globalmoto_duben_nolan




Nová R6 od Yamahy je venku!

Čekání na příchod nového supersportu od Yamahy je u konce. Na výstavě Intermot jsme jí hledali marně, ale v Miláně už na nás bude bezpochyby mrkat z podstavce. Stejnýma očima, jako její větší ségra. O výkonu zatím není jasno, pohotovostní váha 190 kg.

Kapitoly článku

Uprostřed hliníkového rámu Deltabox, který se přenesl z minulého ročníku jen s minimem změn, trůní klasika v podobě řadového čtyřválce o objemu 599 ccm. Aby se ale dosáhlo ještě lepší centralizace hmoty, než dosud, přichází Yamaha se zcela novým, štíhlejším podsedlovým rámem z hořčíku, který je inspirován u větší R1. Ze stejného důvodu se pod motorem objevuje i výfuková koncovka z titanu. Nová je také hliníková nádrž a samozřejmě i kapotáž, jejíž vzhled je inspirován u M1. Přední část je opticky čistá, doplněná jen tenkými LED proužky, a hlavní světlomety se ukrývají „zavěšené“ pod ní. Yamaha se chlubí tím, že každý prvek kapotáže je stoprocentně aerodynamicky funkční a přispívá tak k ovladatelnosti a jízdním vlastnostem.

Aby si zákazníci R6 nepřišli o nic ochuzeni oproti větší R1, dostanou nový podvozek, který je z větší a výkonnější sestřičky přímo odvozen. Plně nastavitelné přední vidlice KYB o průměru 43 mm jsou převzaty beze zbytku, pouze naladěny pro potřeby lehčí šestistovky. Podobně je na tom i plně nastavitelný zadní tlumič stejné značky. Brzdy disponují vpředu kotouči o průměru 320 mm, do kterých se zakusují radiální čtyřpístkové brzdiče. Novinkou pro rok 2017 je standardně dodávané ABS.

U ABS ale výčet nových elektronických asistentů rozhodně nekončí. R6 pro rok 2017 dostala také systém kontroly trakce, jenž lze nastavovat v šesti úrovních, nebo jej zcela vypnout. Nechybí ani volič jízdních režimů D-Mode, díky kterému může jezdec přepnout odezvu na plyn v závislosti na jízdní situaci. Veškerá nastavení se provádí skrze nový přístrojový panel, kombinující LCD displej s klasickým analogovým otáčkoměrem. V příslušenství pochopitelně nalezneme i rychlořazení.

I přes všechny tyto informace, zůstává okolo nové generace R6 stále několik neznámých. Vedle již zmíněného výkonu a točivého momentu, nevíme zatím ani cenu, která bude oznámená snad během nadcházejících měsíců. První kusy dorazí ke svým zákazníkům již v dubnu příštího roku.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (14x):
Motokatalog.cz



TOPlist