ktm_listopad




První test Honda CRF1100L Africa Twin: Volání divočiny

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Boro78 (46) napsal 02.11.2019 v 13:08

Kazde nove zboží se musi pochvalit. Pamatuji si jeste jak se chvalil prvni model ATAS. Prijde mi to jako a to nezlobte se vymývaní mozků zakaznikum. Myslim, ze ten rozdil co je mezi modely 18 a 20 je mensi, nez jezdecky mezi dvema uzivateli. Pro mne je velky minus za elektroniku, ze kterou si uzivatel v divocine nepomuze a zadnej vrtulnik pro nej honda neposle, proste smůla. Uz model 18 je takova mala elektrarna. Jizdni vlastnosti jsou na cestovani dostatecne i v modelu 18. Podle mne nejlepsi byl model AT 2015 bez ABS a jakychkoli elektronickych vychytavek, stacilo jen doladit neduhy a vyrabet dal v původnim zneni. Ti kteri si chteji koupit elektarnu a PC muzou se stavit v KTM a BMW, tam jim prodaji vytoužene opto kabely a barevne displeye. Ja to pro jizdu v prachu nepotrebuji...

pps2 (19) napsal 31.10.2019 v 22:58

Dotaz pro znalé:
Když všechny/částečně ty el. fičury lehnou na nějakou tu svou křemíkovou/SW chřipku má to nějaký dojezdový/nouzový mód nebo to prostě celé pojde jak chcíplej velbloud a ani se nehne/ podobně co většina dnešních aut/?

Simitom (61) napsal 30.10.2019 v 05:52-1

Za mě by stačilo jedno tlačítko na vypnutí ABS a hotovo. Na druhou stranu kokpit je to co se mi na nové Africe líbí. Jednoduše propojit s telefonem a nemuset tam věšet další krabičku s navigací je proste super. Třeba bude možnost pořídit dongl jako u KTM aby vše zůstalo nastavene podle uživatele i po vypnutí klicku. Ale vůbec nechápu proč nemá off verze bezdušové ráfky.

CRF1000 (24) napsal 29.10.2019 v 17:52+4

Moje socka s plynovým lankem, ABS a 3-stupňovou kontrolu trakce, bez palivových map a s manuální převodovkou nevibruje...ale může to být subjektivní...majitelé vibrujících motorek mimo jiné také proto tvrdí, že tato motorka nemá srdce...tak co budou říkat o sametovém modelu 2020?
Nestabilita nebo zavlnění v zatáče? Bude to stylem jízdy a dovedností konkrétního jezdce....když na to nemám, může za to motorka, mechanický podvozek, volné reznoucí dráty, oskákaná tvrdá dunlopka atd... ale to může být také subjektivní, nevylučuji že elektronický podvozek by mi umožnil překonat v zatáčce strach a jezdit svižněji....
Nevím, kdo je ta "veřejnost", která žádá výrobce, aby do motorky nacpal elektronický podvozek a další digitální vychytávky...osobně se domnívám, že jde spíš o přání výrobce, než o reálnou poptávku veřejnosti...I Honda se podle všeho po vzoru Škodovky domnívá, že výroba bude určovat, co se bude kupovat...

Výrobci bych chtěl popřát rychlé vystřízlivění, dokážu si představit silnou, jednoduchou ( jen s tím co nařizuje EU) a proto spolehlivou a co nejširší veřejnosti ( cenově) dostupnou Afriku. Výrobek, který by válcoval konkurenci...V žádném případě to nebude model 2020. Nebude se prodávat a nestane se bestsellerem, výrobci to snad už bezy dojde...Cena je přemrštěná, nutnost investice do dalších doplňků jí dostane na půl milionu...to už skutečně není motorka pro každého. Osobně se domnívám, že lidé co netrpí nouzí už motocykl mají, případně několik, občas si někdo z nich pořídí novou AT ze zvědavosti, pro ty ostatní je dostupná jen na leasing nebo v březnovém výprodeji loňského modelu...

Nakonec se ta moje jednoduchá socka bez elektroniky stane žádanou ojetinou a její cena se bude léta držet jako u jedničkové Oktávky,,,,

nobady (7) napsal 29.10.2019 v 15:27

Jo vývoj je vývoj,vlastně proč ne...O pár koňů navíc.. Lepší motor bez vibrací...moje AT 2018 vibruje lehce,přesně tak, abych cejtil pod sebou stroj se supr zvukem z laufu. Tft display... Osobně se divím, proč je předchozí LCD tak kritizovaný. Mám nastavenou nejvyšší svítivost a nikdy se mi nestalo a to i při přímém slunci ,že bych naň neviděl. To co potřebuji vidím a v pohodě přečtu. Nízký posez.. Mám 171cm,pořídil jsem snížené sedlo a v pohodě dosáhnu na zem. Elektronicky řízený podvozek...Jo ,moje se občas ve vinglech zhoupne a při brždění potápí a co?
Nic... Mě to netrápí.Nalítal jsem za rok cca 25 tis km k vlastní spokojenosti a radosti. O různých jiných fičurách,který byť nejsou úplně blbý, vlastně psát nechci,protože stejně mají svůj limit a nejsou samospásné. Co se mi na 2020 opravdu líbí,svítí obě světla. A to je sakra málo důvodů, proč se zbavovat té "STARÉ HORŠÍ VERZE"..A ačkoliv jsem letitý vyznavač okřídlené značky,musím přiznat,že absence madel u nynější off verze je faul jako prase.

JohnnyS08 (83) napsal 29.10.2019 v 13:18+1

Nechápu ty stížnosti na složitost nastavování jízdních režimů. Jasně, nějakou dobu je třeba věnovat tomu, aby člověk proniknul do ovládání a hlavně si vyzkoušel rozdíly v jednotlivejch nastaveních. Ale brzo to dopadne tak, že si vytvoříš dva, max. tři profily mezi kterýma se velice jednoduše přepneš a do nějakýho hlubšího nastavování prakticky vůbec nelezeš. Takže žádný několikaminutový nastavování při každým startu, ale úplně jednoduše – přijdu, nastartuju, jedu, když skončí asfalt, tak klik – přepnu na offroad režim, když zas začne, klik – přepnu zpět na silniční režim, přijedu domu, vypnu. Toť vše, žádný klikací orgie se nemusí konat

Vlnič (140) napsal 29.10.2019 v 12:50+1

Ten vývoj má šílený tempo.
Když mrknu, jak vypadá kokpit ty mašiny ... unavuje mě to, jenom si představím jak se v tom hrabu.
Mám na hajzlu vydání Motoráje z r.2010 kde srovnávaj starší XRV 750 s F800GS a jako mínus pro GS je uvedena složitost případných oprav pro nadbytek elektroniky. Ta motorka v časáku má jen vypinatelné ABS a vstřikování a lambda sondu, a nějaké jednoduché palubní menu. Dál nic. Vzpomněl jsem si na to, když jsem pročítal tenhle článek.
Minulý týden jsem seděl a vrkal na Tenere 700 a říkal si jo, tady tomu všemu rozumím, protože to nastartuju a jedu.
Nemám nic proti téhle AT, jen na mě je to už přes limit snesitelnosti veškerých fičur, ale já nejsem cílovka a chápu, že to má být nějaká vykladní skříň značky.
Proto doufám, že se dočkám, že někdo pošle na trh motorku v podobě konkurence k té zmíněné T700 (protože ta má hrozně úzký sedlo) kterou budu chápat a která by se dala pořídit, až budu chtít vyměnit moje nadbytkem elektroniky trpící 800 GS . Rády bych věřil zvěstem o Africe 850.
Jinak článek velmi precizní a motorka designově pěkná

durino (1) napsal 29.10.2019 v 12:48

Jacob82: cisto statisticky cca 22,5%

technick (37) napsal 29.10.2019 v 07:51

Tak u 1290 SAR i 1250 GSA jsem uměl nastavit elektroniku motocyklu bez jakékoliv instruktáže. Tady bych před prvním vyjetím potřeboval IT specialistu, už jenom podle popisu v článku.

Nechci tady kritizovat cornering ABS, antiwhellie, quickshifter, TFT display, kontrolu trakce a elektronicky nastavitelný podvozek, to vše máme na motorkách už více než deset let a Honda si nechce před konkurencí připadat jak chudý příbuzný, ale systém ovládání mi nedává logiku, no uvidíme na živo.

Pevně doufám, že dotykový systém TFT je při jízdě zamčený, jinak to bude dost nebezpečné, byl bych pro zjednodušování přístrojovek, tohle podle mě odvádí pozornost od jízdy a to neberte jako útok na Hondu ale jako proti všem TFT displayům jak na motorkách, tak v autech.



Jacob82 (91) napsal 29.10.2019 v 07:43+1

Zajímalo by mě, kolik z těch 90K majitelů předchozí litrový verze má metrosexuální AjFoun?

PetrAT (62) napsal 28.10.2019 v 21:39+2

To se bude prodávat jak rohlíky
Očekávám, že řada majitelů litrů půjde do upgradu
A také si myslím, že AT 800 (850) nebude (kéžby by přišel TA 700 proti T7 , uvidíme s čím přijde Súza)
Jako mínus vidím absenci podpory Android Auto
Nechápu proč to někde Honda má a jinde to "neumí"

boboh (2) napsal 28.10.2019 v 19:33

Jedním slovem "proč?" . Jinak článek jako takovy je čtivý.

soccer (198) napsal 28.10.2019 v 19:19

Vladovi palce nahoru za test i detailni popis

Kdyz to ale ctu, je to na me nejak moc slozity, tak zustanu u svejch starejch krumplu, na ktery staci nasednout a jet, bez dlouheho nastavovani jizdnich podminek...

Afry jinak moc pekny a verim, ze i dobry...

Brukev (134) napsal 28.10.2019 v 18:55

Za mě test dobrý a vše hezky popsany! Trochu závidím tu Sardinii . Souhlasím s komentáři níže. Za ty peníze už to vážně leze do teritoria GS nebo SA 1290 a to je pořad jiná liga ... . Spis si ale říkám , esli ta elektronika bude fungovat v drsné přírodě ( voda, bahno, pisek ) ... to ukáže čas ale moc mi to nesedí s pojetím stroje . Ale pěkná motorka to je a prodejní čísla mluví jasne . Což je dobre pro majitele GS bo už se o nich nebude říkat ze má GS každý ... takže teď zazimovat stroje a já osobně budu dal spořit na KTM 1290 SA

Frankie (321) napsal 28.10.2019 v 18:37

Díky za test, hned bych se svezl. Základní verze v červené barvě vypadá skvěle, hezčí světla, přístrojovka...

Bohužel ale stále se po startu aktivující ABS je debilita. Absence plexi, jakékoliv ochrany a madel nebo nosiče taky moc smrdí šetřením na nepravém místě. Naproti tomu cena oproti minulému modelu vzrostla. Ještě chvíli a bude to po dovybavení stát skoro jako to GS.

Byl bych radši kdyby Honda šla vlastní cestou a nesnažila se dohánět BMW, ale je mi naprosto jasný že tohle se prodávat bude dobře a Honda ví co a proč dělá...

nevo7 (6) napsal 28.10.2019 v 17:49

Dá sa ten test napísať, že motor má dosť koní, nádrž je veľká, sedlo je v ideálnej výške, ..... , nedoplniť to technickou tabuľkou a nič sa človek nedozvie. Fakt, kto sa o to zaujíma, tak potrebuje detaily, aby si to porovnal aj s konkurenciou. Čiže ak píšete o lepšej šírke riaditok /to je koľko? stačí mi to aj v mm/ alebo displej sa načíta dlho /to je koľko sekúnd, lebo pri starej motorke za sekundu otočím kľúčik a štartujem, tu ak to trvá 10 sekúnd, tak to je 1000% zhoršenie a to je asi dosť/.
Ten malý displej chápem, ale ten dizajn starej kaľkulačky je otras, mohli dať nejaký podmaz modelov CB. Starší model asi nemal nastaviteľné plexi? Tu som si tu info skoro nevšimol a pritom je to tiež pre budúceho záujemcu dôležité /vo videu žiadna ukážka nebola/.
Asi domáci test bude viacej o detailoch /aj foto/ ako som tu zvyknutý. Som aj zvedavý ako to bude s predajnosťou, keďže cenovo aj váhovo už mieri na KTM 1290 a pri zľave aj Tiger 1200 a rôznou technikou sa snaží tieto modely dobehnúť /BMW GS je asi predajný vzor, tých je všade dosť/. Ale je jasné, že v naších končinách sú to málo predajné stroje pri tých cenách /nad 400000 Kč/.

Bubrak-ZX10R (1420) napsal 28.10.2019 v 17:47

mam takovou legislativni otazku - uz minula Afrika mela oranzove predni pozicni svetla, pritom v EU musi byt bila, nevite jestli se neco treba nezmenilo v zakone? jde mi o to, ze sem musel predelavat svetla u US aut a ted bych to treba mohl vratit zpet. diky.

pps2 (19) napsal 28.10.2019 v 17:17-1+1

Otázka. jestli po tom všem nastavování a šmatlání po dispeji zbyde ještě vůbec trocha času a chuti vůbec někam vyjet .
Ostatně by se celá motka dala nahradit nějakým plejtejšnem s patřičným SW a nemusel se ten zbytek vůbec vyrábět

bruttopyr (73) napsal 28.10.2019 v 16:41

Krásné a evidentně i funkční motorky!

kawassak (97) napsal 28.10.2019 v 16:10

...a jestli pak by jste si uměli nastavit odtrh a předstih u Pionýra? Je to hned v to základním okně, v hlavním menu, vedle nastavení volnoběhu a seřízení citlivosti antihopu

Radši klikám
kliky klik,
ještě tak tisíc
a budou svaly
jak má Arny...
A až to tam naklikám,
možná se i podívám
do Afriky na Africe,
to vám bude offline expedice ....

Ronin0x (1) napsal 28.10.2019 v 15:16+1

Ten marketing je úžasná vec....

Potrebujeme sa pochváliť znížením hmotnosti motorky a jednu verziu nazvať OFF ROAD - uberieme padáky, znížime čelné plexi, uberieme madlo/zadný nosič
(máme papierovo 226 kg, ale vieme, že skoro každý si dokúpi zadný nosič a plexi a váha bude od cca 230 kg nahor...)

Verzia OFF ROAD - dáme tam dušové pneu aj keď ich min 95% kupujúcich chcieť nebude (veď sú výrobne lacnejšie a nedáme im bezdušové ani na výber, teda nasmerujeme ich na drahšiu verziu )


Konečne zatopíme BMW1250GS - a tu pozóóór STOP !!!

To sa ešte len uvidí - veď etalón má štandardne 100 kW /143 Nm/249 kg, kardan,
hydraulickú spojku, dobré sedadlo, dobrú čelnú ochranu proti vetru, bezdušové pneu, 3 roky záruku, zadný nosič a najmenšiu stratu hodnoty pri ďalšom predaji

Mňa zatiaľ vyššie popísaný Honda marketing nasmeroval tam, kde som ísť nechcel, teda až teraz som začať poškuľovať po BMW R1250GS.
Lebo, ak si spočítam cenu základnej OFF ROAD verzie + cenu predpokladaných príplatkov, raz dva sa priblížim k GS za 16200 EUR...

Cormac (15) napsal 28.10.2019 v 14:00-2+1

Tak si říkám, že recenze takové motorky je už trochu opruz, pořád klikat na nějaký režimy a pak to popsat, víc textu o asistententech než o radosti z jízdy...

2 reakce

Jarda
Jarda 28.10.2019 v 14:10

Můžeš se podívat na video a text číst od půlky.


pk14 (139) napsal 28.10.2019 v 09:48

Ty jo, další nová off gameska! Si dopředu naklikejte požadovanou konfiguraci šotolinky před vámi, vlhkost vzduchu, stav vzorku, co bylo k snídani... A vylepšil bych to o online přenos dat pro toho střelce za vámi! Snad mu tam zrovna tedy nevběhne vypasená užovka
Jinak slušný test !!!

sramis (70) napsal 28.10.2019 v 08:42

Zajimalo by me jaky by bylo presedlani z moji stare brambory na tu sportovnejsi/cestovnejsi afriku. Vzhledove je to pekny. Asi to budu muset ozkouset.




TOPlist