globalmoto_duben_nolan




Yamaha VMAX Yard Build Infrared

Oslavy třicátých narozenin legendárního VMAXe se rozběhly naplno. Po limitované edici Carbon se ještě v tom samém týdnu objevuje na scéně další speciální model, tentokrát v rámci známého projektu Yard Build. V tomto případě dostala zakázku na přestavbu německá customérská dílna JvB-Moto.

V lidském životě sice třicítka ještě není typický věk pro vzpomínání nad starými fotkami, ale u motorek běží čas tak nějak rychleji. Když už se nějaký model tak dlouho udrží ve výrobě, zaslouží si jeho historie speciální pozornost. Zvlášť když se jedná o takovou legendu, jakou je bezesporu Yamaha VMAX.
Prvním výročním modelem k jeho 30. výročí je limitovaná edice Carbon, o které jsme slyšeli začátkem tohoto týdne. Tím to ale zdaleka není odbyté. Yamaha současně s představením karbonové edice ohlásila, že VMAXe dala na předělání předním světovým úpravcům v rámci projektu Yard Build. Nejrychleji zvládla svoje dílo dokončit dílna JvB-Moto z Kolína nad Rýnem, která z ikonického motocyklu postavila radikální dragster říznutý stylem café racer. Dalším klíčovým tématem při stavbě byla třicetiletá historie VMAXe, kterou autor připomíná použitím některých prvků z prvního modelu roku výroby 1985.
Jens vom Brauck, jehož inicály tvoří název firmy, má konkrétně k VMAXu silný osobní vztah, protože právě příchod téhle motorky ho vtáhnul do světa dvou kol když mu bylo 15 let. Na jeho práci je ostatně vidět, že si dal skutečně záležet. Když začneme odpředu, tak pod karbonovým světlometem Made in JvB-moto, vkusně zasazeným mezi přední vidle, najdeme hliníkový blatníček rovněž vlastní výroby. Blinkry dodala firma  Motogadget a také upravená clip-on řídítka pochází z druhovýroby. Autentický otáčkoměr, používaný na závodních dragsterech, nese logo značky Autometer.
Ale zpátky do garáže JvB-Moto. Tam vznikal nádherný karbonový kryt nádrže, upravoval se airbox i hliníkové sací tunely, které pochází z původního VMAXe osmdesátých let. Svojí šikovnost Jens předvedl také na ručně dělaném podsedlovém rámu z hliníku, nebo palivové nádrži umístěné pod sedlem. Do té se vejde stejné množství benzínu jako u originálního modelu. 
Rukopis JvB-moto najdeme i na ručně dělaném zadním blatníku z karbonu. Výfukový systém je vylepšený upravenými svody 4-1 a zakončený koncovkou Termignoni. Nezapomělo se ani na slíbenou historii, kterou připomíná retro odstín červené barvy, shodný s tím co používal závodní tým Yamaha GP v roce 1985.

Video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist