gmoto_lambretta2




Další Yamahou s novou tváří je MT-07

Konečně, chce se zvolat, i když věřím, že si to vzhledem ke kontroverznímu designu dost lidí vůbec myslet nebude. Jenže zatímco třeba taková MT-09 za svůj život vystřídala už tři výrazné tváře, „sedmička“ jela s pouze minimálními změnami v podstatě pořád s tím stejným kukučem, s jakým ji tři ladičky v roce 2013 představily. Příští rok už bude všechno jinak. Tedy designově, technika zůstává téměř identická.

Kapitoly článku

Je to trochu zvláštní, že Yamaha „nula sedmu“ nechává až na konec obnovovacího cyklu, protože jestliže se za dobu existence moderní řady MT prodalo na 50 000 kusů nedávno představené MT-09, menší sestřičky se prodalo více než jednou tolik. A to je mezi námi o nějaký ten pátek kratší dobu. Za zamýšlení ale stojí také rozsah, v jakém je nový modelový ročník vylepšený. Zatímco větší devítistovka je pro příští sezónu vlastně kompletně nová s výrazně revidovanými veškerými komponenty, MT-07 si vystačí jenom s lehkým technickým doladěním drobností a samozřejmě výraznou proměnou svého vzhledu. Ono to ale je více než cokoli jiného hlavně důkaz, že se tahle motorka „ladičkám“ prostě povedla. To potvrzuje i fakt, že jde o jeden z nejprodávanějších naháčů střední třídy celkově. Tady nejsou žádné radikální řezy potřeba.

  

Nová je maska, pár drobností, ale základní proporce zůstávají

Jeden to ale chtělo a Yamaha si musí být sakramentsky sebejistá, že do toho takhle jde. Co si budeme povídat, po těch šesti letech (to to uteklo…) už „sedma“ vypadala trošku zastarale a okoukaně, ale tenhle nový designový směr Yamahy… Minimálně za odvahu si jeho autoři zaslouží respekt a já osobně si po zkušenostech například s letošním Tracerem 700 nechám na hodnocení chvíli času, protože ten na mě taky vybafnul jako mimozemšťan a ve finále to je v reálu pěkná motorka. Tady jde samozřejmě hlavně o masku, přesněji v aktuálním designovém kontextu spíš o hlavu motorky. Názor na ní si udělejte sami, každopádně je sympatické, že Yamaha obecně nejde cestou unifikace a každá objemová varianta má ten výraz jedinečný. Co se přímo MT-07 týče, přijde mi její vzhled z řady MT nejucelenější. Každopádně to není jen o vzhledu, nová maska s sebou přináší moderní LED technologii svícení s hlavním projekčním světlem doplněným o poziční světla, „LEDky“ nově najdeme i u blinkrů, a její druhé strana přináší také novinky. Přístrojová deska se inspirovala u již zmiňovaného Tracera, jako u něj tu máme inverzní displej, oproti předchozímu ročníku navíc s upravenou grafikou a uspořádáním. Stále je namontovaný na středu řídítek, která jsou širší. Jejich 32 milimetrů navíc bude určitě všeobecně vítaným bonusem.

Kousíček pod řídítky najdeme nově tvarované boční panely nádrže, kryty chladiče a těsně nad zemí je nový kryt výfukových svodů. Všechny lehce upravené plastíky ale popisovat nebudeme, to byl jen takový pěkný oslí můstek k dalším technickým vylepšením. Kousek od zmiňovaných svodů jsou větší 298mm brzdové kotouče, no a svody samozřejmě souvisí také s divadlem Euro 5. Kvůli dosažení přísnějších limitů je nová celá výfuková soustava, přidávají se k tomu také jiné trubky přívodu vzduchu do motoru, odlišně naladěné vstřikovače a s nimi souvisí i jiná řídící jednotka. Změny známé už z loňského roku a stejně tak už víme, že výše uvedené ladičské kroky motoru neubraly nic z jeho zábavnosti. Jak to, když novinku Yamaha sotva představila? Stejnou kůru prodělal před touhle sezónou i cestovní Tracer 700 a v jeho případě to je pořád ten starý dobrý tahoun, takže nepředpokládáme, že to bude v MT jiné. Je to také kvůli tomu, že se hodnoty v číselných tabulkách mění jen minimálně. Z původních 55 kW nastupujících v 9000 otáčkách tu máme 54 kW, krouticí moment si také pohoršil o jeden newtnometr, všech 67 Nm jich nastupuje v 6500 otáčkách. Výkonové parametry nejsou jediná čísla, která se měnila, co se týče hmotnosti, poskočila na hodnotu 184 kilogramů u motorky připravené k jízdě.

Inovovaná MT-07 by měla být k dispozici od ledna ve třech barevných kombinacích Storm Fluo, Icon Blue a Tech Black a tou dobou už bychom měli znát i její cenu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist