husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha YZ450F 2010

A je to venku! V červenci na nás offroadové oddělení tří ladiček vytasilo funglovku YZ250F a nyní, jen o pár týdnů později, hází do placu zbrusu nové náčiníčko třídy MX1, tedy Yamahu YZ450F. Podle dostupných informací a obrázků se mají všichni offroaďáci na co těšit!

Asi si pamatujete, jaký poprask způsobila „erjednička“ svým řadovým čtyřválem Big Beng v supersportovním světě. Podobně je na tom další novinka tří ladiček pro rok 2010, tedy ryze motokrosová Yamaha s označením YZ450F.
Offroaďácké nadšence překvapuje především řešením a uspořádáním čtyřtaktního jednoválce. Mimo to, že tradičních pět ventilů nahradila „pouhá“ čtveřice, se změnil i úhel válce, který je už na první pohled skloněn šikmo dozadu. To není zdaleka všechno, protože od teď je sání vzduchu na přední straně válce a tím pádem výfuk ústí na straně zadní.
Nový motor má na svědomí vyšší kompresní poměr, jehož hodnota dělá 12,5:1. Vůbec poprvé u motokrosových speciálů tří ladiček se dokáže elektronické vstřikování přizpůsobit za asistence tří senzorů různým podmínkám, jako jsou třeba teplota nebo nadmořská výška a tak dostat za každé situace ze čtyřtaktního kapalinou chlazeného jednoválce maximum. Pro jezdce se také nabízí možnost individuálního naprogramování výkonové křivky pomocí zařízení YZ Power Tuner.
To, že v motokrosovém sportu hraje obrovskou roli podvozek, není asi potřeba zdůrazňovat a tak se pochopitelně také na něm u nuladesítkové YZF zapracovalo. Čtařipade dostala, stejně jako její menší sestřička, zbrusu nový hliníkový rám Bilateral Beam, což by se mělo pozitivně projevovat na mnohem lehčí ovladatelnosti a lepších jízdních vlastnostech. Krom rámu se inovovalo odpružení, a to jak u přední tak zadní části. Přední teleskopická vidlice zvýšila zdvih o 10 mm na 310 mm. Zadní zdvih u desítkové čtyřistapadesátky činí 312 mm.
Jak vidno, centralizace hmotnosti hrála u zrodu nové Yamahy YZ450F první housle a tak jsem velice zvědav, jak se čtyřipáďo ukáže na živo. Po desingové stránce nemám ýzetefku co vytknout - prostě dravá mašina, ze které chuť lítat po motokrosových tratích jen čiší a je fuk, jestli je bílá nebo modrá.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):
Motokatalog.cz



TOPlist