husqvarna_svartpilen_801_2




Z druhé ruky Triumph Tiger 900 – 1050

Kapitoly článku

Tiger 1050

  • 2007 – Nástup kompletně nového modelu pod typovým označením 115 NG

Pak už výrobce klasicky navýšil objem na 1050 ccm. Od roku 2006 se dost věcí změnilo a kus železa ustoupil lehkosti, výkonu a designu. Nicméně takto to zákazníci, kteří nové motocykly skutečně kupují, chtěli a prodej se oproti předcházejícímu modelu téměř zdvojnásobil. Jednalo se kdysi o jeden z nejprodávanějších modelů od výrobce a ve třídě cestovních endur to bylo hodně znát. U nás se zastoupení Triumphu teprve rozkoukávalo, ale ve světě už Tigery drandily v hojném počtu.

Irsaioliver Tiger 1050 r. v. 2008

Tigra 1050 r. v. 2008 jsem měl tři sezóny a najel jsem s ním cca 35 tisíc převážně po vlastech českých, dá se říct z 95-ti procent sám. Diskutované téma – spotřeba. Nejmíň jsem se dostal na 4,3 l/100 km a nejvýše jsem měl 7,9 (ale to byla první nádrž, kterou jsem vyjížděl po zimě). Vždy jsem tankoval plnou a během zimy šel navrčet, průměr za tu dobu byl 5,92 l. Pneumatiky jsem jezdil jen Michelin Pilot road 4, kdy na první jsem dojížděl po předchozím majiteli a i tak jsem na nich udělal cca 7 000 km. Pak jsem je obul já a sundával jsem při nájezdu 18500 km a to ještě pro jistotu, jelikož měla zadní guma po druhé defekt. O dalších bylo jasno, ale v době kdy jsem znovu přezouval, byly Piloty 5 špatně dostupné a to tvrdili, že budou mít lepší vlastnosti, co se týká dojezdu i chování na mokru...

S modelem 4 nebyl žádný problém a kupodivu je mám na Tigrovi 1050 sport znova, byly nasazené, tak proč je měnit. Guma se docela rychle zahřeje na provozní teplotu i při nižších teplotách, tedy já jezdím jen do +5. Pak tvrdím, že ježdění na moto není taková zábava a ty vrstvy oblečení, si člověk připadá jak cibule. Základní servis jsem si dělal sám. Jen při 20 000 km intervalu, kdy se dělají vůle ventilů, jsem to dával odborníkovi (MOTOSERVIS SVOBODA). Za ty tři roky mne nikde nenechal krom jediné věci, kdy se po 45 000 km prošoupalo spojkové lanko o hranu bovdenu. A přidám ještě jeden subjektivní postřeh, že s originál výfukem je zvuk nic moc. Cena dílů je v dnešní době srovnatelná s ostatními značkami, něco je levnější něco ne. Jinak k jízdě, na hlásiče jsem se nikdy nedostal. Párkrát při plném naložení škrtnul centrál. ABS a jeho funkčnost jsem poznal tak čtyřikrát, jen poprvé mne to trochu vyděsilo. Měl jsem 4hrnek, pak 2hrnec a věděl jsem, že chci vyzkoušet 3hrnek a tak Tiger byl jasná volba. Spokojenost s tímto motorem mohu deklarovat tím, že u značky Triumph a Tiger zůstávám dál.​

Přední 17palcové kolo dalo tušit, že tady to bude víc na silnici. ABS bylo také v nabídce. Motor nabídl 1 050 cm3, 113 koní (84 kW) při 9 400 ot./min. a točivý moment 100 Nm při 6 250 ot./min. Výška sedla se ustálila na 835mm a nádrž se zmenšila na 20 litrů. Design byl komplet nový a letmo uložené zadní kolo bylo doposud vyhrazeno dražším motocyklům.

Killerrebel Tiger 1050 r. v. 2010


Tuhle motorku mám zatím jen rok a po jedné sezóně není až tak co vytknout. Po Banditovi 650 jsem hledal s těmito vlastnostmi: pohodlnou jak pro mě tak i pro spolujezdce, ovladatelnou, nechtěl jsem těžší než B 650 a něco vyššího, ale zároveň jsem nechtěl dvouválec s velkým předním kolem. Hledání se oplatilo, Tiger 1050 vše splňuje. Na mých 187 cm jak dělaná a zvládáme spolu i velkou porci km na jeden zátah, jen na letošní sezónu jsem koupil deflektor na plexi kvůli turbulencím při delších přesunech po dálnici (snad bude problém vyřešen). Motor má velký zátah už od nízkých otáček a nevadne ani v těch vysokých. 3-válec je prostě jedinečný. S kombinací Arrow koncovky i pěkný zvuk.

Spotřeba se pohybuje lehce nad 6 litrů. Podvozek - díky vyšším zdvihům a možnostem nastavení je na naše silnice pohodlný a zvládá i sportovnější tempo v zatáčkách. Brzdy jsou silné a dobře dávkovatelné, asi to nebude jak na R1, ale na zaměření Tigera dle mého nadprůměr. Zatím byla prováděna jen základní údržba (ventily, podtlaky, pneu, filtr) a letos mě čeká řetězovka, olej a možná brzdové destičky. Nic neobvyklého oproti jiným motorkám ani cenově ani náročností. Pneu mám nazuté Pirelly Angel ST a za mě spokojenost. Dvě věci na co jsem si musel zvykat, bylo trochu tvrdší řazení a občasné cukání mezi zavřeným a otevřeným plynem, ale o tom jsem věděl už před koupí z recenzí jiných majitelů a taky podle nich se to aspoň trochu dalo vyřešit. Tuhle motorku můžu jen doporučit, je to takové enduro na 17-ti palcových kolech jak dělané na české silnice, s kterým se dá vyřádit v zatáčkách a možná zdolat i nějakou lehkou polňačku, ale jen výjimečně.

Na začátku svítil Tiger jen jedním světlometem, což se později s faceliftem změnilo. Nejen že dvojice svítících čoček lépe vypadají, ale v noci to i lépe funguje. Další věc bylo až moc vykrojené a svažité sedlo k nádrži. K tomu jste museli pořádně roztáhnout nohy, na což výrobce později zareagoval přepracováním sedla i pozicí jezdce.

Roman_ST1 Tiger 1050 r. v. 2013

Měl jsem Tiger Sport z první generace r. v. 2013. O proti dvouválci (Yamaha TDM 900), kterého jsem měl před Tigerem, je motor Triumphu úplně o něčem jiném. Je to hodně výbušný a hlavně pružný motor. Tam, kde jsem u TDM při předjíždění pocitově čekal na dosažení vysokých otáček, tak se mi u Triumphu už ozval omezovač. Motor krásně zatahuje od 2,5 tis. ot./min. do 10 tisíc. Rozhodně to není motorka pro začátečníky. Krom ABS nemá Tiger žádný elektronický pomocník (do r. v. 2016), takže je potřeba myslet na kvalitní pneumatiky a hlavně jejich zahřátí. Osvědčili se mi pneu Pirellli Angel GT. Životnost pneu vzadu cca 9 tis. km, vpředu cca 13 tis. km. Podvozek Triumphu je hodně kvalitní, je plně nastavitelný a neměl jsem s tím problém. Co se týče pohodlí celkově, tak ergonomie je super, sedlo je příjemně měkké a pohodlné. I po 700 km, jsem neměl větší problém. Na TDM mě bolel zadek o hodně dřív.

Co se týče spotřeby, tak v průměru jsem jezdil za 5,5l, minimální spotřeba byla asi za 4,5l/100km, ale to byla opravdu kochačka. Když se chceš projet sportovně, tak klidně i za 7l/100km. Výměnu oleje, brzdových destiček a svíček jsem si dělal sám. Bohužel bez PC a připojení k motorce nemůžeš smazat ikonu klíče, která tě informuje o požadavku na servis, ale to neřeším. Trochu nevýhoda jsou jen dvě oficiální dealerství v ČR (Praha, Olomouc), takže to není úplně optimální. Ceny jsou o trochu vyšší než u Yamahy, ale třeba Ducati je na tom ještě dráž. Triumph Tiger 1050 má trochu specifický zvuk, teda alespoň mně motor docela dost pískal, což mi trochu vadilo. Jinak Tiger je hodně povedený stroj a rozhodně to není žádná masovka. Jezdím každoročně do Alp (Rakousko, Italie, Švýcarsko) a za celou dovolenou potkám max. jednotky Tigerů, za to BMW GS potkáte desítky. Jsem vyznavač alpských zatáček a tam je tahle motorka prostě skvělá.

Rozvor byl později prodloužen o celých 30 mm, čímž došlo ke zlepšení stability ve vyšších rychlostech. Přední USD vidlice umožňuje seřizovat nezávisle na sobě předpětí, útlum i odskok. Zadní centrální pružicí jednotka obdržela silnější pružinu (dříve 139, nově 160 Nm). S faceliftem se změnilo i umístění a tvar řídítek. Nasadila se vylepšená převodovka, která měla čistší chod a přesnost. Motocykl se stává příjemnějším na běžné cestování. Od řidiče nepožaduje nadprůměrné jízdní schopnosti v terénu a vychází vstříc širšímu okruhu jezdců. Verze Sport se pak už jen dotáhla do třídy rychlého cestování. Univerzální stroj se stal více sportovcem, který nemá takřka chybu, avšak větší prodejnosti brání okoukaný design a zájem zákazníků o vzhled drsného endura. 

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 60 Kč od 20 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Sali750 přispěl 3 Kč
Irsaioliver přispěl 3 Kč
marafzs600 přispěl 3 Kč
turek přispěl 3 Kč
Brumbaal přispěl 3 Kč
Milan1963 přispěl 3 Kč
penous přispěl 3 Kč
ZdenalH přispěl 3 Kč
Rozzi75 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Seppin přispěl 3 Kč
romla411 přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
Fenome753 přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
standamz přispěl 3 Kč
Pesoun přispěl 3 Kč
Davcoun přispěl 3 Kč
vopák přispěl 3 Kč
nick6 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist