ktm_kveten




Web Motorkáři.cz slaví 20 let

Je to tak! Stránky pro motorkáře jsou tu s vámi 20 let a to už je pořádný zub času. Původní hobby stránka jednoho motorkáře se rozrostla na velkou databázi, kde najdete všechny informace o motorkách na jednom místě. Pojďte si přečíst, jak to všechno začalo a kam chceme jít dál.

Ano, dnes 6.3.2021 je tomu přesně 20 let od registrace domény www.motorkari.cz. Stránky o motorkách, ale vznikly mnohem dříve. Již v roce 1999 na vysoké škole jsem začal tvořit pár stránek o tom, co mě právě zajímalo a bavilo. Vznikly tak například stránky o kapele Metallica, které fungují dodnes. Později jsem dostal nápad, že by nebylo špatné vytvořit web pro motorkáře. Stránky, kde bude mít každý svůj profil, fotky a napíše zkušenosti se svojí motorkou. A tak vznikla první databáze motorkářů, která je pořád srdcem celého webu. K ní se postupně přidávají další služby jako diskuzní fórum, chat nebo textová inzerce.

V levém menu jste si rozkliknuli položku "databáze motorkářů" a dostali se na jednoduchý výpis :)

O stránky byl mezi lidmi zájem, tak jsem hned na další rok připravil novou grafickou podobu. S programováním mi tenkrát hodně pomohl "Peacemaker" - díky Péťo! Každý uživatel se mohl již sám registrovat a upravovat svůj obsah, vkládat fotky. Začal jsem psát také první články a recenze motorek. Jedna z prvních byla moje Yamaha FZ 750 - nejlepší motorka na světě!

Všimněte si vývoje loga. Vpravo je první verze Bazaru z roku 2003.

Přišel rok 2004 a s ní i rozsáhlé reportáže z výstavy Motocykl a zahraniční Eicma. Poprvé jsme se ale s celým stánkem prezentovali až o dva roky později v Holešovicích, to už měli na výstavišti také pořádné internetové připojení. Byla to důležitá část vývoje, povídali jsme si s lidmi co jim na webu ještě chybí, navazovali kontakty a vysvětlovali importérům motocyklových značek, že Internet je budoucnost. :)

Stavba stánku trvala několik dní, složit a pak rozložit. Díky Mírovi, Lukášovi, Filipovi a Honzovi.

Kromě databáze motorkářů, fóra a bazaru jsme chtěli také šlápnout do vlastních článků. Přinášet lidem rozsáhlé testy motorek, včetně zvuků a videí. Začínáme tedy s Filipem, Lukášem, Michalem a Honzou testovat první motorky. Za těch 20 let je nyní v databázi přes 1200 testů motorek a každý týden přidáme vždy jeden nebo dva testy navíc.

Byla to doba XJRek a Fazerů, první test ale patřil Moto Guzzi Breva 750.

Postupem času bylo nutné stránky opět předělat, protože obsahu a dat bylo čím dál více a stávající model již nevyhovoval. Začali jsme tedy s Mírou programátorem připravovat nový web, který by lépe třídil všechny data pod značky a modely. Postupně vznikla navíc jedna důležitá sekce - Motokatalog, kde jsou na jedné stránce vypsány všechny informace k danému modelu. Podívejte se třeba na Yamahu YZF-R1. Kromě článků z webu, zkušeností od lidí jsou zde manuály, fotky, diskuse, skupiny, poradna, ojeté motocykly nebo díly. Je zde 882 majitelů R1 - perfektní, přesně pro tento účel jsem web zakládal.

Návrhů na nový web bylo dost, ladění, nekonečné hodiny přesouvání buttonů a odkazů.

Chtěli jsme web opět posunout dále a přinášet denně zajímavý obsah. Proto jsme se v roce 2008 přestěhovali do nových kanceláří v Praze a tým redaktorů, grafiků, fotografů a dalších externistů se rozrostl až na 20 lidí. Do týmu se přidává Jirka fotograf, Vláďa, Matěj, Petr, Tomáš. Většina jich je pořád v redakci a tvoří pro vás denně obsah za který jim patří ohromný dík.

Původní kanceláře na Vrbovce. Aktuálně už ve Vysočanech.

Později připravujeme také první mobilní aplikaci pro motorkáře pro systém Android a iOS. Nyní mají aplikace přibližně 12tis. stažení. V budoucnu chceme tuto apku rozšířit, ale věnovat se budeme i samotnému webu, který si můžete pěkně zobrazit v prohlížeči telefonu v responzivním zobrazení nebo na klasickém PC.

Do budoucna chceme opět více připravovat video obsah. Cílem je mít u každého článku video ať už se jedná o test, reportáž, rozhovor nebo jinou novinku. Za poslední roky se tým lidí, ať už externistů nebo lidí na plný úvazek zvýšil na 30. Do redakce jsme přivítali dva Honzy a troufám si říci, že obsahově jsme nyní v té nejlepší kondici, ale pořád je samozřejmě co zlepšovat.

Statistiky za 20 let:

  • Článků celkem: 38 966
  • Aktivních uživatelů celkem: 324 458
  • Aktivních motorek: 84 990
  • Příspěvků ve fóru: 9 235 431
  • Témat v poradně: 4 612
  • Videí: 78 101
  • Bodů zájmu: 3 262
  • Cestopisů: 1 846
  • Počet záznamů v deníku: 59 927
  • Fotky v článcích: 619 693
  • Počet vzkazů mezi uživateli: 296 362
  • Server Motorkáři.cz využívá 4x 460GB SSD disky v RAID 5, 2x 100GB SSD v RAID 1 a 2x 500GB HDD v RAID 1 a už to nestačí...
20 let je za námi, ale nekončíme! Věřím, že jsme jen na začátku dlouhé cesty. Chceme pokračovat v původní myšlence webu, tedy spojovat mezi sebou motorkáře. Udělat stránky, kde každý může tvořit vlastní obsah pro druhé. Stejně jako motorkáři vkládají své cestopisy, recenze motorek nebo záznamy v deníku. Diskutují ve fóru nebo si vzájemně poradí. Chceme jim vytvořit přehlednou a rychlou platformu, kde budou moci sdílet svoji vášeň pro motorky s ostatními. Pokud nám s tím chcete pomoci a máte co nabídnout, neváhejte se ozvat.

Bohužel, díky období ve kterém se nyní nacházíme, není moc prostoru na velké oslavy, tak mi dovolte alespoň tímto způsobem poděkovat všem za to, že stránky používají, protože to byl účel jejich vzniku.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 70 Kč od 14 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist