Testujeme Hondu CB650F
Text: Petr Poduška | Foto: Press | Zveřejněno: 7.4.2014 | Zobrazeno: 23 314x
Náš kolega Vláďa se právě vrátil ze španělského Alicante, kde se byl vyzkoušet dvě novinky od Hondy. Ta letos přidávala kubíky nejenom do motorů řady NC, ale zvedla zdvihový objem také u řadových čtyřválců střední třídy. Vznikl z toho nový model CB650F se šmrncovním designem a vyhlazenou křivkou výkonu.
My zatím víme, že nový čtyřválec s větším zdvihem má papírově 87 koní při 11 000 ot. a 63 Nm v osmi tisících. Honda slibuje takovou křivku výkonu, že motor bude schopen plynulé jízdy a silného zátahu už hluboko pod hranicí 4 000 otáček.
Podvozek tvoří nový ocelový rám s přední 41mm vidlicí a zadním centrálem s nastavitelným předpětím. Předek brzí dvě kotoučovky s dvoupístkem a 320mm diskem, zadní 240mm disk má jednopístkový třmen. Motorka má v základní verzi 205 kg (s ABS o 3 kg víc). Jaké svezení nová Honda nabízí, to se na tomto místě dozvíte už za pár dní. Odpovědi na dotazy už najdete pod článkem právě teď.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Press - (Odebírat články autora)
Otázky a odpovědi
Proč nemá 100k?
Ahoj VladoM. Inženýři z Hondy se nesnažili jít po maximálním výkonu, ale hlavně po průběhu výkonu a hladké výkonové křivce. Chtěli na úkor výkonu v nejvyšších otáčkách posílit střední pásmo, kde se při běžném ježdění na mašině této kategorii pohybuješ nejčastěji. Dále pak CB650F neberou jako přímého nástupce Horneta, ale spíše naháče, který vyplní místo např. mezi CB500F a CB1000R. Po první ochutnávce musím konstatovat, že se výkonová křivka CB650F skutečně povedla vyladit na jedničku, a že jsem výkon nepostrádal. Díky za dotaz!
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je tato moto opravdu nástupcem Horneta? Také by mě zajímalo proč nemá USD vidlice, které na Hornetu byly tuším od r.v. 2006 ?
Podle lidí z vývoje by Honda CB650F neměla být přímým nástupcem Horneta. Měla by být spíše „nářadím“ pro jezdce, kteří chtějí získávat zkušenosti se silnější mašinou a teprve pak skočit třeba do „našláplejšího“ litra s výkonem nad 100 koní. Proto také jednoduchá koncepce bez jakýchkoliv elektronických asistentů, které by jezdcům zbytečně odváděly pozornost od základních věcí s jízdou na motocyklu spojených. USD vidlice prý není kvůli kompaktnosti přední části mašiny a místu kolem krku řízení. Po prvním svezení jsem se přesvědčil, že obrácená vidlice funguje jak má a není ani proti sportovnějšímu „potahání“. Podvozek mě fakt mile překvapil. Je naladěn tvrději než jsem čekal a perfektně se doplňuje s charakteristikou motoru. Motorka se při brzdění nepotápí, stopu výborně drží a nechá si líbit i brzdění v zatáčce. Díky za dotaz.
Taky se přidávám, proč úbytek výkonu?? Spíše bych čekal vylepšení motoru z Horneta, když je obsah 650.
Ahoj Ales600. Tak jako v předchozí odpovědi. Motor je fungl nový. Dík.
Jak Honda zareaguje na agresivní cenovou politiku Yamahy, kterou nastolila s MT-07? Kolik bude CB 650 stát? Jinak motorka je to moc pěkná.
Nové CB650F bude stát 189.900,- a s ABS 204.900,- Díky SuperSic58 za dotaz.
Proč to nemá jako začátečnické městské moto ukazatel kvaltů?
Plánuje se plnohodnotná náhrada horneta, např hornet800?
Ahoj bledemon. Ukazatel zařazené rychlosti mi na mašině dost chyběl a s dalšími kolegy jsme „reklamovali“ u vývojového týmu. O náhradě Hornetu se zatím nemluví.
Zdravím, když se řekne Hornet, skoro každý ví, o co jde. Má tato motorka kvalitu a potenciál na to, vydobýt si taky takové "jméno"/uznání? (Pokud je to tedy opravdu jeho nástupce.)
Osobně si myslím, že Hornet byl hodně povedeným modelem a jeho nástupci to rozhodně nebudou mít lehké. Upřímně, cestu k CB650F jsem po představení na EICMě musel chvíli hledat. Po první jízdě ve Španělsku jsem mile překvapen a převažují jen kladné dojmy. Za sebe dávám palec nahoru a doporučuji si motorku vyzkoušet. Dík.
Ahoj,jaký je průběh výkonu?
A zda si sním spokojen na naháče od Hondy.Většinou se zaměřuje na plynulej v celém spektru otáček a zda je motor jinak naladěn oproti kapotované CBR650F?
Díky a at´ se daří!!
Vladimiratore, přesně jak píšeš. Výkonová křivka je pěkně vyhlazená a motor se vyznačuje plynulostí a nezáludností. Vše je postaveno na velice použitelném středním pásmu otáček. S lehkou nadsázkou mi šestkový Hornet charakteristikou výkonové křivky vždycky tak trošku připomínal supersporty - fungují ve středním pásmu, ale ve vysokých v nich chytnou saze. Oproti tomu je CB650F více uhlazená, plynulejší a posazená do středního pásma. Díky za dotaz a taky ať se daří.
Zajimala by me politika u Hondy.
Kdyz se podivam na Honda CB650F (64 kW, 63Nm, 206 kg, 189 900 CZK (204900 CZK s ABS) vs. Yamaha MT-07 (55 kw, 68 Nm, 179 kg, 129 990 CZK (149 990 CZK s ABS) tak rozdil 9 kW, jediny udaj v prospech hondy, za 60 000 CZK mi prijde hodne. Jasne srovnavam 4 valec a 2 valec, ale popravde, kdyz se nebude ten dvouvalec moc klepat, tak je mi to jedno a zas je uzsi.
Neocekava se od Hondy na pristi sezonu snizeni ceny, popripade nejaky dalsi a levnejsi model, ktery by byl sportovni a nebyla to CB 500 s 35 kW? Proste neco pro me, malo penez a velka chut zavodit
Ahoj maestro. Honda v této chvíli uvádí CB650F na trh a ceny jsou dány. Proto co bude dál a jaká bude cenová politika není známo.
Není 87 koní na 650 kubíku málo. Vždyť starý hornet jich měl pomalu 100. A ta hmotnost ta je celkem velká k dnešním trendům. Proto mě zajímá jestli tento model je doopravdy nástupcem legendárního Horneta nebo Honda chystá v budoucnu model, který se Hornetu přiblíží více. Toto CB650F mě spíš připomína CBF600 než aresivněji laděného Horneta.
Ahoj Paprik23, díky za dotaz. Jak už bylo psáno níže, CB650F v Hondě nechtějí brát jako přímého nástupce Horneta. Uvidíme co do budoucna.
Honda zacina tuctovatet,je to zamer? A kam se vytratil treba Transalp? Vsechno to vypada jako nejaky levny plastaky.
Ahoj patao. Na fotkách jsem si z CB650F také nesedl na zadek, ale na „na živo“ působí velice dobře. Po první jízdě jsem motorkou jako celkem mile překvapen. Doporučuju zajít k prodejci a vyzkoušet! Mimochodem společně testovaná VFR vypadá velice dobře. Díky za dotazy.
Je odpověď na základní a již několikrát zmiňovanou otázku PROČ? :tato motorka něco nemá ať už se jedná o USD vidlice, ukazatel kvaltů, větší výkon...atd. Je tedy odpověď na tuto otázku protože zástupci hondy chtějí jako každý Levně vyrobit a draze prodat? :))))
Ahoj Bludny_Holandane. Odpověď si nejspíš našel pod předchozími dotazy. Díky.
Když se mě v 90 letech někdo zeptal na úplně nejsnovější motorku, moje odpověď začínala slovem Honda. Proč se z Hondy stává výrobce tak tuctových necharismatických motorek? Třebe BMW dokazue, že se ve velkém dají prodávat i drahé stroje.
Díky za názor.
Ahoj, proč se nejmenuje HORNET (to je přeci pojem)? Proč se u Hondy šetří výkonem v dnešní době posedlé právě tímto ukazatelem? Proč, když jsou v nabídce motocykly pro začínající jezdce (NC, CB500), je CB650 taková jaká je a není konkurentem pro Triumph Street Triple, Ducati Monster, Kawasaki 800 anebo nově Yamaha Mt-09 (našli bychom i další)- tím je myšleno výkon, použité komponenty atd...?
Taková je strategie Hondy. Díky
1. Prečo Honda nedala do CB 650 F ukazovateľ stupňa zaradenej rýchlosti ? Podobne ho nedala ani do NC 700 S/X a následne v modeloch NC 750 S/X ho montuje štandardne....
2. Kde by sa dala stiahnu výkonová krivka a krivka krútiaceho momentu?
3. Prečo sú a také rozdiely v dostupných farebných verziách? Na SK/Cz sa bude predávať len v 3 farbách a napr. v susednom Maďarsku sa predáva v 5-ich farebných verziách? Neverím, že Maďarský trh je silnejší ako Cz/Sk trh ...
Ahoj radulc. 1. Také bych ukazatel uvítal. „Reklamovali“ jsme s dalšími kolegy u vývojového týmu Hondy a odkázali také na připomínky našich čtenářů. 2. Výkonová 3. Opravdu existuje pět barevných kombinací. Výběr tří barevných variant je rozhodnutím českého importéra. To je založeno na základě prodejností a nejvíce žádaných barev. Díky za dotazy.
Přidávám se s nechápavě nakrčeným obočím na obchodní politikou Hondy. Proč do naked kategorie přibyla k 700S a 750S další podobná kubatura? (Jasně dvou- vs. čtyřválec, 40 vs 60 kW - ale stojí těch 40 tisíc za to?). Osobně se srovnání s MT-07 taky neubráním.
A nejenom legenda Transalp - kam se ztratil třeba Crossrunner, CB 1000F..???
Jedná se o řadu CB, kterou CB650F doplnilo. Na srovnávák CB650F a MT-07 by mohlo během sezony dojít
Proč je proti starému modelu objem motoru větší i když největší kroutící moment je stejný a výkon menší? Stojí ten větší objem vůbec za to?
Myslím si, že jo. Sice je výkon nižší, ale střední pásmo je pocitově silnější a výkonová křivka hezky vyhlazená. Díky za dozaz Ond3x.