husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha Niken GT s novou elektronikou a motorem

Tříkolový roadster Yamaha Niken GT už pět let na silnicích sklízí překvapené pohledy okolních řidičů. Pro příští rok dostal několik inovací, v rámci kterých zdědil řadu nových funkcí od modelů MT-09. Tím hlavním je určitě výkonnější motor CP3 a další změny ve výbavě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Pro rok 2023 dostane Niken GT nejnovější verzi Euro 5 motoru CP3 s objemem 890 cm3 o výkonu 115 koní a točivém momentu 90,7 Nm (předchozí verze měla 87 Nm). I nadále tu ale bude několik změn v porovnání s tříválci z modelů MT-09 a Traceru 9. Výrobce do těžšího tříkolového stroje (provozní hmotnost je 270 kg) se speciálním systémem naklánění používá těžší klikový hřídel (o 8 % vyšší hmotnost), který nabídne silnější akceleraci z místa a lepší ovladatelnost v nižších otáčkách. Přepracované sání a nový vzduchový filtr slibují ještě klidnější a příjemnější jízdu, nový je také výfuk.

Pro rok 2023 je nový motor modelu NIKEN GT namontovaný ve sklonu 5° dopředu pro optimální vyvážení šasi a z důvodu vyššího výkonu dostal také nový chladič. Stejně jako u podobných modelů Yamahy s tímto devítistovkovým tříválcem výrobce přepracoval hlavní rám a upravil odpružení. S tím souvisí lepší ergonomie modelu Niken GT pro větší pohodlí a nové sedlo, které usnadňuje došlápnutí nohou na zem. Motocykl teď má díky upraveným výfukovým svodům ještě větší světlou výšku, takže hrozí menší riziko poškození při přejezdu překážek.

Po vyhoupnutí do sedla na jezdce čeká nový posuvný plexištít a 7palcový barevný TFT displej se třemi režimy zobrazení Street, Sport a Tour a možností napojení na navigaci Garmin v propojeném mobilním telefonu (připojení lze údajně provést přes kabel USB, Bluetooth ale dokonce i Wifi). Po připojení chytrého telefonu s aplikací MyRide a stažení aplikace Garmin Motorize lze na TFT přístrojovce zobrazit navigační okno a využívat všechny chytré funkce, jaké Garmin do svých systémů nabízí.

Nové jsou také ovladače na řídítkách s lepší navigací v menu, k dispozici je zásuvka USB a součástí modelu GT jsou i 30litrové boční kufry, nosič zavazadel a obousměrný quickshifter s novou antihoppingovou spojkou s posilovačem. Yamaha Niken GT se díky těmto inovacím přesouvá do „europětkové“ doby a zůstává zajímavým rozšířením motocyklového trhu. Je to přesně ta motorka, o které si říkám: „Asi bych si ho nekoupil, ale jsem rád, že existuje!“

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist