu můžete směřovat na redakci: petr.poduska@motorkari.cz. Jinak testovací modely už jsou u dealerů v ČR, takže stačí vyčíhat nějaké slušnější počasí, domluvit si zkušební jízdu a udělat si obrázek sám.