yamaha_kveten




Yamaha nasazuje do boje vylepšenou YZ450F

Pro loňskou sezónu se výrazných změn dočkala menší motokrosová sestřička z kategorie MX2, takže se dalo čekat, že podobné změny co nevidět dorazí i na velkou čtyřipade. Děje se tak právě teď, kdy Yamaha představuje motokrosové modely pro rok 2020 a slibuje, že nová YZ450F bude výkonnější a ovladatelnější.

Kapitoly článku

Zatímco s příchodem jakéhokoli silničního vylepšeného modelu se střílí s čísly jako při debatě o rozpočtu, u ostrých motokrosů jsou na ně inženýři skoupí. Nedozvíte se ani maximální výkon, ani krouťák, natož při jakých otáčkách těchto parametrů stroj dosahuje. Musíte zkrátka věřit, že je nový model lepší než ten předcházející. Ono to i dává logiku, proč by někdo dělal nový model horší, že? Na druhou stranu jsou současné motokrosy vyladěné téměř k dokonalosti, takže se ani továrny nemůžou chlubit žádnými závratnými přírůstky nebo naopak úbytky na straně výkonu a váhy.

Dvěpade pro letošek beze změn

Přesto nová čtyřipade zažila celkem slušné technické zemětřesení, základ nicméně zůstává stejný. V hliníkovém páteřovém rámu pořád tepe dozadu sklonný jednoválec o objemu 449 kubíků, který sám o sobě prodělal několik výrazných změn. Jejich výsledkem má být kompaktnější, lehčí a výkonnější agregát. Velkým dílem k tomu přispěl nový válec, kde se povedla ušetřit nějaká váha a jeho menší celkové rozměry přispěly k lepší centralizaci hmoty, to samé se dá říct i o kompaktnější hlavě válce. Když nahlédneme do útrob motoru, ani tady nezůstal kámen na kameni. Píst přimontovaný na delší ojnici nabízí vyšší kompresi 13:1, zatímco upravený spalovací prostor se strmějším úhlem ventilů má zajistit lepší spalování. Za zmínku také stojí vačka, která dostala agresivnější profil. Výsledkem všech úprav má být motor výkonnější napříč celým otáčkovým spektrem s lineárnějším průběhem. Stranou vylepšení nezůstala ani převodovka, ta nová by měla zajistit hladší řazení rychlostních stupňů. Posledním vylepšením si prošlo odvětrání klikové skříně, které snižuje ztráty při mazání.

YZ450F dál můžete ladit pomocí aplikace v mobilu

Byl by až hřích, kdyby se při takovém drobném, ale důležitém ladění nesáhlo na podvozek. Úpravou si tak prošel samotný rám, který dostal tenčí hlavní nosníky a naopak silnější spodní trubky. Nejen, že by měl být nový rám lehčí, ale má také upravenou pevnostní charakteristiku. Yamaha v tiskové zprávě používá silná slova, když píše, že „model YZ450F je považován za motocykl s nejlepšími jízdními vlastnostmi ve třídě open-class“, ať je to pravda nebo ne, nový model by měl zatáčet zase o chlup rychleji. Úhel hlavy řízení je ostřejší (27.15° vs. 27.33°) a o chlup se zkrátil i rozvor, ale tady už mluvíme v jednotkách milimetrů. Stejně tomu je i v případě sedla - je o chloupek nižší a užší, podobně jako plasty. S jízdní pozicí ještě souvisí o chlup širší a lehčí stupačky.

Každoroční tradicí je zpráva o úpravě nastavení tlumičů, výraznějších změn se ale dočkaly brzdy. Vpředu brzdí zcela nový třmen, který by měl být pevnější a své místo v něm našly destičky s měkčí směsí. Úplně nový třmen je i vzadu, kde ho doplňuje lehký zadní kotouč. Nová čtyřistapadesátka a další stroje modelového roku 2020, kde se krom barev nic neměnilo, budou dostupné během léta. Nejžádanější YZ250F konkrétně od července a zmiňovaná YZ450F od srpna.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 7 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist