Testujeme sedmnáctkové soutěžní Bety RR
Text: Vláďa Novotný | Foto: Beta | Zveřejněno: 6.7.2016 | Zobrazeno: 7 821x
V těchto dnech se představují ostrá endura Beta modelového roku 2017. Naše redakce je u toho a v Toskánsku se účastní ochutnávky červených Betek. Čtenáři mají tradičně možnost položit on-line dotazy.
Podle prvních informací je jasné, že se s modelovým rokem 2017 žádná zásadní revoluce nekoná a jde vlastně o pár inovací. Je to tím, že veliké změny proběhly u modelů 2016, kdy například dvoutaktní dvěpade a tříkilo dostaly oddělenou nádržku oleje a automatické vstřikování oleje.
Všechny čtyřtakty potom dostaly elektronické vstřikováním paliva. Mezi sedmnáctkové novinky patří například upravené pérování Sachs, nové brýle, stříbrné ráfky s černým výpletem nebo jiný displej. U čtyřtaktů se podrobila úpravám na vačková hřídel i ventilové pružiny. Nový ročník pochopitelně přijíždí v jiné grafice, která však není až tak jiná jako loni.
Kompletní enduro řada RR znamená dva dvoutakty 250 a 300 a čtyři čtyřtakty 350, 390, 430 a 480. Není tajemstvím, že vývojový tým čerpá z poznatků továrního týmu, kterému se letos opravdu daří.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Přijde mi trochu škoda, že Beta obsadila jen kategorie E2 a E3, nebude nějaký model 125 ccm 2t nebo 250 ccm 4t?
Jinak jak je na tom Beta kdyby jsme jí postavili proti konkurenci KTM, Husqvarna, kterou tak trochu znám? Je konkurence shopná nebo v něčem třeba převyšuje?
Moc dík.
Míra
Ahoj Míro, díky za dotaz. Beta kuje pikle a prý něco malého chystá, zatím ale není nic potvrzeno a drží pod pokličkou. Prý by mělo být známo na podzim na výstavě EICMA. O konkurenceschopnosti něco napověděl loňský test a tovární jezdci na špici světového endura kategorie E3.
http://www.motorkari...ych-endur-31369.html
Bety jsou špičkový materiál a plnohodnotná konkurence motorek z Mattighofenu. Pokud máš poblíž nějakého prodejce, zajdi se zeptat na testovací jízdu. Asi budeš mile překvapen. Bety se mi líbí po stránce motoru, který je hezky jemný a plynulý. Letos se zapracovalo na přední vidlici a oproti loňsku je to velký krok k lepšímu.
Proč na Betu nejsou plasty v druhovýrobě? Fabrika to nedovolí, není zájem ze strany výrobců plastů, .... ?
.
Kamarád má 300 2016 a provedení plastů je snad pod úrovni číny - neohebný, křehký, ....
Díky za odpověď.
PS: psal jsem ti před měsícem sz, tak na to když tak koukni
Zdarec Janku, jakékoliv náhradní díly ve druhovýrobě neseženeš a není to nic jiného, než politika značky. Mě ty plasty nepřijdou zlé, ovšem motorku nemám, tak těžko můžu hodnotit chování plastů při běžném provozu v delším časovém úseku. To bych musel najet více motohodin za nejrůznějších podmínek, párkrát se vyválet, abych zjistil, jak to s nimi je. Během prezentace jsem s tím nepraštil, takže těžko říct, nicméně motorky, které tam lehly, tak plasty poničené neměly jinak, než tomu je u konkurence.
Na sz mrknu a dám odpověď, díky moc za dotaz!