husqvarna_svartpilen_801_2




Z druhé ruky Honda CBR 125R

V devadesátých letech měli kluci nad postelí plakáty Stalloneho, Arnolda nebo tam visela Honda. A možná právě vy jste tam měli předchůdce zmiňované malorážky, Hondu 125 NSR. Čas šel ale dál a v novém tisíciletí přišel zlomový bod, když Honda vypustila do světa CBR 125R.

Kapitoly článku

2004 - 2006 Cena: 20 000 – 30 000,- Kč

Pomineme-li, že dvoutaktní motory v podobě modelu NSR už přestaly vonět, tak důvod proč vypustit nejmenšího sporťáka CBR byl ihned zřejmý. Honda chtěla do svých spárů chytit nejednoho klučinu a dívku hned na začátku jejich motorkářského života. A to není jednoduchý úkol - i přes nepříliš velkou konkurenci jde o to, abyste vyhověli většině jezdců. Dali jim trochu stylu, všestrannosti a okořenili to sportovním duchem. A mlaďáci nejsou hloupí, pokud něco není podle jejich gusta, brzo to zabalí.
Kámo, mám tu čtyřtakt o objemu 124,7 kubíku. Co chceš víc? Možná vstřikování, který přišlo až v roce 2007, ale tady se holt musíš spokojit s karburátorem. Není proč ale naříkat a věř, že karburátor je plynulejší, je to cítit ihned. Pokud máš možnost srovnat, hurá do toho, není nic jednoduššího. Tady je tedy všechno připraveno na nerušenou jízdu. Honda se ale dere dopředu až od středních otáček a nejlépe je držet ji nad šesti tisíci.
Proběhla i úspora hmotnosti oproti předchůdci a CeBro má dole 19 kilogramů, takže na váze ti holka ukáže pěkných 116 kilo. Dobře, ty uzoučký gumy 80/90-17 vpředu a stovka vzadu jsou trapný, ale nech Hondičku pěkně rozmotat, protáhni ji v rychlým esíčku a sleduj. Tohle NSR neuměla, takže i ty hrozný tykadla (zpětný zrcátka), holt nějak přežiješ a ještě odpustíš. 

Orličan CBR 125R 2004

S CBR 2004 jsem za dva roky najel zhruba 10 000 km. Měl jsem širší pneumatiky oproti originálu, vpředu 100 a vzadu 120, zapsané i v TP. Ovladatelnost byla dobrá. Za celou dobu žádné vady a kromě servisních záležitostí žádné potíže. Měnil se pouze olej a vzduchový filtr + kontrola ventilových vůlí. Spotřeba oleje nulová. Spotřeba benzínu při předpisové jízdě do 3 l, při honění maximálky a vytáčení do 3,5, víc ne. Maximálka byla tachometrových 130 po rovině vleže na nádrži, z kopečka samozřejmě o něco víc, kolem 135, ale to není podstatné. Jela stejně dobře jako novější ročník 2007 se vstřikováním. Do kopce nebyl problém jet při sólo jízdě kolem stovky. Ideální byly zatáčky, kde se motorka cítila nejlépe. Co se týče motoru, tak šel pěkně lineárně bez propadů a kopanců. Zrychlovala i na 6. kvalt. Kvalty se řadily dobře, ale trošku přesnosti taky vyžadovala. Mezi 4-5 000 rpm byly slyšet rezonance. Po bouračce, kdy už jsem neměl origo masku, tyto rezonance zmizely. 
Co se týče pohodlí, tak nebyl problém zvládnout za den na zátah kolem 350 km bez křečí či bolesti. Pokud se ale jelo pomaleji do kila a po dálnici, tak tam už začínaly bolet ruce i záda po cca 200 km. Se spolujezdcem už chyběl výkon, hlavně do prudších kopců, sólo v pohodě. Ovládací prvky padnou hned do ruky a přístrojovka je přehledná. Zvláštností je, že i po vypnutí zapalování stále ručička ukazovala množství benzínu v nádrži. Pod sedlo se vešla lékárnička, nářadí, vesta, mapa, dřívko pod stojánek i sprej na řetěz a něco málo by se tam i vešlo, takže to celkem šlo. Zvuk i s origo výfukem byl příjemný bublavý. Odpružení bylo dostačující. Světla svítila dobře, v noci na dálkové super, při potkávacích už žádná sláva. Za 10 000 km mi pouze praskla pravá potkávací žárovka a jednou se dotahoval řetěz. Co se týče dílů, tak jich je všude spousty, ale sehnat například masku a lešení + kryty kolem budíků za rozumnou cenu je téměř nemožné. Pro začátečníky bych určitě doporučil, i když ze začátku pro mě byla i CBR skok - jezdil jsem před ní na motorce o objemu 100 ccm a ten rozdíl 25 ccm byl rozhodně znát. Vhodná je tedy nejen pro začátečníky, ale i na dojíždění do práce/školy pro ty zkušenější, kteří chtějí dojíždět za levno díky spotřebě a s minimálními servisními náklady a nechtějí vyloženě skútr. 
Oproti konkurenci v podobě Yamahy a jiným strojům je Honda jako lasička. Protáhne se všude a popravdě ji to i za jízdy vlastně víc sluší než při relaxu na stojánku, jenom nesmíte mít 190 cenťáků, to jste pak slušnej šašek! Pneumatiky jsme již zmiňovali, takže jen doplníme, že v dešti pneumatiky Continental Go doporučuje pouze jeden vyválenej teenager z deseti. Ostatní jdou do hospody a raději neriskují. Na suchu jsou v pohodě, ale jak sprchne tak končíš. Takže hoši, raději Michelin Pilot Sport.
Motorově si ale není na co stěžovat a technika je na motocykl z roku 2004 obstojná. Přísun směsi paliva se vzduchem zajišťuje karburátor o průměru 28 mm a o hladké nastartování se stará počítačem řízené kondenzátorové zapalování CDI. Motor je vybaven vyvažovací hřídelí, která se většinou používá u silných agregátů, pro odstranění nepříjemných vibrací. Kapalinové chlazení přispívá k udržení výkonu při všech venkovních teplotách a zároveň se podílí na tichém chodu motoru. 

Jackun CBR 125R 2004


Pneumatiky jsem dával pouze Continental Go, ovšem na morku kloužou celkem fest. Podařilo se mi v levotočivé zatáčce, že mi ustřelila prdel, otočila se mi dopředu a kola se mi zasekla o chodník, takže jsem jí nesložil, ale udržel na jedný noze. Co se týká závad odešel mi regulátor dobíjení a v zimě mi nechtěla chytat, jelikož tam byla svíčka CR8E a ta je prej na léto, tak nedávala jiskru. Když jsem ji nahřál zapalovačem, tak to šlo :D. Jinak se mi zkroutil přední kotouč, ale nevím proč, každopádně když jsem brzdil, tak to cukalo jak prase. Jinak závady nebyly, měl jsem Hondičky dvě a obě jsem kupoval rozstřelený a spravoval si je... 

Spotřeba 3,5 litru a to jsem měl z origo laufu vykuchanou vložku. Nádhernej zvuk a hlavně jsem byl slyšet, čili i vidět mezi autama. Jako mašina do začátku super, Varadero se mi nelíbilo, půjčil jsem si ho a připadal jsem si jak na skútru a posez na hajzlu. Měřím 183 cm a v pohodě jsem se na ní poskládal.. Horší to bylo, když jsem měl jet ještě s jedním takhle vysokým a těžkým borcem, to už bylo trápení z obou stran :D. Ale s přítelkyní (165 cm a nulová váha) úplně na pohodu :) Z nostalgie bych se na ní chtěl opět projet. Měl jsem jí hodně vymazlenou.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist