Test BMW S1000RR v Portimau
Text: Tomáš Mikšovský | Foto: Tomáš Mikšovský , Vladimír Rejda | Foto: BMW | Zveřejněno: 30.11.2009 | Zobrazeno: 48 445x
Náš tip
Text: Tomáš Mikšovský | Foto: Tomáš Mikšovský , Vladimír Rejda | Foto: BMW | Zveřejněno: 30.11.2009 | Zobrazeno: 48 445x
Nepochybuji o tom, ze je to asi technicky nejdokonalejsi sportovni motorka momentalne na trhu, ale krasy moc nepobrala, typicka nemka. Ze ma z kazdy strany jinou kapotaz,to bych jeste zkousnul, ale proc, proboha ta asymetricka svetla, kdo se na ni ma zepredu koukat? Jsem zvedav, jak na toto odpovi japonci, Honda uz by se mela brzy predvest s novym Farosem.
Článek je super a pořádně závidim to svezení!
Drobná technická připomínka: CAN (controller area network) není řídící systém, ale sériová komunikační sběrnice, která se používá nejvíce v autech a pár roků i v motorkách pro propojení řídících jednotek ...
Taky jsme si nenechali ujít zahájení prodeje, byli jsme u 2 dealerů v Německu a všude s1000rr s trikolorou, mají jinde další barvy??
Dneska jsem ji viděl na živo ve BMW Vídeň, na oficiálním zahájení prodeje a musím říct, že je to opravdu pecka... Nádherný zpracování
Je tu ale ta možnost, že za €13900 koupíš oholenou mašinu určenou k víkendovýmu závodění (žádná profi technika jako závodní podvozek a tak...) a díly typu původní kapotáž, výfuk až po drobnosti si vezmou. Tomu už bych věřil. Cena lákavá ovšem pro běžný ježdění motorku nevyužiješ...takže se držme ceny 399 000,-Kč jakožto sériový motorky pro běžnej silniční provoz
J!Rka: to je ale ovšem blbost,aby nadupaná mašina byla o 50tis levnější než série...protože kdybys tyhle komponenty kupoval zvlášť,dostaneš se na hodně vysokou částku. Takže háček v tom bude
Lexa999: našel jsem S1000RR i za €13900 i se závodníma úpravama ... koukni na cec stránky
Fakt dobrý článok.
ferda.66: jenže víš v čem má Aprilie navrch? už pár sezon ve WSBK odjezdili, mají zkušenosti...BMW ne
Rudýn: tak nevím jestli si tuhle cenu našel zrovna u mě na webu, rozhodně cena proč ČR stanovena na 399000kč (modro-červeno-bílá kombinace za příplatek), už je někde i v předprodeji...ale je to pouze cena základního modelu, je možný ještě doobjednat HP komponenty (karbon. doplňky,laďák...)
Musí to být krásná práce, vyvíjet takovouhle mašinu ,
a ještě lepší ji testovat !
Zajímavě vypadá ovládání ventilů, jakpak se to asi
šteluje
Tak na tuhle masinu bych si dokazal predstavit v garazi Jsem z ni docela unesenej, nadhera
maj to pěkný, kluci německý
Moc dobře napsaný článek, musel dát hodně práce. Jinak mašina fakt zajímavá. Na internetu jsem našel cenu 15 150 €, což mi připadá za echt deutscher übermotorrad docela dobrá cena.
vyhoda BMW je ze se ta elektronika da vypnout, me ten KIMS chvilema stval, ale zas na okruh asi super. podobne zas to Hondi ABS nejde vypnout. BMW
tommy58: no s tim zvedanim je to zajimavy, ja mel prave ze ZX10R 08 stejnej pocit jak pises. proste jednak se to nestavelo tak hned jako sem zvykly z jinych motorek, musela se trochu vic 'preprat' a treba na horizontech se ji taky moc nechtelo, a potom kdyz uz sem byl nahore, tak mi taky prislo, ze se nejak ustalila vzdy v konkretnim uhlu, fakt zajimavy a proto me zajimalo jestli nevis jak to ty systemy detekujou jinak jak popisujes to DTC v zatacce tak to KIMS funguje asi uplne stejne (pri ustreleni zadku)
"tovární gigant BMW " chachacha, to je legracééé
Ale motorka je to pěkná, motor i podvozek super
jen doufam,ze na pristi rok vychytaly vsechny mouchy,at tak neco predvede na draze...letos se jim moc nedarilo,a kdyz se nekdo s Bawem ukazal na startu vepredu,moc dlouho mu to nevydrzelo,nebo sebou švyhl
jakoby ten prvni model odflakly,narozdil od Aprilie...
Super článek, super motorka, navíc made in Europe...
Moc pěkná mašinka
Postaví hoši v říši někdy už i něco pořádnýho???
Fakt super článek! Bylo z toho dost poznat nadšení autora z motorky A parádní fotky a taky radost že jste k nim dali i designérský skici! Jsem rád že bmw konečně promluvilo do týhle japonsko/italský kategorie a zrovna takovymhle bajkem... A jak tak koukám na fotky, tak přední blinkry tady budou sloužit taky jako hlásič náklonů ne? Tommy58: na pár fotkách už moc nechybělo a ten blinkr by si dal
To J!Rka: Jde o to jak se vezme pojem "agresivně"... pokud se jednalo o prudké přidání plynu v tečně zatáčky, zadní pneumatika se stačila utrhnout a vzápětí systém DTC úbytkem výkonu tento zbrklý počin eliminoval do klidné jízdy (jak je psáno c článku). Možná měli na mysli ten přechod neboli čas, než kontrola trakce zareagovala... Teď je otázkou zda to bylo pro někoho agresivní či nikoliv. Já jsem tuto akci-reakci vnímal vcelku pozitivně. Čekal jsem totiž, že musí dojít nejprve k "ustřelení zadku", aby DTC mohlo zasáhnout. Při výjezdu ve větší rychlosti zasahovala kontrola trakce bravurně, což jezdec pomalu ani nepocítil, pouze zaznamenal blikající kontrolku na přistrojové desce. Což znamenalo, že DTC zasáhlo... Jinak s tím zvedáním předního kola nevím přesně, já problém něměl, takže se k tomu nemohu vyjádřit. Jinak díky za otázku a hodnocení testu... Myslím, že ta motka se povedla... Jinak jak říkal Jurgen Fuchs, pokud někdo začne používat DTC a zvykne si na styl jízdy, už není cesty zpět...
V zahraniční recenzi jsem četl, že kontrola trakce zasahovala dost agresivně v případě zvedání předního kola nebo smyku. Měli jste z toho také podobný pocit?
Jinak super test super motorky
úžasný stroj
Chválim článek fakt za 1.
Strojecek taky moc dobrej a hezkej
Němci uměli vždy,je to prostě fakt.
Moc dobrej test , tak to má vypadat