globalmoto_duben_nolan




Z druhé ruky Harley-Davidson V-Rod

Kapitoly článku

Jakýkoliv velkoobjemový cruiser, se sem může přihlásit. Je jen na vás co od toho čekáte a jaký styl je šálek vašeho čaje. Spolehlivostí jsou na tom všichni více méně stejně. Velké jednoduché motory jsou zárukou spousty kilometrů bez zaváhání. Yamaha XV 1700 Warrior se může rovnat jak silným motorem, tak hodně dobrou ovladatelností. Celkové pojetí je pak přesně na pomezí kochací jízdy a sportovním řáděním. Kroutící moment je v nízkých otáčkách větší, ale kvůli deficitu koňských sil je na rovince V-Rodem předstižen. Yamaha pak taky ztrácí kvůli menšímu výběru doplňků, které jsou u této třídy vyžadovány. Honda VTX 1800, klasika mezi křižníky. Velký silný motor napěchovaný krouťákem, ale do zatáček ho musíte o něco víc přemlouvat. Tady je to už víc na pohodu, i když dokáže udělat slušných 190 km/h. Suzuki M1800 IntruderR. Respekt! Moderní rychlý cruiser s nepřehlédnutelným designem. 347 kg je ale taky pořádná porce a tak do zatáček to nebude taková hitparáda. Triumph Rocket III Roadster. Motor, motor, motor! Vemte dva V-Rody a svařte jim motory dohromady a vyjde vám Rocket III. 2 294 ccm vs. 1 250 ccm. Co je víc? Ale taky si pak nestěžujte, že to je těžký. Takhle bychom mohli pokračovat do nekonečna a tak jsme se rozhodli pro jedno. Jelikož je V-Rod motocykl, který se nedá zaškatulkovat, budeme muset oddělit zrno od plev a do popředí vyzdvihnout podobné exoty.
Exot = předmět, věc cizokrajného původu; výjimečná zvláštnost

Yamaha V-max

Je tady někdo komu se nový V-Max nelíbí? Já si to myslel. Stejně jako na V-Rodu i tady je vidět, za co jste vyplázli těžce vydělaný prachy. Do detailu vypiplaná mašina. V-Max má ale ještě jednu a to dost podstatnou vlastnost. Je to totiž malej technickej zázrak. Stejně jako V-Rod má něco kolem 310 kg, ale jeho ochota vrhat se znovu a znovu do zatáček, je tak obrovská až je to k neuvěření. Tady vyhrává jasně V-Max. Sedíte jako na naháči, no je to pořádně nahatej pacholek, a oproti V-Rodu máte podstatně výš sedačku (740 mm vs. 640 mm). Motorka je robustnější a design se valí do stran, kde může, přesto nemáte ten pocit, že sedláte klasickej koráb silnic. Sprint z 0-100m zvládá V-Max za 2,6 sekundy a V-Rod to dá kolem 3,5 sekund. Rozdíl v reálném světě k přehlédnutí, ale 200 koní a 167 Nm proti 123 koním a 115 Nm už je pádný argument.
V-Max si na volnoběh odfrkuje jak nakrlej bejk. Dunění z V4 motoru je tak mocný, že i kdybyste nevěděli o motorkách vůbec nic, začnete se mít na pozoru. Jako majitelé tak ušetříte za lazený koncovky a navíc originály jsou hodně povedený tak proč je měnit. Spotřeba paliva je stejně jako u V-Roda závislá na tom jak moc se chcete zrovna předvést. Můžete jet za 7, ale taky za 11 litrů. V-Rod je oproti V-Maxovi pohodovější bike a dřív než objevíte jeho limity, tak budete stejně dřít spodkem podvozku. To ovšem neznamená, že V-Rod je horší, jde na to zkrátka jinak. Hoši v Japonsku na V-Maxovi pracovali asi fakt tvrdě, nicméně byla tu jedna svolávací akce, ihned v prvním roce prodeje, a to na kontrolu, respektive výměnu olejového čerpadla. Čerpadlo by nemuselo při studeném startu nasát dostatečně rychle olej a dostat ho všude včas a tak by mohlo dojít k poškození motoru. Jinak počet závad hlásí V-Max nula.

Victory Hammer

9000 otáček proti 1 740 ccm. Tak tady to V-Rod nebude mít taky jednoduchý. Vzhledem je to stejně exkluzivní zboží a oproti V-Rodu je to klasickej old school, ovšem do té doby než přijdete blíž. Obrácená přední vidlice, 250 mm široká zadní guma, LED diodové zadní světlo, atd. Viktorka navíc upgradovala objemy svých motorů z původních 1731 ccm na 1740 ccm. Takže jak funguje? Sametový chod motoru bez jakýchkoliv vibrací je prvním velkým překvapením. Nový motor poskytne výkon 97 koní a kroutící moment 153 Nm. Hodnotou obsahu je na tom Victory Hammer lépe, těží z velkého kroutícího momentu, ale jen do 5 000 otáček, kdy končí představení. Na druhou stranu máte víc pohodlí. Tam kde se jezdec přizpůsobuje V-Rodu, tam Viktorka pookřeje a jezdec zaujme uvolněnou polohu. Taky není tak tvrdá a ochotněji se skládá do zatáček. Sice má o centimetr širší zadní gumu, ale geometrie podvozku není na dragsterové závody jako má V-Rod a proto zatáčí okamžitě. Na V-Rodu můžete taky jet rychle i zatáčet, ale ne obojí najednou:). Možná tak Street-Rod s větším maximálním úhlem náklonu by se tady chytal. Brzdy Brembo u předchozích Viktorek nikdy nezklamaly. Na posledních modelech už je na předních brzdných třmenech nápis Victory a pochybujeme, že by se vyloženě nepovedly. Je jen na vás pro koho se rozhodnete. Na normální jízdu bude Hammer lepší, krouťáku je víc a hlavně ho máte hned. Jakmile ale na semaforech potkáte V-Roda a před vámi bude hooóódně dlouhá ulice, otočte se raději na druhou stranu. Jinak závady tady majitelé taky neřeší. Jediný, ale za to dost častý jev, je spojkové lanko, kde se musí promazávat u páčky, aby se mohlo lanko otáčet, jinak praskne. Navíc pokud se lanko mění i s bovdenem vyžaduje výměna sundání nádrže.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (16x):



TOPlist