yamaha_demo_tour




Yamaha FJR 1300 AS

S řadou novinek a upraveným vzhledem vyráží do příští sezóny i velký sportovní cesťák FJR 1300. Nejvýznamnější novinkou, která v příštím roce s tímto modelem přichází na trh, je poloautomatická převodovka, která se u takto dimenzovaného stroje objevuje vůbec poprvé v historii.


Od příští sezóny tak můžeme FJR 1300 očekávat ve dvou verzích a to s manuální převodovkou pod označením FJR 1300A a s poloautomatickou převodovkou pod označením FJR 1300 AS.


Systém ABS bude dodáván již ve standardu. Celý systém nese označení YCC-S (Yamaha Chip Controled Shift) a jednoduše řečeno, z pohledu jezdce se jedná o řazení bez spojky, která na motocyklu v podobě běžné páky chybí. Systém byl převzat ze závodních automobilů a pro potřeby motocyklu byl samozřejmě náležitě upraven, jednak s ohledem na způsob ovládání motocyklu a zároveň s důrazem na snížení hmotnosti, která je nyní pouze 4 kg. Systém by měl jezdci především usnadnit jízdu v kolonách a na dlouhých tratích, kde je četné řazení po delší dobu dost vysilující a únavné. Ovládání by mělo fungovat následovně.




K dispozici má jezdec možnost řazení buď ručně na levé rukojeti (něco jako ruční řazení např. u Suzuki Burgman) nebo klasicky vyhlížejícím nožním pedálem namísto standardní řadičky. Pokud zvolíte ruční režim, ukazováčkem budete řadit nahoru a palcem rychlosti dolu. Navíc máte možnost řadit i klasickým nožním pedálem, nicméně jedná se pouze o elektronický přepínač a ne tedy o mechanický přenos k převodovce. O tom, jestli vše bude s pohledu jezdce tak příjemné a komfortní, jak uvádí výrobce, si však budeme muset počkat až do jara. Kromě zmiňované techniky se můžete u nového FJR těšit např. i na upravené přední plexi, zpětná zrcátka, či nové, nyní rovněž sériově montované boční kufry. Za povšimnutí jistě stojí i předělaný přístrojový panel s budíky.






Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist