globalmoto_duben_nolan




Intermot 2010: Yamaha

Stejně jako ostatní velké značky, ani japonská Yamaha nezahálí a na novou sezónu chystá několik novinek. V Kolíně tak na předváděcí pódium vyjely kromě několika barevných variant známé Super Ténérky také nové modely oblíbeného skútru X-MAX a s velkou pompou byl představen i inovativní elektroskútr EC-03.

Kapitoly článku

X-MAX

Čtvrtlitrový maxík patří k tomu nejlepšímu ve své kategorii, přesto bylo dle tvrzení zástupců společnosti stále co zlepšovat.. Výsledek snažení se dostavil a pro příští rok proto bude X-MAX na trhu v dalších variantách co se objemu i výbavy týče. Dvěstěpadesátku doplní v nadcházející sezóně varianta X-MAX 125, a to hned v třech modifikacích. Jako rozšíření základní 125ky o výkonu 14 koní a váze 173 kg je totiž k dispozici model s ABS navíc.Větší pohodlí a ochranu před nepřízní počasí pak poskytne model X-MAX 125 Business, který má oproti oběma základním verzím zadní topcase a o poznání vyšší štít.
Opačným směrem se vydala nová varianta oblíbeného X-MAXu 250, jenž je nyní taktéž ve verzi s ABS. Dvěstěpadesátka se ve své nové modifikaci Sport může pochlubit jen opravdu krátkým štítkem a zadní opěrkou u spolujezdce. Jinak si X-MAX 250 zachoval všechny své technické parametry a přidal k nim znatelně „hranatější“ vzhled, který se projevuje především na přední masce, světlech a blatníku. Z jejího designu pak samozřejmě vychází i 125.

EC-03

Snad ještě větší pozornost než X-MAXům věnovala Yamaha v Kolíně představení elektrického skútru koncepce EC. Jak totiž zástupci společnosti zdůraznili, v ekologické dopravě vidí velkou budoucnost, a tak se vrhli do vývoje lehkého nečoudícího přibližovala. Výsledkem jejich snažení je nyní Electric Commuter EC-03. Jde o kompaktní a lehký (56 kg) skútr, který je poháněn elektromotorem YIPU (Yamaha Integrated Power Unit). Ten je ovládaný čipem tak, aby v závislosti na jízdních podmínkách dokázal poskytnout vždy ten nejoptimálnější výkon.
EC-03 tak na plné sedmihodinové nabití dokáže urazit až 46 km průměrnou rychlostí 30 km/h. K dispozici jsou navíc dva jízdní režimy: standardní a power-mód, který vyžene z motoru maximální výkon za všech podmínek, ovšem za cenu snížení dojezdu asi na 20 kilometrů. Za sebe mohu říci, že skútřík působí velice sympaticky, jeho design je sice naprosto minimalistický, ale maximálně účelný a ač se to nezdá, sedlo je dostatečně velké, aby poskytlo pohodlí.
Jízdu EC-03 navíc provází při jakékoliv rychlosti jen slabé vrnění elektromotoru. Zajímavý koncept jde dle tvrzení zástupců Yamaha v příštích dnech do plné výroby, na trhu se proto první kusy objeví hned začátkem roku 2011.


Super Ténéré XT1200Z World Crosser

Velká pozornost byla věnována také novému konceptu modelu Super Ténéré. Aby také ne, když sklidil během sezóny v testech vesměs velice pozitivní ohlasy.
Yamaha jej představila v dalších barevných verzích a s opravdu decentním faceliftem. Oblíbené cestovní enduro se tak v obou objemových verzích XT1200Z i XT660Z dočkalo lehké inovace na přední masce, kde světlomet nyní chrání malé plexi a zárověň se o něco prodloužil horní vzduchový šťít, a na postranních krytech motoru a nádrže, které díky poněkud oblejšímu tvaru a zvětšeným otvorům sání působí nyní vzdušněji. Přední blatník teď přechází v kryt spodní části vidlice. Zákazníci navíc budou moci vybírat, kromě obvyklé modrostříbrné, také z výhradně stříbrné nebo černé verze Ténérky World Crosser.

VMAX Hermés

Nakonec se představila i nová varianta známého svalovce VMAX pod označením Hermés. Hermés je společnost zabývající se koženou módou a doplňky, a tak ve spolupráci s ní Yamaha navlékla VMAXe do oblečku z bizoní kůže, která obepíná všechny nemechanické součásti na povrchu motorky.
Do kůže se tak kromě rukojetí a sedla zahalily i oba blatníky, nádrž, držák koncovky výfuku a další části stroje, který v kombinaci s výraznými chromovanými částmi působí skutečně zvláštním dojmem. Vyroben byl zatím pouze jeden model, další výroba bude na zakázku, což dává tušit, že cena tohoto „koženáče“ nebude zrovna malá…

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist