husqvarna_svartpilen_801_2




MT-125: nový naháč od Yamahy

Projekt Dark Side of Japan pokračuje! Yamaha rozšířila řadu MT o novou stopětadvacítku, která si designem v ničem nezadá s většími modely MT-07 a MT-09. Ani technika včak nezůstává pozadu: ve specifikacích najdeme třeba Deltaboxový rám nebo radiální brzdy.

Kapitoly článku

Novinka, která se zčistajasna objevila v nabídce značky tří ladiček, je osazena čtyřtaktním  jednoválcem s kapalinovým chlazením o objemu 124,7 ccm, který má maximální výkon přesně na hranici řidičáků pro šestnáctileté jezdce (15 koní při 9 000 ot./min.) a největší točivý moment 12,4 Nm v osmi tisících otáčkách.
Stejný motor používá v kapotované dváce YZF-R125, se kterou má nová MT-125 společný ještě ocelový Deltabox. Tím ovšem podobnost s nejmenším supersportem od Yamahy končí.  Jsme přece v kategorii streetfighter. Tomu odpovídá design i ergonomie motorky, ve kterých není těžké poznat návaznost na větší modely řady MT.
Už při představení MT-07 Yamaha překvapila kombinací nízké ceny a kvalitních komponentů, a nasazený standard drží také u stopětadvacítky. Cenu sice zatím neznáme, ale takovou výbavou jako převrácená přední  přední vidlice o průměru 41 mm, radiální třmeny nebo litá hliníková kyvka se hned tak nějaká malorážka pochlubit nemůže. Hodně dobře vypadá i digitální přístrojovka, na které nechybí ani ukazatel zařazené rychlosti.
Fajnové ráfky jsou obuté do úzkých pneumatik o rozměrech 100/80-17 vpředu a 130/70-17 vzadu, provozní hmotnost je 138 kg. Nová motorka by z odvrácené strany Japonska měla do Evropy přijet poprvé během letošního července.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):
Motokatalog.cz



TOPlist