yamaha_demo_tour




Yamaha novinky: enduro koncept T7, nový TMAX a XSR900 Abarth

Pod heslem To The Max zvala Yamaha na poslední tiskovku pondělního večera před zahájením výstavy EICMA. To ale neznamená, že by se veškerá pozornost soustředila jenom na nového TMAXE. O nové R6 jsme už věděli předem, stejně jako o novém X-MAXu 300. Jenže nebylo to úplně všechno.

Kapitoly článku

Yamaha T7 koncept

Sice jenom v podobě konceptu, ale přece se už letos přichází ukázat nástupce pomalu dosluhujícího modelu XT660 Ténéré. Podle očekávání je vybaven stejným motorem, který pohání MT-07 nebo Tracer 700. Řadový dvouválec s masivním točivým momentem v nízkých otáčkách je přesně to pravé pro jízdu po nezpevněných cestách, a zbytek motorky v současné podobě má také slušný off-roadový potenciál. Zcela nový podvozek je postaven na předním 21“ kole, vzadu Yamaha použila endurovou osmnáctku. Koncept T7 se snaží dosáhnout na co nejnižší hmotnost, což vysvětluje hliníková nádrž, či karbonová kapotáž a kryt pod motorem. 

Jestli vám přední maska se čtveřicí bodovek, a vlastně i celá silueta konceptu něco připomíná, můžete jej porovnat s dakarovým speciálem, který je v Miláně také k vidění. My si přejeme jediné; ať se T7 sériové podobě (kterou Yamaha přislíbila nejpozději do dvou let) co nejvíc podobá tomuto povedenému prototypu.

Yamaha XSR900 Abarth

Že lze úspěšně kombinovat moderní technologie s old-schoolovým designem nás letos přesvědčil model XSR900, a pro příští sezónu Yamaha přichystala jednu zajímavost. Tou je limitovaná edice s názvem Abarth, které se vyrobí jen 695 kusů.

Ve spolupráci s tuningovou firmou Abarth postavila na jeho základě polokapotovaný café-racer, který má snížená řídítka typu „vlaštovka", karbonovou kapotáž, výfuky Akrapovič. Kapalinou chlazený řadový tříválec o objemu 850 ccm má standardně ABS nebo systém kontroly trakce.

Pokud patříte mezi jezdce, kteří chtějí být mezi prvními vlastníky této limitky, nastavte si upozornění na 17. ledna 2017, 14:00 středoevropského času. Tou dobou totiž budou spuštěny webové stránky, kde proběhne elektronická registrace. Po potvrzení prvních 95 online registrací bude zbývajících 600 strojů limitované edice XSR900 Abarth dostupných od dubna 2017 u dealerů Yamaha.

 

Yamaha TMAX

Kraluje sportovním maxiskútrům už patnáct let, a přesto (nebo právě proto) jej Yamaha pravidelně a dost často vylepšuje. Příští rok přijde na trh už šestá generace TMAXe, tentokrát rovnou ve třech verzích. K základnímu modelu se přidají ještě TMAX SX a TMAX DX.

Společným znakem všech tří maxiskútrů je nový design kapotáže s kompaktnější přední maskou a LED světly. Pod plasty zůstal stejný řadový dvouválec o objemu 530 ccm, modifikovaný v duchu plnění normy Euro4. Nová je zdvižená výfuková koncovka, katalyzátor i airbox. K tomu TMAX dostal elektronické ovládání plynu YCC-T, které má jednak zajistit ostřejší a citlivější reakci motoru s mírně zvýšeným výkonem, a za druhé umožnilo použití kontroly trakce.   

K dalším novinkám patří hliníkový rám, užší karbonový hnací řemen, větší úložný prostor pod sedlem, užší zadní ráfek nebo TFT displej na přístrojovce mezi analogovým tachometrem a otáčkoměrem. Nový TMAX bude vybaven i bezklíčkovým zapalováním a připraven k připojení systému Dainese D-Air systém, což je bezdrátově řízený airbag zabudovaný do motocyklové bundy.

TMAX SX

SX coby sportovnější verze TMAXe přichází v „racing“ barevných kombinacích, a navíc nabídne možnost volby ze dvou palivových map - T do městského provozu a S pro sportovní jízdu. Funkce My TMAX Connect pak umožní spárování skútru s chytrým telefonem následnou komunikaci včetně vyhledávání v případě krádeže. 

TMAX DX

Ještě luxusnější než základní TMAX je verze DX, určená hlavně na delší cesty. Kromě jiných barev ji odlišuje přítomnost tempomatu, volby palivových map, elektronicky nastavitelný plexištít, vyhřívané rukojeti a sedlo jezdce, nastavitelné zadní odpružení a systém My TMAX Connect.

Yamaha Tricity 125

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Yamaha Race Ready 2017 YZF-R6

Yamaha X-Max 300

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist