husqvarna_svartpilen_801_2




Honda VFR1200F

Kapitoly článku

Rozhovor s vedoucím projektu VFR – odpovídá Yosuke Hasegawa

Které motocykly tvoří konkurenci pro VFR1200F?
Při návrhu VFR jsme nesledovali žádné jiné konkrétní motocykly. S naším strojem jsme se vydali jiným a novým směrem. Jde o jedinečný motocykl, který v podstatě představuje sportovní stroj s cestovními vlohami; ještě o něco sportovnější sport-tourer cesťák. Motocykl jako například Suzuki Hayabusa příliš nespadá do kategorie sportovní cesťák, je to více superbike. A třeba Triumph Sprint ST je zase více cesťák. K VFR lze přirovnat asi pouze BMW K1300S.
Původní modely VFR byly skvělé všestranné stroje a byly také velmi snadno ovladatelné. Nemáte obavy, že VFR1200F bude pro typické zákazníky považováno za příliš silný stroj?
Před deseti či dvaceti lety by VFR 750 a 800 možná stačilo. Ale dnes zákazníci vyžadují motocykly jako VFR1200F. Bylo naším cílem, aby stroj měl tak silný výkon, jaký má.

Jaký je typický zájemce o VFR?

Starší a rozumnější jezdci, kteří vlastnili sportovní motorky a teď hledají něco pohodlnějšího a praktičtějšího. Tito jezdci ale stále hledají především sportovní stroj.
Řekl byste, že VFR1200F je nová VFR a Super Blackbird sloučené do jednoho stroje?

Ano, řekl bych že ano. Ale myslím, že budeme ještě pokračovat i s výrobou VFR800. Zatím nedokážu říci, zda někdy přijde nový Super Blackbird, a stejně tak nemůžu potvrdit, zda Honda použije nový motor 1200 V4 v jiných modelech. Ale myslím, že automatickou převodovku s duální spojkou DCT v jiných modelech neuvidíte.
Proč nová VFR nevyužívá ve větší míře elektroniku, jako například kontrolu trakce?

Kontrola trakce je věcí spíše cestovních motocyklů. VFR je zaměřená více do sportovna a podle toho využívá odpovídající technologie jako elektronický plyn throttle-by-wire. Na vývoji systémů kontroly trakce a stability stále pracujeme, takže se možná spolu s dalšími elektronickými systémy na VFR v budoucnu objeví.

Proč VFR nevyužívá systém řízení (odpojování) válců?
Pracujeme na tom. Možná na něj přijde řada v budoucnu.

Proč odhalení nové VFR trvalo tak dlouho?
Měli jsme spoustu práce s přípravou motocyklů pro široce obsazenou kategorii supersportů. A s vývojem VFR jsme si dali více času, než bývá obvyklé. Chtělo to spoustu úsilí a nakonec jsme opravdu spokojeni.
Proč má VFR tak malý objem nádrže?
Myslíte, že je příliš malý? Objem je hodně blízký K1300S a protože má motocykl velmi nízkou spotřebu, neřekl bych, že je nádrž na sportovní motocykl příliš malá.

Domníváte se, že VFR patří mezi drahé motocykly?
U nás v Hondě cenu pečlivě sledujeme a udělali jsme maximu, abychom mohli cenu snížit.
Jaký cíl jste chtěli dosáhnout při vývoji motoru VFR?
Naším záměrem byl lákavý zvuk a pocit s minimem vibrací. Bylo důležité objevit správný rytmus a charakter. Domníváme se, že máme motor V4, který se charakterem pohybuje někde mezi tradičním V4 a řadovým čtyřválcem.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):
Motokatalog.cz



TOPlist