ktm_srpen




Wayne Rainey jezdil na své Yamaze YZR500!

Ne, bohužel se nestal zázrak a trojnásobnému mistru světa se přerušená mícha nespravila. Ale i tak si sympatický Američan dokázal po téměř 30 letech od své osudné havárie vychutnat zátah Yamahy YZR500, na níž kdysi závodil – a to hned před zraky desetitisíců diváků na Festivalu rychlosti v Goodwoodu!

Kapitoly článku

Tohle musel být pro 61letého Raineyho, který vládl mistrovství světa ve třídě 500GP v letech 1990-92, obrovsky emotivní zážitek. Nebylo to poprvé, co od svého zranění jel na speciálně upraveném motocyklu, nicméně bylo to poprvé, co jel na motocyklu závodním. A jak už víte, tak právě na tom, který ho dovezl k největším úspěchům, ale i bolesti, tedy na své Yamaze YZR500. Od závodu v Misanu v roce 1993, kde si při pádu Wayne poškodil páteř a zůstal od hrudi dolů ochrnutý, stála v muzeu a nejezdila. Až teď.

Wayne Rainey vyrazil na trať vedoucí k domu vévody z Richmondu za víkend hned několikrát a s výjimkou první zkoušky na počátku týdne, kdy byl na dráze sám, mu vždy dělali společnost další legendy, především Mick Doohan na Hondě NSR500 a Kevin Schwantz na Suzuki RGV500. Tedy kluci (dnes už šediví pánové), s nimiž se tehdy Wayne tahal o příčky nejvyšší. Zároveň s ním jezdil i Kenny Roberts Sr. na čtyřdobém tříválci KR3, za jehož vývojem po vzniku třídy MotoGP stál, a jeho přítomnost po boku Raineyho byla naprosto logická, vždyť to byl právě King Kenny, který šéfoval týmu Yamahy, za který Wayne závodil.

Raineyho Yamaha samozřejmě nemohla zůstat v původním stavu, v Japonsku ji připravili, aby na ní Wayne mohl jet. Místo stupaček přišly cyklistické nášlapné pedály, do nichž Raineymu nacvakli chodidla, a stehna byla svázána popruhem. Na nádrži přibyla velká vycpávka, aby se Wayne měl o co opřít, a především mu inženýři přesunuli na řídítka řazení. Start byl vždycky velký adrenalin, motorku drželo několik lidí a bylo nutné, aby stála zcela rovně, naštěstí Rainey vždycky rozjezd zvládl na jedničku. A v cíli potom čekali další lidé, aby Američana chytili. Ten nezakrýval, že z akce měl docela obavy: „Už jsem jel na R1 a tyhle moderní motorky mají super elektroniku, takže to bylo fajn. Ale z jízdy na YZR500 jsem byl docela nervózní, protože pětistovka z Grand Prix je prostě jiná motorka. Závodit na ní a bít se o vítězství byla vždycky obrovská výzva, ovšem sednout si na ni tady a svézt se v poklidném tempu nahoru do kopce byl prostě fantastický zážitek. Tohle byla motorka pro mě tenkrát a je tady i teď, takže jsem prostě nadšený!“

To bylo poznat i při jízdě, na rovinkách Rainey neváhal čtyřválcový dvoutakt pěkně vypláchnout a zase si trochu užít tu opojnou akceleraci – dokonce při poslední jízdě zkusil i maličké wheelie, první po 29 letech! „Vůbec jsem netušil, jaké to bude. Jenže potom jsem si nasadil na hlavu helmu a najednou to bylo, jako by se mi zapnuly nějaké obvody v těle. To, že jsem mohl jet tady nahoru do kopce skrz všechny ty zatáčky, a pokaždé, když jsem se podíval dolů, tak tam byla moje závodní motorka, prostě bylo, jako bych byl najednou v úplně jiném světě. A ještě když jsem jel dohromady s Kennym, Kevinem a Mickem, to bylo prostě nejvíc!“ hodnotil na konci víkendu charismatický Američan. My jsme při sledování videí měli taky husí kůži…

VIDEO: Wayne Rainey & Yamaha YZR500

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 30 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist