Indická Jawa obnovila značku Yezdi. Její stroje prý nebudou pro svatoušky
Text: Jan Rameš | Foto: Yezdi | Video: Yezdi | Zveřejněno: 13.1.2022 | Zobrazeno: 29 291x
Text: Jan Rameš | Foto: Yezdi | Video: Yezdi | Zveřejněno: 13.1.2022 | Zobrazeno: 29 291x
Jawa žije (nebo možná přežívá) z historie značky a je to záležitost především pro srdcaře, obávám se, že pro tuzemský trh je cenovka zbytečně vysoko, jak je to pro Indii, to nedokážu posoudit.
Zásadní a pozitivní zpráva je: JAWA stále žije! a bylo by škoda, kdyby tomu tak nemělo být. Nicméně na tom výrobním portfoliu je znát, že se značka vyvíjí na trhu, který není tak náročný a ledacos odpustí.
Skoro 200kg na malou motorku s rozvorem 1,4m. To není dobře. Ale ta prezentace, to dobře je. V Evropě by na tom jelo bezpohlavní cosi rychlostí chodce a pak by si to dalo biorajče co nevrhá vlastní stín.
Každá konkurence je dobrá, pro nás spotřebitele. Ale cena by musela býtTak do 120 000, páč kdo by se na tomhle hrkal když za 179 000 je třeba MT 07… A to je jiný ježdění
1 reakce
Přijde to jenom mě, jako obšlehnutý portfolio Royal Enfield?
Konečně motorka pro pořádně hustý týpky, a já furt nevěděl na čem se svýzt dycky když někomu v ringu rozbiju hubu ale jinak pěkný, teda až na ty kufry na adventure tam mohli aspoň ohnout výfuk a ne to tam tlačit tak na prasáka
Zase malorážkový jednobuch? To je tam tahle kubatura nějakou místní mantrou? A vlastně ne, když R.E. dělá 650ccm. Tak nevím... Čekal bych něco kolem 500ky, ať to má trochu drive. Takhle, když už by to musela být třetinka, raděj R.E. Himalayan - ten už by měl mít mouchy vychytané (hlavně startování za studena), je to značka s dostupnými doplňky a ani cena není zase až tak přemrštěná. Myslím na zdejší poměry ovšem.
Hlavně by se tyhle Yezdi neměly dostat do distribuce zdejší Jawy, protože ta by cenu, chtě nechtě, musela vyšponovat nad 150000. Jinak by jen těžce mohla prodávat ten zbytek své překupnické hitparády.
2 reakce
Yezdi , to budou říkat majitelé často . Druhá věc jestli tu výrobu odladí a nebude to majitel motorce říkat nadarmo , yezdi , no tak už jezdi a ono nic , možná potom vznikne nová značka Nejezdi
1 reakce
Nepřipomíná Vám stav značky Jawa Classic Motors (Mahindra) / v menším měřítku naší kotlinu...??!
Asi před 10-ti lety přišel Martin od Mates Moto s nápadem, jak z nezajímavého neprodejného ležáku Jawa 250 Travel (v Indii stroj Mahindra 300 Mojo), udělat trhák.
Martin nakoupil polotovar Travel a obestavěl základ čínského motoru a tuzemského podvozku retro díly Jawa (stále vyráběnými Indy, Turky...ad.).
Jawa 250 Retro Mates Moto (Mahindra Mojo - přes Itálii - do Jawa CL300) se stala ihned trhákem a já sám jsem měl o jeden kousek od Matese také zájem (novu Jawu 250 za cenu 65-70 000,-Kč = to byla povinnost) :
https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=SN2GkDCY&id=172F2B2A06974A29F9B3C6DDDDA7D1C3DBA32D53&thid=OIP.SN2GkDCY6QsLU8XYn-JrvAHaFr&mediaurl=https%3a%2f%2fth.bing.com%2fth%2fid%2fR.48dd86903098e90b0b53c5d89fe26bbc%3frik%3dUy2j28PRp93dxg%26riu%3dhttp%253a%252f%252fimg.motorkari.cz%252fupload%252fimages%252fdatabaze%252f2012-03%252f341204.jpg%253f201608%26ehk%3dRt2CRR6E6cerjeYd2w7hL%252fDOAAnBd%252fE9e0xIIyhaVbg%253d%26risl%3d%26pid%3dImgRaw%26r%3d0&exph=614&expw=800&q=Jawa+250+Mates&simid=607992589931859259&FORM=IRPRST&ck=A7602CDAE6A4AA73C0CD0CE6DD01E622&selectedIndex=7&ajaxhist=0&ajaxserp=0
A mistři z Týnce-Brodců ...oznámili Matesovi, že zastavují výrobu 250 Travel (čínské motory za cenu nákupu 6 000,-Kč měly být příliš drahé). Udělali zkrátka na Matese a docela velkou vlnu zájmu dlouhý nos.
To Indové jak vidíme je úplně jiná liga - Boužel pro Česko-Slovensko /// Bohudík pro Indii, ale také alespoň přes Indy žijící odkaz rukou našich dědků!
U Yezdi bych byl raději, kdyby se dovozu chopil // místo parta ztracených dotačních-obžerů z Týnce-Brodů // nějaký jiný subjekt - třeba MR43 = pokud by na to měli "koule" ...??
1 reakce
tak jak je již psáno to tu ještě nebylo Ind kopíruje Inda Okopírovanej Himalayan no a Meteor. Teď kdo z koho ? Yezdi proti Royal Enfield No já bych vsadil na Royal přece jen má jméno.
2 reakce
Přesně, menší bráška himalayanu. Ind kopíruje Inda, to tu ještě nebylo Co mně zaráží je váha, 188 kg, to si snad dělají srandu. Tolik vážilo domino apod. jednoválce 650 ccm z 90. let.
3 reakce
v tom adventurovi vidím uplně RE himalayan
Tak pokud by se to i u nás prodávalo za 60-80tis.Kč jako u Indiánů v Indii ...asi by to byl trhák co Yezdí
5 reakcí
Ať jim to Yezdi !
Tak bylo by fajn, kdyby to bylo u našich dealerů Jawy. Osobně bych nejvíce chtěl asi tu 650 od nové BSA.
1 reakce
Na té prezentaci je kromě motorek zajímavé také porovnání schopnosti komunikace s veřejností v obou Jawách. Vykraftit motorku je docela těžké, ale napsat článek by třeba v Týnci na svůj Facebook mohli zvládnout. Třeba že se snaží o zařízení prodejů u nás a ne, že se člověk dozví od lokálního dealera, že už existuje utajený pořadník.
1 reakce
mam trochu pocit, ze sa dost inspirovali u Himalayana od RE
Existuje ešte nejaká značka, ktorá sa neoživila?
Inak YEZDI skončil dosť neslávne , pridám nejaké fotky z koncov.
Všimnite si, aké skvosty sa tam ale v prachu váľajú!
ČZ Walter, Libeňák, jeden z prototypov unifikovanej rady (pra-Bizon), kópia ČZ-krosky, Prase hneď dvakrát...
Kuafix, čo tam hľadajú?!
4 reakce
Přidat tak 20 kobyl a ten scrambler by byl tak akorát. Jinak
2 reakce
Nečum furt do mobilu a raději yezdi!
Kdyby tu pod značkou Yezdi prodávali i to co se sem teď z Indie dováží pod značkou Jawa, mohlo by to být levnější. Týnec by utřel hubu a nemohl by si z toho brát "desátek" za to že je na tom značka Jawa.
2 reakce
Třeba se Jawa poučí, jak se vyrábí něco co opravdu jezdí
4 reakce
Tak pěkný nó,ta kubatura , Jim to tam asi bude stačit.Jedno pečivo a tolik chutí
1 reakce
Franta Šťastnej by koukal, kam to až od dob, kdy v Indii propagoval Jawu, dospělo Tak ať jim to yezdííí