globalmoto_duben_nolan




Yamaha YZ250F 2010

Pamatujete ty časy, když Yamaha přivedla mezi rozzuřenou smečku dvoutaktních šelem svou čtyřtaktní motokrosovou mašinu? Pravda, od té doby uteklo hodně vody a na konto tří ladiček přibylo pěknejch pár titulů zásluhou fenomenálního jezdce Evertse v MX1 nebo Cairoliho v MX2. Aby přibývali další, Yamaha nesmí ve vývoji ani trošku polevit. Právě proto představuje svůj nejnovější „malý“ čtyřtaktní speciál YZ250F pro rok 2010.

Už první pohled na motokrosovou novinku napovídá, že kromě technických upgradů, se pořádně zapracovalo na nové vizáži. Vše působí daleko drobnějším a kompaktnějším dojmem, než bylo doposud. Mě se nuladésítkové YZ250F moc líbí, a proto dávám svěžímu a dravému vzhledu jedničku. Vlastně, je to jediné co v tuto chvíli můžu hodnotit...
Podle informací se zapracovalo na kompletním systému odpružení, což by se mělo pozitivně podepsat na jízdních vlastnostech. Poloha uložení zadního pérování byla posunuta o 29 mm níže, což by se mělo vyjít vstříc lepší ovladatelnosti v přímém směru a filtrování nerovností trati. Pevnost stroje by měla zaručit nová konstrukce hliníkového rámu. Omlazením prošel také čtyřtaktní kapalinou chlazený pětiventil, jež by měl disponovat mnohem lineárnějším průběhem výkonu. Yamaha u malého YZF zůstává i pro nastávající sezonu věrna karburátoru, který však nemohl uniknout novému nastavení.

Novinky modelu 2010

Podvozek a design
Nová konstrukce hliníkového rámu
Přepracované zavěšení kol
Modernější přední odpružení
Upravená poloha zadní pružiny pérování
Nový tvar sedla
Nový design nádrže
Nové lehčí komponenty
Nově stylizované tělo s drobnějšími plasty
Nové barvy včetně závodní bílé

Motor
Upravený motor s hladším průběhem
Hliníkové pouzdro a odlehčené pružiny ventilů
Nové nastavení karburátoru a tvar vstupu
Upravený výfukový systém
Pevně osazená koncovka výfuku
Úprava poměrů třetího a čtvrtého převodového st.
Snížení zátěže spojky

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):
Motokatalog.cz



TOPlist