globalmoto_duben_nolan




Testujeme BMW R1200R

Dvouválec boxer, klasický roadster a značka BMW - tyhle tři věci k sobě patří už od nepaměti. Od příštího roku nám ale mnichovská fabrika chce servírovat výrazně modernější stroj, než na jaký jsme byli zvyklí. Erko dostane místo vzduchu a oleje částečně kapalinové chlazení, převrácená přední vidlice nahradí Telelever a hodně do sportovna se změnil také design. Jaké bude s novým modelem svezení? To právě jedeme vyzkoušet do Španělska!

Nové erko pohání stejný dvouválcový boxer, jaký značka BMW začala nedávno používat v modelech R 1200 GS, R 1200 RT a v další novince pro rok 2015 -  R 1200 RS. Kromě zvýšení výkonu na 92 kW (125 koní) a točivého momentu (125 Nm při 6 500 ot. za min) nám výrobce slibuje také lepší průběh v celém rozsahu otáček. To nezní špatně, protože ani předchozí model neměl s reakcí na plyn výraznější problémy.
Podvozek tvoří nový rám, vpředu odpružený novou převrácenou 45mm vidlicí, vzadu zůstal  systém EVO Paralever - tedy letmo uložené kolo poháněné kardanem. Změnou je ale přesunutí systému na levou stranu, přičemž výfuk se nastěhoval doprava. V základní výbavě nového modelu najdeme ABS, stabilizační systém ASC a dva jízdní režimy Rain a Road. Uvidíme, zda na některém testovacím kousku bude něco z příplatkové výbavy, jako třeba režim Pro s dynamickou kontrolou trakce (DTC), elektronicky stavitelný podvozek ESA, denní svícení LED nebo řadící asistent.
Pokud vás zajímají nějaké konkrétní dojmy z testování nebo máte technické dotazy na lidi z BMW, ptejte se prosím v tradičním formuláři pod článkem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Press - (Odebírat články autora)

Motokatalog.cz



TOPlist