yamaha_demo_tour




Yamaha modely 2009

Cestovatele potěší znovuzrození XJ6 Diversion, sporťáky nadchne nová R1 s motorem BigBang, cruiseristé se mohou pokochat křivkami XVS950 a omladina se může těšit na řadu WR125, zkrátka Yamaha si do nové sezóny pro každého připravila opravdovou lahůdku. V tomto článku se podíváme na první dvě novinky, Yamahu R1 a Yamahu XJ6 Diversion.

Yamaha YZF-R1

Potvrdily se předběžné informace o motoru „big-bang“, o kterém jsme před časem informovali zde. Toto neobvyklé řazení zapalování válců 270° - 180° - 90° - 180° podle tvrzení konstruktérů přímo vychází z poznatků při konstrukci závodního stroje MotoGP Yamaha M1 a je důkazem toho, že MotoGP opravdu slouží jako vývojová laboratoř pro pozdější sériovou výrobu.
S úplně novým motorem bylo nutné také zgruntu předělat hliníkový rám Deltabox, který má nyní uložený motor o 12 mm níže než verze 2008, což by spolu s odlehčenou kyvkou mělo přispět k lepší ovladatelnosti. K dispozici také bude možnost nastavení palivových map tlačítkem na řídítkách. A co míry a váhy - maximální výkon 182 koní při 12 500 ot/min, krouťák 115,5 Nm při 10 000 ot/min, k tomu samozřejmě proměnlivá délka sání YCC-I a elektronický plyn YCC-T. Hmotnost zatím nebyla zveřejněna.
Po stránce designu určitě každého hned zaujmou odvážné světlomety, díky kterým nová Yamaha získala hodně divoký hmyzácký pohled. Zajímavá je také konstrukce potkávacích a dálkových světel - při potkávačkách se spustí dolů kryt hlavní čočky, při dálkovkách se kryt zvedne a odhalí celou světelnou plochu. K modelu se ještě časem vrátíme s dalšími podrobnostmi, zatím se pokochejte fotkami - hlavně té nádherné bílé s vínovým rámem. A tady máte srovnání fotek modrých modelů 2008 a 2009 vedle sebe.

Oficiální video


Yamaha XJ6 Diversion

Asi jen málokdo doufal, že Yamaha obnoví dlouholetou tradici cestovně sportovních „hodných“ motorek, které u nás mají tolik příznivců (jedno XJ je i v naší redakční garáži). Proto ixjéčkáři určitě přivítají zprávu o znovuzrození této řady. Nová XJ6 Diversion už nebude ve světě šestek chudým příbuzným (poslední modely měly jen 55 koní), nový motor, odvozený od agregátu FZ6, bude nabízet slušných 78 koníků při 10tis otáčkách a 59,7 Nm při 8,5tis otáčkách a může se tak směle srovnávat s Banditem či CBF600.
Samozřejmostí dnešní doby je nabídka volitelného systému ABS, zajímavostí pak je skrytý výfuk dole pod motocyklem,který vykukuje jen kousek za pravou stupačkou. Rám z ocelových trubek by měl zaručit dobré všestranné vlastnosti a malou výšku sedla, a je nádherně protažený od nádrže až pod sedlo. Motocykl je vybaven digitálním tachometrem, analogovým otáčkoměrem a ukazateli stavu paliva a teploty chladicí kapaliny - ano, správně, na rozdíl od předchozích XJ je to vodník! Hmotnost se všemi náplněmi se usídlila na slušných 211 kilogramech. Po stránce designu je patrný profil zděděný z řady FZ, přesto myslím, že polokapotáž zdárně navazuje na původní Diversiony, přestože nebylo možné zachovat charakteristické malé a úzké světlo.

Yamaha FZ6R - americká verze

Na amerických webech se také objevila nová XJ6, tady se ale jmenuje FZ6R a od evropského provedení se liší hlavně sportovnějším designem, přidanou spodní kapotáží a dvoudílným sedlem. Uvidíme, zda si tato verze časem najde cestu i na naše trhy. Každopádně by to bylo vítané oživení a rozšíření nabídky, když pro nic jiného, tak pro to krásné barevné provedení. V Americe zřejmě tato mašina míří na sportovněji založené majitele a vedle nádherné bílé barvy s dynamickými vzory a sytě modré je v nabídce také ostře žlutá kapotáž.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist