Yamaha vystavila inovovanou R7, limitky a elektrický koncept

Pro modelový rok 2026 představila Yamaha v posledních týdnech několik inovovaných modelů, které jsme si mohli na výstavě prohlédnout. Na výstavě Eicma se nově ukázala hlavně inovovaná verze sportovního modelu R7, prezentaci doplnily i limitované verze TMax 25th Anniversary nebo koncept elektrického motokrosu YE-01.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Chloubou stánku je retro sportovní mašina Yamaha XSR900 GP, která do roku 2026 dostala vedle předchozí červené i charakteristickou „yamaháckou“ žlutou barvu Legend. Ta je poctou americké závodní legendě Kenny Robertsovi.

Mezi novinky určitě patří i modely, které Yamaha prezentovala již před několika týdny, tedy hlavně Yamaha Tenere 700 World Raid s větší náloží elektroniky, dále nové malé enduro Yamaha WR125R pro mladé. Začínající jezdce potěší také Yamaha Tracer 7 s automatickou spojkou Y-AMT, technickou lahůdkou je i nový skútr NMax 155 s elektronickou převodovkou.

Inovovaná Yamaha R7

Supersport střední třídy R7 měl na trhu úspěch díky velmi slušným parametrům, sportovní odezvě i dostupné ceně. Pro rok 2026 dostává novou šestiosou inerciální měřicí jednotku, která byla vyvinuta pro model R1. Ta dovoluje nasazení mnohem komplexnější sady elektronických asistenčních systémů ve spojení s jízdními režimy YRC. S tou bude moci nabídnout ještě víc zábavy, třeba i v rámci oblíbených programů R7 Cup, které jsou pořádány celé Evropě. Význam této střední třídy supersportů se dále zvýší v roce 2026, a to v souvislosti se zavedením zcela nového seriálu FIM World Sportbike Championship, v něm bude model R7 moci soutěžit.

Šestiosá inerciální měřicí jednotka nepřetržitě měří zrychlení podporuje novou sadu elektronických asistenčních systémů, které mají všechny za cíl přispívat k postupnému zvyšování sebedůvěry jezdce a umožňovat maximální využití potenciálu motocyklu R7. Ty tvoří třístupňový systém kontroly trakce (TCS), , protismykový systém (SCS), systém kontroly zvedání předního kola (LIF), ale i elektronika motorové brzdy a další asistenti. Inovace dostala také převodovka, spojka, byla nasazena třetí generace systému rychlořazení (QSS) s třemi režimy nastavení pro různé typy jízdy jak na silnici, tak i na závodním okruhu.

Pro zvýšení stability byly dále změněny a optimalizovány téměř všechny prvky rámu. Výsledkem má být zlepšení torzní, podélné a příčné tuhosti při zachování stejné hmotnosti jako u předchozí verze. Přepracována byla také kyvná vidlice, aby poskytovala jasnější zpětnou vazbu od vozovky. 41mm přední vidlice upside down s hliníkovými pístnicemi (namísto ocelových) je lehčí o 350 g. Přední vidlice má také plně nastavitelné předpětí, odskok a kompresní tlumení. Poprvé budou na modelu R7 použita lehčí nová kola Yamaha SpinForged. Vylepšuje se také pozice jezdce díky změně polohy řídítek, která usnadňují pohyb horní části těla, a díky přepracované palivové nádrži, která umožňuje větší volnost při pohybu vpřed a vzad na motocyklu.

Speciální edice TMAX 25th Anniversary

TMAX v edici k 25. výročí je k dispozici pouze na jeden rok a vzdává hold prvnímu a nejslavnějšímu sportovnímu skútru na světě. Limitka má řadu speciálních prvků včetně červeného sedla s červeným dvojitým prošíváním a svařovanými švy a tělem v tmavě šedé metalíze s kontrastními bumerangy ve světle šedé metalíze inspirovanými speciální černou edicí MAX z roku 2006.

 

Výroční barvy pro sportovní řadu

Společnost Yamaha Motor Company letos oslavila 70. výročí svého založení a oslavy budou pokračovat i v roce 2026. Řada Supersport bude k dispozici v nových výročních barvách. Bílo-červené barevné provedení vychází z limitované edice závodně zaměřeného modelu R7 z roku 1999 a připomíná revoluční modely supersportů značky Yamaha z devadesátých let, které se zapsaly do historie.

Závodní koncept Yamaha YE-01

Yamaha spolu se společností Elektric Motion na milánské výstavě představila jeden ze společných projektů: YE-01 Racing Concept, motokrosový závodní stroj s elektrickým pohonem. Ten je vyvíjený s cílem zapojit se do nové kategorie elektrického motokrosu MXEP, která bude v budoucnu součástí kalendáře mistrovství světa FIM v motokrosu. Tato třída MXEP představí prototypy elektrických motocyklů v několika evropských kolech, která se pojedou souběžně se závody MXGP.

YE-01 Racing Concept využívá technologie a podvozek, který je společný s modelem YZ450F 2026.  Ten nabízí plně nastavitelné přední odpružení KYB reagující na rychlost. Aby se elektrický pohon co nejvíce přiblížil pocitům z jízdy na motocyklu, je spojený s hydraulickou spojkou, zatímco umístění baterie optimalizuje polohu těžiště podobně, jako je tomu u motoru YZ450F s obrácenou hlavou.

Po vzoru sériových motocyklů Yamaha jsou k dispozici další asistenční funkce, jako je kontrola trakce. Vývoj YE-01 Racing Concept bude pokračovat a v souvislosti s přípravami na zahájení mistrovství MXEP se budou provádět testy.

 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist