Yamaha to s tříkolkami myslí vážně a zřejmě není sama

Největší letošní novinkou třech ladiček je tříkolka Niken, se kterou šokovala na domácí výstavě v Tokiu. Jestli šokovala v dobrém nebo ve špatném světle, necháme na vás. My jsme neuvěřitelně zvědaví, jak to bude fungovat. A že to se třemi koly myslí Japonci vážně, dokazuje odkup patentů od norské firmy Brudeli. Stranou nechce být ani Kawasaki, která ve videu oživila svůj koncept J.

Yamaha to s tříkolkami myslí vážně a zřejmě není sama

Kapitoly článku

Na začátek se ale vraťme do pozdních devadesátek, kdy Geir Brudeli, zakladatel společnosti Brudeli Tech, viděl starou švédskou vojenskou motorku vybavenou lyžemi, plující po zasněžených norských lesních cestách. To odstartovalo jeho touhu po dobrodružství, která se přetransformovala v založení společnosti s vizí vytvoření vozidla vyplňujícího díru na trhu mezi motocykly a malými auty. V roce 2001 začal vývoj naklánějící se tříkolky Brudeli 625L. Ta zažila svou premiéru na milánské výstavě EICMA v roce 2005. Následující rok se k firmě připojili partneři a investoři, začalo se pracovat na optimalizaci stroje a výroby, a v roce 2008 se na kolínském Intermotu představil model Brudeli 654L s plnou evropskou homologací.

Základ motorky tvořila KTM 690 Supermoto se 47 kilowattovým jednoválcem, rám byl svařený z trubek a to hlavní bylo vpředu – ramena s nastavitelnými tlumiči WP, které dovolovaly náklon stroje až 45°, dvě sedmnáctipalcová kola se standardním motorkářským rozměrem 120/70-17 a dva 325mm brzdové kotouče ISR. Celý stroj vážil 238 kg a jízda na něm byla prý neuvěřitelně zábavná. S cenou 21 000 Euro se ale kasovním trhákem nestal. Do toho se přidal v roce 2012 požár, který zničil dílnu s veškerým vybavením, a od té doby se firma snažila pomalu dostat zpátky. Většinu času ale vzala poradenská práce pro velkou automobilovou společnost. Dost možná bychom o firmě Brudeli už neslyšeli, kdyby od ní v prosinci 2017 nekoupila patenty Yamaha. „Vidím to jako neuvěřitelnou čest, že se Yamaha rozhodla získat tuto technologii, kterou jsme začali vyvíjet v Norsku,“ říká Geir Brudeli a pokračuje: „S technickými znalostmi a vášní Yamahy bude vzrušující sledovat jejich budoucí produkty.“

I my jsme zvědaví, jak s technikou Brudeli Japonci naloží, protože co si budeme povídat, norské tříkolky vypadají zábavněji než Niken od Yamahy. Přicházející trend tříkolek potvrzuje i Kawasaki, která se v roce 2013 vytasila s odvážným konceptem s jednoduchým názvem J. O něm jsme vás samozřejmě informovali. Z přiložených videí je ale vidět, že na tento projekt nezapomněli. Brudeli vypadá zábavně a lákavě, Kawasaki s technikou jak z filmu Demolition Man je ale trošku strašidelná. Nevíme, jestli bychom chtěli, aby na náš motorka mluvila…

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



faber_vespa_duben
Objednat reklamu
TOPlist