husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha MT-07: Poslední zástupce redakční flotily je v garáži.

Lodě v Suezu se konečně pohnuly, proto jsme mohli radostně převzít poslední motorku na letošní dlouhodobý test. Tou je Yamaha MT-07, bestseller tří ladiček s novým kontroverzním vzhledem a osvědčenou technikou. Co ho během sezony čeká a jak se nám zatím jeví?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

To víte, že by se mi líbilo mít na celý rok nějakou raketu za půl milionu, jenže co s ní? Ve finále by se na stránkách během roku objevila párkrát, většinu času by byla chudák vcelku nevyužitá, a hlavně, zajímala by jen zlomek našich čtenářů. Protože přiznejme si, jsou to právě tyhle „lidové“ stroje mířící na široké spektrum zájemců, které většinou zaparkují v našich garážích, byť často i vedle nějakého toho „dream biku“, kterého je na takové to běžné ježdění trochu škoda. Yamaha MT-07 je perfektní představitel naháče pro všechny. Dost často je tou první velkou motorkou s neomezeným řidičákem, a protože je možné ji seškrtit na 35 kW, bývá i tou první motorkou vůbec. Na druhé straně může skvěle posloužit při návratu do jedné stopy po nějaké pauze a pro dost lidí může být tím vysněným dospělým strojem napořád, protože je to prostě zábavná šik sedmistovka za férové peníze, byť jsou pryč ty doby, kdy se prodávala za směšně nízký peníz. Ale dneska si už ani pivo za dvacku nedáte.

Už jsem to psal při prvním představení téhle Euro 5 generace, ale znovu to musím zopakovat. Úspěch téhle motorky jasně dokládají prodeje. Od jejího představení v roce 2014 se prodalo přes 125 000 kusů, díky tomu patří mezi nejprodávanější Yamahy vůbec a na mnoha trzích je nejprodávanějším strojem ve střední nahaté třídě. Možná proto nemuseli inženýři při její aktualizaci moc sahat do techniky. Na starém dobrém paralelním dvouválci CP2 o objemu 690 cm3 je přepracované sání, vstřikovače a výfuk, vše s ohledem na přísnější emise. Vedlejším efektem je plnější křivka točivého momentu, kde jsme si ale o jeden newtonmetr pohoršili. Stejně tak u výkonu, tady je o kilowattu méně. Důležitější je ale zmiňovaný průběh, dvojnásob u naháče, než špičkové výkony a jestli se tyhle změny nějak podepsaly na charakteru motoru, to zjistím až po zajetí. Prozatím se během prvních pár kilometrů zdá, že je to pořád ten starý dobrý zábavný a živočišný dvouválec.

V den převzetí padla první stovka a samozřejmě jsme hned zmokli :(

Stejně tak se pořád stejně dobře jeví ovladatelnost, i přes dvoukilový přírůstek hmotnosti. 184 kilogramů pohotovostní hmotnosti je pořád krásná hodnota a je znát, že je MTčko lehká a hravá holka, zejména s novými širšími řídítky. Ty mají o 32 milimetrů víc a už při prvním seznámení je znát, že to je přesně ono. Tady prostor pro kritiky rozhodně není, stejně tak se mi líbí inovovaná přístrojovka s inverzím zobrazením. Jednoduchá, čitelná, nově s ovládáním na řídítkách. Další technické inovace, jako například větší brzdové kotouče nebo nové pneumatiky Michelin Pilot Road 5 ohodnotím až později a myslím, že už teď můžu prozradit, že na MTčku vyzkouším ještě jedny pneumatiky se sportovnější směsí od původně českého výrobce Mitas. Tohle mě hodně zajímá.

Na závěr si nechávám hodnocení vzhledu. Yamaha si jde svou cestou a dost často to během prvních reakcí pěkně slízne. Nula sedma už ale vypadala trochu zašle a ve finále musím říct, že jí facelift prospěl. Motorku jsem vlastně chválil už během prvního osahání, tenkrát v šedé barvě, která je top. My dostali emtéčko v klasické yamahácké modré, která podle mě není úplně nejhezčí, ale pořád lepší a výraznější než celočerná varianta. Naživo motorka působí mnohem líbivěji a potvrdilo mi to už i několik lidí, kteří motorku viděli. LEDkový hlavní reflektor určitě bude v noci rozřezávat tmu lépe než předchozí žárovka a i ostatní osvětlení se stejnou technologií prostě vypadá lépe. Líbí se mi také černé páčky na řídítkách s možností nastavit si tu brzdovou podle svých potřeb. Na první dobrou se mi ale úplně nepozdává přední vidlice. Ne z hlediska funkce, ale vzhledu. Když se podíváte z dálky, tak je ten klasický teleskop kolem předního světla pěkně masivní, jenže když přijdete blíž, zjistíte, že je to taková trochu levná kašírka. Na trubkách jsou nasazené plastové tubusy, což by tak úplně nevadilo, ale zblízka člověk zjistí, že to úplně 100% nesedí a působí to trochu levně. Stran vzhledu a zpracování ale jediná negativní věc, tak uvidím, jestli to tak vydrží i do budoucna.

Původně měl být tenhle test delší, ale všichni víme, jaká je ve světě situace a Yamaha bohužel kombinaci Covid – Panamský průplav odskákala nejhůře. I tak se ale pokusíme v redakci nakroutit na MTčku co nejvíc kilometrů a vyzkoušet ho v nejrůznějších situacích, protože je to zkrátka univerzální sportovní naháč střední třídy. Dennodenní agenda po městě ho určitě nemine, stejně jako odpolední vyvětrávání hlavy. V plánu už jsou i nějaké delší výlety, rád bych ho zmáčknul na okruhu a v hlavě se mi rýsují už i další plány. Stejně tak se mi pomalu rýsuje představa o doplňcích, které bych na něj chtěl a které podle mě mají největší smysl. Když teď na chvíli odbočím, Honzis měl s vymýšlením jména pro své NCčko celkem problém. Já mám díky novému vzhledu poměrně jasno, respektive ta první věc, která mě napadla, tak ta mu už asi zůstane i přes to, že není možná úplně lichotivá. Takže Kyklope, vítej v redakční garáži, ať se ti u nás líbí! A vy nezapomeňte sledovat jeho profil v databázi, kde se budou objevovat drobné aktuality.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
NP přispěl 5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist