hsq_listopad




Motokrosové nářadí tří ladiček pro rok 2014

Několik posledních let si šla každá svou vlastní cestou. S modelovým rokem 2014 je vše jinak a velká i malá YZF jedou na stejné vlně.

Kapitoly článku

Třináctkové modely, které jsme si loni tradičně vyzkoušeli na Kavčáku, nezaznamenaly zásadnějších změn. Jak vidno, vše si v Iwatě schovali pro modelový rok 2014. Podle prvních zpráv z Japonska se máme na co těšit, protože to v Yamaze vzali pěkně z gruntu.
Na motokrosové tratě posílají inženýři úplně novou YZ250F a YZ450F. Obě mají nový rám, ale i motor omotaný výfukem, který ústí zezadu. Sání proto hledejme vpředu. Oba jednobuchy jsou plněny elektronickým vstřikováním a fungují se čtveřicí ventilů, tak jako tomu bylo posledních pár let pouze u nářadí třídy MX1, tedy velké čtyřipade.

YZ250F
YZ450F
Převodovka nabízí pět kvaltů a startovací proces je v režii klasického kick-staru. Pokud postavíte YZ250F na váhu, měla by ručičku ukazovat na číslici 105 kg a v případě YZ450F na číslici 111 kg. Jen pro upřesnění, jedná se o hmotnosti s náplněmi (palivo a olej). Sedlo je u čtyřipade i dvěpade ve výšce 965 mm a zdvihy předních tlumičů jsou 310 mm a zadních 315 mm.

Obě motokrosové hadimršky je nyní možné ladit pomocí MX Power Tuneru, kde se dají nastavovat různé palivové mapy a charakteristiku obou mašin si tak přizpůsobit různým tratím a různým povrchům. Zajímavě je řešena 7,5 litrová nádrž, která se i s víčkem schovala pod sedlo a díky tomu nechala prostor pro vzduchový filtr hned za krkem řízení.

Také designu se v Iwatě pořádně pověnovali a myslím, že výsledek stojí za to.

Oficialní video


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist